Gå til innhold
Hundesonen.no

Marmelade

Wilma

Recommended Posts

Aaah, nå husker jeg den! :ahappy: Håper det går greit at vårt oppdrett også heter det :ahappy: Er helt enig i at det hadde blitt noe annet om vi også drev med hunder. ;) Men det finnes ikke noe register for hamsteroppdrett, så vidt jeg vet. Har sett en del etter det, men har ikke funnet noe. Men jeg håper det går greit. ;)

Forresten, er det noen som kan hjelpe til med kodingen av en gjestebok? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke etter dere jeg har tatt navnet. :ahappy: Hadde selvfølgelig ikke tatt det om jeg hadde klart og huske at "Marmelade" allerede var i bruk. Jeg fikk idèen til navnet for noen år siden, fordi venninnna mi (som har Zera) skulle egentlig kalle valpen sin Marmelade. Men når valpeplanene ble seriøse, ble det Zera som vant til slutt. :ahappy:

Jeg har desverre ingen linkside, men kan jo se om jeg får satt det inn et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken søs eller meg som har laget hjemmesiden er særlig overbegeistret over at dere har samme navn, men det er ingen "big deal".

Kjekt hvis du kan linke til oss da? :ahappy: Siden vi tross alt eier navnet, sånn i det hele og fulle :ahappy:

Dere eier navnet bladt registerte hundeoppdrett, ikke navnet for alle typer oppdrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er greit nok bcAmira men nå har jeg betalt noen tusen for å eie det navnet. Og da er det litt kjipt at når du googler marmelade så kommer det opp en haug med forskjellige oppdrett.

Kjære vene, marmelade er ikke akkurat et unikt navn. Faktisk så får man 1 780 000 treff på google på marmelade, og det første som kommer opp er link til syltetøyoppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det gjør noe :innocent: Jeg mener, jeg synes ikke at det er så vanskelig å skille hamster fra hund... Man kan jo sikkert få godkjent dette oppdretternavnet for kaniner, og det betaler man også for, så jeg kan ikke se hvorfor hundeoppdrett skal ha førsterett på navnet. Det er heller ikke noe unikt navn som ingen har hørt om før. Nei, bruk det du Wilma :whistle:

Edit: Hehe, LinKr sa det visst først :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du på

"Marmelade" - oppskrift på syltetøy først.

"Kennel Marmelade" - Kennelen deres først.

"Marmelade oppdrett" - Deres mops kommer først.

Uansett synes jeg Marmelade er et dønnkjedelig navn til både marsvin og hundeoppdrett, jeg ville funnet opp noe mer spennede og unikt som står for mitt oppdrett. Søker du på Marmelade får du opp over en million treff, og ingen av de øverste treffene er til verken marsvinopdrettet, eller hundeoppdrettet. Søker du eksempel på 'DeepEyes' er det første som kommer opp er kennelen DeepEyes, ikke ørten andre ting og oppskifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke OT tråden så mye da, dere kan evt. lage en ny tråd om det er greit å hete det samme.

Synes siden ser greit ut jeg. Kunne kanskje kommet opp litt info om hamsterhold?

Og litt mere bilder kunne jeg tenkt meg, da blir siden litt mer spennende :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke sakt hun ikke kan bruke navnet... det er bare å kjøre på det. Jeg bestemmer ikke det. Sløkke diskusjoner fra folk gidder jeg ikke. Har bedre ting å ta meg til. Så lykke til med siden . den så fin ut den :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...