Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips


PsychoLynx

Recommended Posts

Nå har det foreløpig siste bladet med Bridie kommet ut. I julenummeret, som er det neste, så er ikke Bridie med lenger. Og dette er rett og slett fordi jeg har for dårlig fantasi :rolleyes2:

De syns det er blitt litt for kjedelig det som er kommet på trykk etterhvert, men står absolutt åpne for å slippe Bridie inn igjen om vi kommer med noen gode ideer.

Ideer som Fjellvettreglene er det jeg er ute etter. Og slik som dekkskifte. Noe som Bridie kan vise frem til det norske folk osv.

Bridie lager juleribbe, pakker inn julegaver osv blir liksom litt for kjedelig. (ribba hadde blitt to bilder liksom, Bridie tar den ut av esken, Bridie spiser den...)

Men om dere har Fjellvettreglene i bakhodet, og tenker nye alternativer ut fra det?

Noen som har tips så vi kan komme oss tilbake i bladet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke det å pakke julegaver vært litt tøft da? Finne frem gaven og papir, legge gaven fint i midten, klippe opp papiret, brette fint rundt, ta på tape, legge på fint bånd rundt og klistrelapp, få sånn fin snurr på båndet og legge under juletreet (som du sikkert ikke har nå, men :rolleyes2: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å fornye seg litt? Nå har jeg ikke noe konkret å komme med, og dette er absolutt ingen kritikk, for jeg synes bildene dine er veldig fine. (stor fan). Men jeg er enig i at det kanskje har blitt litt ensformig. Og det er jo heller ikke så rart, er jo grenser for hvor mange situasjoner man kan stille hunden oppi og da. Er morsomt de første gangene, at hun står med en kjevle i munnen, poserer på en traktor osv, men i lengden blir det litt ensfomig. Hva med noe mer action? Har ikke noe konkret å komme med dessverre. Lykke til iallefall, synes ikke vi med hund er et sånn supert blad, men greit å bla igjennom og du og Bridie er iallefall en av grunnene til at de har med som abonent :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie som julenissens gode hjelper eller noe slikt...? Og senere kan du jo ha ting som er "in" nå, slikt som global warming der Bridie hjelper deg med å spare strøm, bensin, plukke søppel osv... ?

Forsvinner Bridie fra bladet, fosvinner nok jeg som kjøper også.... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ikke ut på langtur uten trening. - Bridie på trenings mølla, eventuelt pilates ball!

Meld fra hvor du går. - Bridie sender melding på mobilen - brb mamma, jeg tar en tur i skauven

Vis respekt for været og værmeldingen. - Bridie ser på værmelding med et sjokka/våkent utrykk

Lytt til erfarne fjellfolk. - Du som snakker til Bridie om hvordan det er å gå tur på fjellet, Bridie holder seg for ørene/ eller hører etter om du ikke får henne til å holde seg for ørene

Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer. Ta alltid med ryggsekk og det utstyret som fjellet krever. - Bridie med votter og kløv på

Bruk kart og kompass. - Bridie leser karter og har kompass rundt halsenGå ikke alene.

Vend i tide. Det er ingen skam å snu. - Bridie i en brå u-sving

Spar på kreftene og grav deg inn i snøen om nødvendig. - Bridie ned gravd i snøen

Ellers så kunne du ha et julebilde av hvordan ting ofte er etter julen? Juleribben er bare et bein igjen av. Sjokolade papir og pakke papir ligger strødd rundt om kring. Kanskje Bridie har en vinflaske i poten :) ? Og ligger utover hele sofaen med magen i været :) Litt kontrast til hele det vanlige "å jul med din glede".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kan ikke gi deg i VI med hund, Dere er jo den eneste grunnen til å lese det..

Du har jo vært kjempeflink til nå...

Hva med bridie og julebakst, pynte treet, pakke inn gaver?? .... Hva med internettregler???

Og i januar kommer jo alle de som vil slanke seg etter jula, hva med mosjon og diett???

Hva med å lage bildeserier på kjente filmer med bridie i hovedrollen, fortrinnsvis norske?

Hva med etikette?

bilder med skyggedyr el

Bilder fra kjente eventyr..

Som du skjønner har jeg tro på at dere klarer alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage bildeserier på kjente filmer med bridie i hovedrollen, fortrinnsvis norske?

Hva med etikette?

bilder med skyggedyr el

Bilder fra kjente eventyr..

Som du skjønner har jeg tro på at dere klarer alt...

Kult forslag :) Ikke bare norske, men fks. gudfaren, kill bill osv, filmer som er lett gjenkjennelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke det å pakke julegaver vært litt tøft da? Finne frem gaven og papir, legge gaven fint i midten, klippe opp papiret, brette fint rundt, ta på tape, legge på fint bånd rundt og klistrelapp, få sånn fin snurr på båndet og legge under juletreet (som du sikkert ikke har nå, men :P ).

Det er for sent nå uansett... Julenummeret er sendt til trykk... Så vi må nok tenke forbi julen :)

Hva med å prøve å fornye seg litt? Nå har jeg ikke noe konkret å komme med, og dette er absolutt ingen kritikk, for jeg synes bildene dine er veldig fine. (stor fan). Men jeg er enig i at det kanskje har blitt litt ensformig. Og det er jo heller ikke så rart, er jo grenser for hvor mange situasjoner man kan stille hunden oppi og da. Er morsomt de første gangene, at hun står med en kjevle i munnen, poserer på en traktor osv, men i lengden blir det litt ensfomig. Hva med noe mer action? Har ikke noe konkret å komme med dessverre. Lykke til iallefall, synes ikke vi med hund er et sånn supert blad, men greit å bla igjennom og du og Bridie er iallefall en av grunnene til at de har med som abonent :D

Ja, det er absolut fornyelse vi trenger! Men jeg sliter skikkelig med fantasien som sagt... :) Hadde jo håpet å feks fått med denne Bridie og Frigg saken til julenummeret, men den var ikke intr tror jeg. (scroll dere et stykke ned på siden, til Bridie og Frigg - Fotomodellene)

Ellers blir jo liksom vanlige bilder av Bridie i farta litt for kjedelig. Må nok være en "Guide to something".

Bridie som julenissens gode hjelper eller noe slikt...? Og senere kan du jo ha ting som er "in" nå, slikt som global warming der Bridie hjelper deg med å spare strøm, bensin, plukke søppel osv... ?

Forsvinner Bridie fra bladet, fosvinner nok jeg som kjøper også.... :D

Ja, hvordan hjelpe til på Global oppvarming er kanskje et tema! DEN skal jeg notere meg. Kom gjerne med tips her til ting som "alle" kan gjøre for miljøet. Bilde av Bridie som kaster hundemøkka si i søpla osv er jo en ting, slukker lys når hu forlater rom osv osv. Trenger fler tips her! Men genialt forslag som alle kan ha nytte av :D

Legg ikke ut på langtur uten trening. - Bridie på trenings mølla, eventuelt pilates ball!

Meld fra hvor du går. - Bridie sender melding på mobilen - brb mamma, jeg tar en tur i skauven

Vis respekt for været og værmeldingen. - Bridie ser på værmelding med et sjokka/våkent utrykk

Lytt til erfarne fjellfolk. - Du som snakker til Bridie om hvordan det er å gå tur på fjellet, Bridie holder seg for ørene/ eller hører etter om du ikke får henne til å holde seg for ørene

Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer. Ta alltid med ryggsekk og det utstyret som fjellet krever. - Bridie med votter og kløv på

Bruk kart og kompass. - Bridie leser karter og har kompass rundt halsenGå ikke alene.

Vend i tide. Det er ingen skam å snu. - Bridie i en brå u-sving

Spar på kreftene og grav deg inn i snøen om nødvendig. - Bridie ned gravd i snøen

Dette var jo tema i påskenummeret nå i år :D

Ellers så kunne du ha et julebilde av hvordan ting ofte er etter julen? Juleribben er bare et bein igjen av. Sjokolade papir og pakke papir ligger strødd rundt om kring. Kanskje Bridie har en vinflaske i poten :D ? Og ligger utover hele sofaen med magen i været :D Litt kontrast til hele det vanlige "å jul med din glede".

Hehehehe, kanskje jeg skal spørre om jeg kan få inn en nyttårshilsen fra Bridie i første blad på nyåret, med ca dette som innhold i bildet :D Kult! Skal høre med dem.

Fler tips trengs! :) Dere har god fantasi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan hjelpe til på Global oppvarming er kanskje et tema! DEN skal jeg notere meg. Kom gjerne med tips her til ting som "alle" kan gjøre for miljøet. Bilde av Bridie som kaster hundemøkka si i søpla osv er jo en ting, slukker lys når hu forlater rom osv osv. Trenger fler tips her! Men genialt forslag som alle kan ha nytte av :)

Yay :)

Ok, global warming:

- Bridie kaster hundemøkka si

- Slukker lys etter seg

- Slår ab tv, stereo osv

- Går isteden for å kjøre, event. sykle

- Resirkulerer, evnt. starte et resirkuleringsprogram

- Legg isolasjon i huset. "rull'n ut m glava!"

- Skru ned varmen om natten og når du forlater huset.

- Bytte lyspærer med fluorescerende lys (CFL)

- Se på energisparende biler

- Unngå å kjøpe ting med overflødig embalasje. (f.eks. Bridie som står ved siden av to ting, og velger den med minst embalasje)

- Bruk mindre varmt vann. Innstallerer sparedusj f.eks.

- Plant et tre

- Oppmuntre andre til å spare, andre hundekompiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie viser hvordan man unngår svineinfluensa smitte :twisted:

Nei... Har dårlig fantasi jeg også..

Hehe, ja det skulle hun absolutt vist folk nå. Men av en eller annen merkelig grunn mistenker jeg at det er noe det er totalt umulig for folk å IKKE få med seg rundt omkring om dagen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie gjør ting hun ikke kan!

Men hva er det Bridie ikke kan? Hun er jo unik :D :rolleyes2:

Dette har vært i et blad i sommer... Der hadde jeg med bilder av Bridie som IKKE kan å passe katten, siden hun tygger på hodet hans. Bridie som IKKE kan å holde balansen og tryner i vannet. Bridie som IKKE kan å gå slalom, siden hun hopper over 4 pinner. Bridie som går under hopphinder. Og... hmm, eh husker ikke fler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo tema i påskenummeret nå i år :o

Hehehehe, kanskje jeg skal spørre om jeg kan få inn en nyttårshilsen fra Bridie i første blad på nyåret, med ca dette som innhold i bildet :) Kult! Skal høre med dem.

Fler tips trengs! :lol: Dere har god fantasi!

Åå. Jeg trodde du lurte på hvordan du skulle løse det med fjellvett reglene ;) Jeg har desverre aldri lest Vi med hund før i dag og det var et blad fra 2008, og ingen Bridie å finne der :)

Hun kan jo montere opp noe som f.eks en komode og har bruksanvisning også skjønner hun ingenting og blir sliten, masse skruer osv rundt, skrujern i munnen ol.

Reie opp sengen

Nei, jeg kommer ikke på mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult forslag :) Ikke bare norske, men fks. gudfaren, kill bill osv, filmer som er lett gjenkjennelige.

Stemmer i denne. Filmrolle-Bridie hadde vært kult! :hug:

Ellers hva med:

- Bridie som kokk (mener å huske en kake-bake-bilde-ting, men tenker mer i retning av middag. Kanskje litt risikosport for middagen, men...?)

- Bridie som parkeringsvakt

- som lærer

- fotomodell (glamour...? :icon_redface: )

Jeg er elendig til å finne på sånne ting, men digger bildene deres så må jo i det minste prøve å hjelpe til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie viser hvordan man bandasjerer et sår (klippe opp bomull og bandasje, desinfisere, rulle rundt bandasjen, feste bandasjen osv.)

Eller hva med førstehjelp? Munn-til-munn metoden, hjerte/lungeredning!

Bridie viser hvordan man tenner opp et bål utendørs -- eh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie viser hvordan man bandasjerer et sår (klippe opp bomull og bandasje, desinfisere, rulle rundt bandasjen, feste bandasjen osv.)

Eller hva med førstehjelp? Munn-til-munn metoden, hjerte/lungeredning!

Bridie viser hvordan man tenner opp et bål utendørs -- eh?

Dette har jeg tenkt på ja.. Og det kan vi prøve å få til. Bridie skal bandasjere meg da eller? :icon_redface: Så hendene mine funker som pote? Mistenker kanskje det blir vanskelig... (eller, hmmm.. si ikke det.. titte ned på to ting på gulvet her) å få en annen hund til å bli med å posere... hummmmm....

Og ja, førstehjelp er nok en lur ting! Men førstehjelp på folk eller dyr? Begge deler? Høh høh. *tenke litt her nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Bridie prøver og finne seg selv/Bridie prøver og finne sin stil'

-Bridie med "metall-head" klær og metall musikk.

-Bridie med sosseklær dv. DC, wesc osv..

-Bridie med brukervennlige klær.

-Bridie med treningsklær.

"Bridies internett tips"

-Bridie sitter foran en data og visser alle hva som er bra og ikke. Og ha man må huske på.

"Bridie's 71'c nord"

-Bridie klatrer i fjell.

-Bridie ligger i sovepose.

-Bridie på tur.

-Bridie gjør 71'c grader nord oppgaver.

"Bridie en dag på skolen"

-Bridie i friminuttet, leker med andre venner ol.

-Bridie står og venter på læreren/timen skal begynne.

-Bridie gjør matte.

-Bridie husker og spørr læreren om det er noe hun ikke forstår.

-Bridie i gym.

-Bridie rekker på hånda (evt. labben)

"Bridie lager hundegodbiter"

-Bridie lager hundegodbiter skitt for skitt fra de lages til de serveres til venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...