Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegaver til en 9 åring

Margrete

Recommended Posts

Da jeg var 10 år fikk jeg chaps i julegave av mamma, det var skikkelig stas :)

Hva med ridetimer/rideleir etc?

Hun går på rideskole og rideleir har vi alt blitt enige om.... men chaps er jo litt kult da. Da kan hun ri i olabuksene sine (hun hater vanlige ridebukser)

Flere ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig tom for ideer til julegaver til min datter... Kan noen hjelpe meg med noen forslag. Hun liker cd'r så den er grei.

Ellers er det liksom ikke noe hun bryr seg voldsomt om, annet enn hest. Hjelp?

Børster til yndlingshesten, hestefilmer, hjelm, ridestøvler, sikkerhetsvest? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... det er bare 10 år siden jeg var som datteren din.

Jeg vet ikke om hun liker å lese, men hestebøker var ihvertfall kjempestas. Det er faktisk fortsatt stas egentlig!

Ellers så vil jeg absolutt anbefale å dra innom en hestebutikk og be om hjelp der. Jobbet selv en liten periode i en sånn butikk, og hjalp mange foreldre med å finne gaver. Bare husk byttekort, alltid kjekt å ha.

Evt. varme ridehansker nå som vinteren nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :twisted: Ikke stopp

Ridehansker/votter er kjøpt inn :whistle:

Filmer og bøker skal sees nærmere på. Er jo helt håpløst dette, for hun bryr seg jo ikke om noe annet. Hun har strengt tatt alt hun trenger ellers også. Vurderer å kjøpe en helgetur til Langedrag som julepresang da, hmm tenke videre på den ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestefilmer som ti år gamle jenter liker (og sikkert allerede har sett ...)

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Villhesten (fiiiiine, fiiine, fiiine norske filmen!)

Spirit

Den sorte hingsten

Nydelig filmer altså ... Ellers vil jeg anbefale chaps (det ønsker jeg meg og, det er helt genialt), egen ponni (ja, det er obligatorisk på ønskelister), hestebøker (serier jeg likte som rundt-tiåring: Kate-serien, Sølvhingsten-serien, Britta og Silver osv .. Endel av disse får man sikkert tak i i nettbutikker). Faktabøker likte jeg også, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Spirit

Den sorte hingsten

Silkesvarten! Den er fiin :twisted:

Hva med hestedataspill, slike bøker, hesteplakater og medlemskap i Pennyklubben! Jeg var medlem der i mange år og fikk mange morsomme pakker :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flicka

Hidalgo

Hestehviskeren

Seabiscuit

Spirit

Den sorte hingsten

Nydelig filmer altså ... Ellers vil jeg anbefale chaps (det ønsker jeg meg og, det er helt genialt), egen ponni (ja, det er obligatorisk på ønskelister), hestebøker (serier jeg likte som rundt-tiåring: Kate-serien, Sølvhingsten-serien, Britta og Silver osv .. Endel av disse får man sikkert tak i i nettbutikker). Faktabøker likte jeg også, forresten!

Jeg å :ahappy:

Og jeg kan fortsatt se den igjen og igjen :twisted:

(mens vi snakker om drømmemenn, han er litt kjekk han Al også sant? :whistle: )

Ellers, egen ponni ja :aww: og Britta og Silver bøkene!

Aja er lur hun :D

Av hestefilmer må jeg legge til

Over alle hinder (med Elisabeth Taylor faktisk, en sann historie om en 16 årig jente som vant grand national) og

Over nye hinder (en oppfølgingsfilm om en ung jente som kommer til OL i feltritt)

... nå ble jeg helt revet med her.. hest er best og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å :ahappy:

Og jeg kan fortsatt se den igjen og igjen :whistle:

(mens vi snakker om drømmemenn, han er litt kjekk han Al også sant? :aww: )

Ellers, egen ponni ja ;) og Britta og Silver bøkene!

Aja er lur hun :D

Av hestefilmer må jeg legge til

Over alle hinder (med Elisabeth Taylor faktisk, en sann historie om en 16 årig jente som vant grand national) og

Over nye hinder (en oppfølgingsfilm om en ung jente som kommer til OL i feltritt)

... nå ble jeg helt revet med her.. hest er best og sånn :P

*Fnis* Jeg tok og helt av kjente jeg! (Al er kjempekjekk ... sukk ...) Britta og Silver lånes med jevne mellomrom på biblioteket enda :twisted: Åh, de to filmene du anbefalte hørtes kjempekjekke ut! Må prøve å få tak i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, jeg var hestejente i tre måneder da jeg var ung - det vil si at jeg slukte alt jeg fant av hestebøker en sommer (red gjorde jeg for første gang i år, liksom...), og jeg elsket Britta og Silver-bøkene. Men jeg fikk ikke lest alle, og nå lurer jeg på hvordan det gikk. Hun kjøpte en hest sammen med ei venninne, og skulle få det første føllet, men det ble sykt. Og mer husker jeg ikke. Jeg burde kanskje lese de bøkene på nytt, og få lånt de andre? Er de like gode i min alder, mon tro???

Jeg leste også to Follyfoot-bøker, men de var mer avsluttende. Britta, derimot, er jeg ikke ferdig med kjenner jeg nå. Det river og røsker i barndomsminnene mine her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britta, derimot, er jeg ikke ferdig med kjenner jeg nå. Det river og røsker i barndomsminnene mine her!

Du kan få låne hele serien av meg :whistle:

Med unntak av den aller siste boken. Den VIL jeg gjerne ha tak i om noen vet hvor.

*i min alder...*huffåhuff*

Ellers kan jeg grave litt på loftet til min skjønne mor, har en mistanke om at hun har tatt vare på alle bøkene til sin, den gang, hestegale datter; Ponny-gjengen, Jill-bøkene og diverse frittstående historier :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...