Gå til innhold
Hundesonen.no

Egg som smaker tran


PsychoLynx

Recommended Posts

Dette er vel tredje eller fjerde gangen på kanskje 1 år at jeg har fått egg som smaker tran.

Stekte meg egg nå, 3 stk. Koste meg godt med ost oppå, og lompe og ketchup til. Da jeg kom til den siste plommen så merker jeg at maten snur i kjeften på meg. Det er totalt umulig å tygge mer, jeg bare spytter det ut og bryter meg gang på gang. Og ender opp med å spy opp igjen halve maten...

Det smaker altså rett og slett tran!

Er det noen fler som har opplevd dette? Er det noen hønsene kan få som kan tilsi at det skal smake sånn? Også bare ET av 12 i en kartong her iallefall.. for dette var de siste 3 eggene jeg tok.

Grøss altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugg... det der har jeg heldigvis aldri opplevd! Høres mindre appetittlig ut gitt. Men det skal jo ikke være mulig lengre (noe som igjen er litt skummelt, men dog...). Tror jeg ville ha klaget på det dersom du fremdeles har eggekartongen og deres "id" nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget sin smak blir jo påvirket av hva hønen spiser. Feks så vil høner som får mye mais i föret sitt får gulere plomme.

Nå er jeg ikke helt inni hønseverden, men er det mulig at det finnes fisk i föret dems?

Ellers har jeg faktisk aldri opplevd det, og jeg spiser egentlig endel egg.

Hva med å ta vare på pakken og få Prior e.l. til å finne ut av det? Det er jo fullt mulig at eggene du spiser kommer fra samme distriktet, og det skal værte mulig for dem å spore opp eggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget sin smak blir jo påvirket av hva hønen spiser. Feks så vil høner som får mye mais i föret sitt får gulere plomme.

Nå er jeg ikke helt inni hønseverden, men er det mulig at det finnes fisk i föret dems?

Ellers har jeg faktisk aldri opplevd det, og jeg spiser egentlig endel egg.

Hva med å ta vare på pakken og få Prior e.l. til å finne ut av det? Det er jo fullt mulig at eggene du spiser kommer fra samme distriktet, og det skal værte mulig for dem å spore opp eggene.

Ja, det er helt vanlig å gi høns fiskemel. Men personlig tviler jeg på at det har satt SÅ mye smak på egget. Vi hadde høns før, og de fikk daglig fiskemel. Eggene smakte som helt vanlige egg, og hadde slett ikke noe transmak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også MYE egg, og ja, er vel 3-4 ganger jeg har opplevd dette. Desverre så kaster jeg jo kartongen med det samme jeg kommer hjem fra butikken med eggene, da jeg setter dem i sånn eggholder i døra på kjøleskapet. Og det er aldri noe standard i hvilke egg jeg kjøper. Butikken her har vel fra 3 forskjellige steder tror jeg, og jeg tar som regel den som er nærmest :lol:

Eggskall blir somregel kastet eller gitt til bikkja, og siden det var kun 1 av tre egg, så er det jo umulig å vite hvilket egg som var ekkelt. Huff...

Det samme skjedde med meg for maaange år siden og siden har ikke jeg spist egg igjen. :)
Mistenker dette blir resultat her om det skjer igjen, for fytti ugh og sånn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med dem som har pakket eggene, og gi beskjed om at det smaker tran av eggene. Venninnen min gjorde det, og fikk tilsendt et brev og en 50lapp i posten :flowers: Forsto det slik at fôrprodusenten hadde gjort en feil da dem blandet hønsefôret, og at eggprodusenten hadde fått fôrlevering av det som var feilprodusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...