Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med det svenske våtforet Klass?


SiriogDiego

Recommended Posts

Haha - så morsomt navn! Klass - kliss- er det ikke nettopp det V&H er?? :lol:

Men nei, jeg har aldri hørt om det en gang. Er det nytt?

I følge hjemmesiden deres har de holdt på i mange år. Det var foreldrene mine som så det når de var innom dyrebutikken på Nordby. Det var en del rimligere enn v&h, og med svenskegrensa rett i nærheten er det interessant og se om det er like bra som v&h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke helt sammenlignes. Klass inneholder en del korn, og er heller ikke rått, så vidt jeg vet. Tror det er ganske poppis i Sverige, men vet ikke så mye mer om det. Synes i grunnen ikke VH er så dyrt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke helt sammenlignes. Klass inneholder en del korn, og er heller ikke rått, så vidt jeg vet. Tror det er ganske poppis i Sverige, men vet ikke så mye mer om det. Synes i grunnen ikke VH er så dyrt uansett.

Nei, v&h er ikke så dyrt. Men er det tilsvarende v&h, så har jeg ikke noe i mot å betale 10 kr for 500g pølse i stedet for 19 kr. Er det ikke tilsvarende, noe det virker som det ikke er så kjøper jeg heller v&h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, v&h er ikke så dyrt. Men er det tilsvarende v&h, så har jeg ikke noe i mot å betale 10 kr for 500g pølse i stedet for 19 kr. Er det ikke tilsvarende, noe det virker som det ikke er så kjøper jeg heller v&h.

Men du bor jo ikke akkurat langt unna Trøgstad heller da slik at du kan hente ett lass til 10-12kr 500gr pølse (som forsåvidt blir billigere ihnt til hvor mange du kjøper å.)

Men for å svare på dit spørsmål, nei det er ikke tilsvarene V&H, det er mere likt NP før det blir varmebehandlet. :lol:

Men jeg ser og qoute:

"Hållbarheten i kylskåp efter upptining är max 24 timmar."

Det synes jeg er rettere labert jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bor jo ikke akkurat langt unna Trøgstad heller da slik at du kan hente ett lass til 10-12kr 500gr pølse (som forsåvidt blir billigere ihnt til hvor mange du kjøper å.)

Men for å svare på dit spørsmål, nei det er ikke tilsvarene V&H, det er mere likt NP før det blir varmebehandlet. :lol:

Men jeg ser og qoute:

"Hållbarheten i kylskåp efter upptining är max 24 timmar."

Det synes jeg er rettere labert jeg altså...

Nei, er ikke langt unna Trøgstad, men med den lille fryseren jeg har er det ikke plass til så mye mer enn 10 pølser av 500 gram. Får høre om jeg kan ta litt plass i fryseren til foreldrene mine :lol:

Da vet jeg i hvertfall at det ikke er tilsvarende v&h, så da fortsetter jeg å bruke det i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å variere mellom Klassfoder og VH, som vi gir sammen med tørrfor. Tror vi betaler omkring 150-170 svenske for tikilos esker. Mitt inntrykk er at dette foret er like populært i Sverige som VH er i Norge. Har ingenting å utsette på kvaliteten og selv mine kresne hunder er villig til å spise det, i alle fall hvis de slipper å få det så lenge om gangen.

Eneste ulempen jeg kan komme på, er at foret har kort holdbarhet etter opptining - bare ett døgn. Til forskjell fra VH, råder produsentene også at man fjerner plastemballasjen før opptining, for oksideringen inne i emballasjen fører til at næringsstoffene i foret ødelegges.

For oss har for såvidt ikke holdbarheten vært noe problem, da to store dyr trenger en del mat. Det er litt styr å ta av plasten på de frosne pølsene, men man blir jo vant til det. :thumbs: Pølsene forandrer helt konsistens hvis de tiner med plasten på, så det anbefales virkelig ikke.

Greier hunden din å få i seg minst én pølse om dagen, ser jeg ingen grunn til å la være og prøve det. Forbytte burde uansett ikke være noe stor avgjørelse - man må finne det hunden liker og fungerer på, og som også er praktisk for eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jag och ngr av mina vänner har användt klass och är absolut nöjda med det, jag tycker personligen att klass är ett bättre produkt än den norska vom, klassen verkar ha en högre smaklighet och en annan typ av konsistens som gör det lättare att blanda ut den och den kan även ges frusen till hunden.

Priset på klass är ca 150 kr för 10 kg, man kan också beställa direkt från producenten om man ska ha mycket och får det då hemkört med lastbil inom Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...