Gå til innhold
Hundesonen.no

Endre farge i Wordpressbloggen

Benedicte

Recommended Posts

Er det vanlig at de krever penger for at en skal kunne endre slike ting? Blogspot krever ikke slikt så vidt meg bekjent?

Tilbud og etterspørsel... Så lenge folk er villig til å betale for å kunne endre designet så fortsetter de å ta betalt for det. Kjipt gjort synes jeg, men men. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres...

*glad i norbloggen sin*

Jeg er også glad i norbloggen din, men norblogg har jo aldri åpent for nye registreringer. :aww: Trykker.com er vel det "norske wordpress", der var det iallefall gratis css tidligere da jeg hadde det. Men uendelig mye bugs og problemer gjorde at jeg gikk tilbake til wordpress.

Edit: Blogspot liker jeg ikke. Eller dvs, jeg synes det er urstygt med den linja som kommer øverst i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i norbloggen din, men norblogg har jo aldri åpent for nye registreringer. :hmm: Trykker.com er vel det "norske wordpress", der var det iallefall gratis css tidligere da jeg hadde det. Men uendelig mye bugs og problemer gjorde at jeg gikk tilbake til wordpress.

Men du har jo eget webhotell, så hvorfor har du ikke bloggen der i stedet? Da kan du endre så mye du vil, gratis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk tsk tsk... jeg synes ikke det såh! *flire*

:)

Men du har jo eget webhotell, så hvorfor har du ikke bloggen der i stedet? Da kan du endre så mye du vil, gratis. :hmm:

Rett og slett fordi jeg ikke skjønner bæret egentlig. Jeg har ikke prøvd veldig hardt å sette meg inn i det, men det virket så komplisert at jeg lot det være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fordi jeg ikke skjønner bæret egentlig. Jeg har ikke prøvd veldig hardt å sette meg inn i det, men det virket så komplisert at jeg lot det være..

Det virker veldig komplisert i begynnelsen, men det er ikke det. Det er bare selve installeringa som kan være litt forvirrende. Til og med jeg får det til, og jeg kan ikke påstå at jeg er spesielt teknisk anlagt... Hvis du skulle få lyst til å prøve igjen hjelper jeg gjerne til jeg, men det er fritt valg selvfølgelig. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig komplisert i begynnelsen, men det er ikke det. Det er bare selve installeringa som kan være litt forvirrende. Til og med jeg får det til, og jeg kan ikke påstå at jeg er spesielt teknisk anlagt... Hvis du skulle få lyst til å prøve igjen hjelper jeg gjerne til jeg, men det er fritt valg selvfølgelig. :hmm:

Nå har jeg betalt nettopp for et år, men skal antageligvis snart ha i gang en ny hjemmeside, da skal du ikke se bort i fra at jeg maser litt på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et spørsmål: Hvordan får jeg inn linker i margen?

Edit: Fant ut av det

I bloggen? Da går du inn under utseende -> widgets -> også drar du en sånn blogroll-widget ting over til den sidekolonnen der, og lagrer. Vips så har du linker i margen i bloggen din. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i norbloggen din, men norblogg har jo aldri åpent for nye registreringer. :twisted: Trykker.com er vel det "norske wordpress", der var det iallefall gratis css tidligere da jeg hadde det. Men uendelig mye bugs og problemer gjorde at jeg gikk tilbake til wordpress.

Edit: Blogspot liker jeg ikke. Eller dvs, jeg synes det er urstygt med den linja som kommer øverst i vinduet.

Det står vell at Norblogg åpner for nye brukere igjen i Januar 2010?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm ja? Og hvor lenge har det vært stengt for nye brukere? Og gidder jeg og vente i to måneder med å blogge? Neh.

Hvis du vil være sikker på å komme med da, kan det hende det er lurt å sende admin av norblogg en e-mail. :innocent: Hun er veldig hjelpsom.

Du bruker jo wordpress-systemet fra førav, så hvis du hadde fått deg en norblogg om 2mnd hadde det bare vært for deg å laste ned en fil fra den gamle bloggen din og laste den opp i norbloggen - og vips så har du alle innlegg, sider og kommentarer. :whistle:

Det er veldig enkelt å "flytte" når man bruker WP rett og slett.

... Norblogg har forresten bestemt seg for å hoste færre blogger, og det er fordi at de vil gi bedre vilkår til de som de hoster, i form av større plass og forskjellig slikt. Jeg syns det er bra at det ikke er åpent hele tiden lengre :poke: Og blogger som ikke er aktive og blir brukt blir slettet etter 2mnd med mindre man sier ifra til norblogg-admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...