Gå til innhold
Hundesonen.no

Mr. Kaizer og meg

Aina&Kaizer

Recommended Posts

Syns den ser veldig bra ut! Men savner noen bilder på kaizer og Aina. Og litt mer informasjon der :whistle: Ihvertfall slikt jeg liker å se på hjemmesider.

Siden din er superduper fin! Jeg liker den meget godt, men savner bilder som Djervekvinnen sier, på Kaizer og Aina. Kanskje et på rasebeskrivelsen også :ahappy:

Takk for tilbakemeldinger. :ahappy: Bilder og mer informasjon skal bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohahaha! siden du priket på meg skal jeg pirke tilbake;)

Det er egentlig ikke så mye å pirke på, siden er liksom veldig harmonisk og fin, men jeg har to ting:

- Toppbildet/ banneret er litt bredt (høyt evt) synes jeg. Blir veldig mye bilde før man kommer ned til teksten

- På bloggen blir det veldig laaaaaaaaangt nedover (litt det samme på om rasen men her funker det litt bedre), vurdert å ha litt færre blogginnlegg på førstesiden og så en kalender eller noe man kan trykke seg bakover i?

Positivt til slutt:

- Hurra for harmonisk, stilrent, pent og oversiktlig side. Vi er vel ganske enige om at ro og hramoni er en bra ting;)

- Toppbildet er knall fint (bare litt bredt etter min smak)

- Blogg på forsiden funker faktisk meget bra, vanligvis ikke fan men du får det til å funke

- Alle andre sider en 1. siden fungerer veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var fin og ryddig jeg, men som de andre sier, bilder på sidene om deg og Kaizer hadde gjort seg :ahappy:

Takk, Emilie, bilder er underveis. :)

Mohahaha! siden du priket på meg skal jeg pirke tilbake;)

Skulle bare mangle. :aww:

- Toppbildet/ banneret er litt bredt (høyt evt) synes jeg. Blir veldig mye bilde før man kommer ned til teksten

Det har jeg faktisk tenkt litt på selv. Jeg kommer ikke til å endre den nåværende headeren, men jeg kommer til å endre designet litt snart fordi jeg er drittlei gråfargen, og da skal jeg huske på å lage en litt smalere/lavere header. :whistle:

- På bloggen blir det veldig laaaaaaaaangt nedover (litt det samme på om rasen men her funker det litt bedre), vurdert å ha litt færre blogginnlegg på førstesiden og så en kalender eller noe man kan trykke seg bakover i?

Nå har jeg endret det sånn at det vises 5 innlegg per side. Funker det bedre? Kalender kommer jeg ikke til å ha siden det i så fall ville passet best i en sidemarg, og det har jeg jo ikke. Men jeg har sånn neste-side-greie i bunnen da. (Må bare endre css-en litt der ser jeg, linken er jo grå. :lol:)

Angående på rasesiden kunne jeg kanskje hatt linker på toppen man kunne trykke på for å komme til hver overskrift, og ha "til toppen"-link under hvert avsnitt for eksempel, ville det hjulpet? Eller blir det bare klussete?

Positivt til slutt:

- Hurra for harmonisk, stilrent, pent og oversiktlig side. Vi er vel ganske enige om at ro og hramoni er en bra ting;)

- Toppbildet er knall fint (bare litt bredt etter min smak)

- Blogg på forsiden funker faktisk meget bra, vanligvis ikke fan men du får det til å funke

- Alle andre sider en 1. siden fungerer veldig fint

Takk! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk tenkt litt på selv. Jeg kommer ikke til å endre den nåværende headeren, men jeg kommer til å endre designet litt snart fordi jeg er drittlei gråfargen, og da skal jeg huske på å lage en litt smalere/lavere header. :ahappy:

Ha ha, synes jeg har sett noen andre si ca det samme angående header... hmm, var det kanskje meg om skriften på min? :whistle:

Nå har jeg endret det sånn at det vises 5 innlegg per side. Funker det bedre? Kalender kommer jeg ikke til å ha siden det i så fall ville passet best i en sidemarg, og det har jeg jo ikke. Men jeg har sånn neste-side-greie i bunnen da. (Må bare endre css-en litt der ser jeg, linken er jo grå. :ahappy:)

Sånn rent bortsett fra at det var umulig å se den bla greia på bunnen (og det var en rar ramme rundt den), så var det absolutt litt mer behagelig med færre innlegg på siden. Personlig er jeg fan av å bare se ett av gangen, men siden du ikke har en side laget for kalendere tror jeg kanskje det blir litt mer brukervennlig med flere innlegg på en side slik at man slipper å trykke s mye:)

Angående på rasesiden kunne jeg kanskje hatt linker på toppen man kunne trykke på for å komme til hver overskrift, og ha "til toppen"-link under hvert avsnitt for eksempel, ville det hjulpet? Eller blir det bare klussete?

Jeg tror egentlig det blir bedre å ha det slik som du har det nå, det er litt langt men tror det blir litt klussete med masse linketing, siden rasebeskrivelsen er mer en personlig beretning enn en standardrasebeskrivelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, synes jeg har sett noen andre si ca det samme angående header... hmm, var det kanskje meg om skriften på min? :whistle:

Hihi, får du lov til å si det så får jeg lov til å si det. :ahappy:

Sånn rent bortsett fra at det var umulig å se den bla greia på bunnen (og det var en rar ramme rundt den), så var det absolutt litt mer behagelig med færre innlegg på siden. Personlig er jeg fan av å bare se ett av gangen, men siden du ikke har en side laget for kalendere tror jeg kanskje det blir litt mer brukervennlig med flere innlegg på en side slik at man slipper å trykke s mye:)

Ser du greia på bunnen nå? Jeg har tatt vekk ramma og gjort linken svart.

Jeg tror egentlig det blir bedre å ha det slik som du har det nå, det er litt langt men tror det blir litt klussete med masse linketing, siden rasebeskrivelsen er mer en personlig beretning enn en standardrasebeskrivelse:)

Ok. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli linket til! ;) driver med litt oppdateringer for øyeblikket og linker da til deg når det er i boks;)

Og det på bunnen er synlig, men synes fortsatt det er litt vanskelig å lese. Kanskje litt i minste laget? hmm, jeg vet ikke helt... Bra at kanten var borte, ser mye bedre ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler, spør du meg :)

Da har jeg begge deler. :aww: *sparke seg selv bak for å få det gjort i dag*

Kjempe fin side :lol:

Tusen takk. :ahappy:

Jeg vil bli linket til! :banana: driver med litt oppdateringer for øyeblikket og linker da til deg når det er i boks;)

Og det på bunnen er synlig, men synes fortsatt det er litt vanskelig å lese. Kanskje litt i minste laget? hmm, jeg vet ikke helt... Bra at kanten var borte, ser mye bedre ut:)

Da skal jeg linke til deg! :)

Da lager jeg linkene litt større. Når du sier det synes jeg også de er veldig små... *løpe inn og fikse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget et nytt design. Er ikke helt fornøyd, men... Hvis noen har tips til forbedringer blir jeg glad.

Jeg syns kanskje at rammene rundt menyknappene ble litt feil? For det første blir det nokså trangt og nesten vanskelig å lese, særlig når du bruker den fonten - den gjør seg bedre om den får litt mer luft rundt seg, liksom. I tillegg syns jeg rammene rundt menyknappene bidrar til å bryte opp siden og gjøre den mindre helhetlig. Tar du bort rammene, men beholder fonten, vil det alene gjøre at de skiller seg nokså klart fra resten, slik at det allikevel ikke blir vanskelig å finne menyen, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje at rammene rundt menyknappene ble litt feil? For det første blir det nokså trangt og nesten vanskelig å lese, særlig når du bruker den fonten - den gjør seg bedre om den får litt mer luft rundt seg, liksom. I tillegg syns jeg rammene rundt menyknappene bidrar til å bryte opp siden og gjøre den mindre helhetlig. Tar du bort rammene, men beholder fonten, vil det alene gjøre at de skiller seg nokså klart fra resten, slik at det allikevel ikke blir vanskelig å finne menyen, liksom.

Enig med Invild, hadde vært finere uten rammer rundt knappene, men ellers likte jeg denne versjonen godt :)

Ops. :) Jeg bruker Opera, og der er det ingen rammer, men ser det er rammer i IE... Det skal jeg selvfølgelig fikse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops. :) Jeg bruker Opera, og der er det ingen rammer, men ser det er rammer i IE... Det skal jeg selvfølgelig fikse. :)

Det var rammer i Firefox også, men nå ser det veldig bra ut! Det hadde kanskje ikke skadet om det var bittelitt mer luft mellom menyen og overskriftene på sidene, heller - men utover det, syns jeg siden er flott nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rammer i Firefox også, men nå ser det veldig bra ut! Det hadde kanskje ikke skadet om det var bittelitt mer luft mellom menyen og overskriftene på sidene, heller - men utover det, syns jeg siden er flott nå. :)

Takk. :) Har laget litt mer luft nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...