Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva trengs for å stille BC i DK/SE?

Bambi

Recommended Posts

Ja nå spør jeg siden jeg ikke finner svar.

Jeg lurer på å kanskje stille Zaira på WDS 2010 men lurte på om det må gjeterhundprøve x 2 år og 94poeng i Danmark og sverige å? Jeg har hørt og lest før at det ikke trengs i Sverige og tenker som så at om jeg ikke finner ting om dette i DKK så er det vel ikke nødvendig der heller?

Er det noen som har svar på dette?

Skal sies at årsaken til at jeg tenker å stille er fordi pappa bor kort unna og har bursdag rundt a så jeg er der uansett og tenker som så at jeg kan jo likesågodt prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves ingen ting for å stille BC i danmark.

Takk for svar. :P

Tenkte nå som så at det kunne vørri morro å få junior bedømming på ho der slik at e veit ka som ligg foran hos ihnt til at det går jo nesten 2-3 år før en kan ta min. blått i utstillingsringen ihnt til championat i ag og lp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :blink:

Tenkte nå som så at det kunne vørri morro å få junior bedømming på ho der slik at e veit ka som ligg foran hos ihnt til at det går jo nesten 2-3 år før en kan ta min. blått i utstillingsringen ihnt til championat i ag og lp ;)

Er en grunn til at flere med bc drar til sverige for å få sin blå-sløyfe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den gyldig i Norge da altså? Trodde nemlig ikke det... *kan ingenting om utstilling* ;)

Resultat fra utstillinger arrangert etter FCIs regler og arrangert av FCI-godkjent klubb (for eksempel SKK) godkjennes også av Norge. Så om du får tre svenske cert, er hunden svensk champion (med mindre det er ekstrakrav på BC for tittel) - og NKK vil godkjenne den tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat fra utstillinger arrangert etter FCIs regler og arrangert av FCI-godkjent klubb (for eksempel SKK) godkjennes også av Norge. Så om du får tre svenske cert, er hunden svensk champion (med mindre det er ekstrakrav på BC for tittel) - og NKK vil godkjenne den tittelen.

Ok. Flott å vite. ;) Men gjeterhundprøven skal vi nå forsøke oss på for det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...