Gå til innhold
Hundesonen.no

Borrer/tover i pelsen


MonicaT

Recommended Posts

I går fikk begge hundene massevis av sånne "borre"saker som fester seg til pelsen og er så vanskelig å få bort.

Halen til Toya ser ikke ut ...aner ikke hvordan jeg skal få ut alt. Noe går bort når jeg bruker kam, men halen som ikke er gredd fra før er håpløs. Samt at kammen tar ikke alt.

Er det noen smarte tips for å fjerne dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne borrer fra ubørstet pels høres håpløst ut. Jeg ville benyttet anledningen til å børste gjennom pelsen med grov børste, bruk gjerne litt balsamspray. Så fjerner du borrene med det samme. Ellers har jeg oppdaget at det er lettere å fjerne pels fra rusk enn rusk fra pels. Dra hårene ut av rusket istedet for å dra rusket ut av hårene, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - borrer er det absolutt verste jeg har vært borti! Du må ikke gjøre som meg; "bare vente litt" (noen timer, over natten..) - få de ut med en eneste gang! Jo lenger de sitter i pelsen, jo bedre tover de seg inn. Har dessverre ikke noen gode råd utover det Pippin&Symra kom med. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrer er et sant hel**** og du må helst ta borrene med en gang! Jeg "skulle bare" da Sophus fikk borrer i luggen og endte opp med å skinne han helt på hodet- det var slettes ikke pent, men eneste utvei siden borrene (det var mange små) hadde filtret seg i hele hodepelsen på null komma niks.

Om borrene ikke kan dras ut av pelsen må jeg frem med silikonspray, (Ice on Ice/Natusan Kids balsamspray o.l). Silikonen gjør pelsen glattere og det blir enklere å få gredd ut borrene uten at det lugger for mye. Bruk helst kam og ikke karde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...