Gå til innhold
Hundesonen.no

Informasjon om championater


Benedicte

Recommended Posts

Jeg skulle gjerne hatt informasjon om championater. Jeg tenker hvor mange prosent eller antall av ulike raser som har f.eks brukshundchampionat, lydighetschampionat osv.

Jeg er også veldig nysgjerrig på hvor mange labradorer som har blitt N Lch, når osv.

Ligger denne infoen ute på nettet? Jeg kan ikke finne frem til noe hvertfall. Hvis ikke, hvem må jeg kontakte? NKK eller raseklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med en jubileumsberetning jeg skrev for raseklubben, var jeg i kontakt med NKK i håp om at de hadde oversikt over alle titler oppnådd på norskeide bernere. Det hadde de ikke mulighet til å gi meg for de 50 årene jeg ønsket, og svarte også blant annet at de på starten av hvert år sender en oversikt til raseklubbene over hvem som har oppnådd championat foregående år i deres rase.

Her kan du finne norske og nordiske championat for alle raser de tre siste årene.

Registreringsstatistikk er på samme link, så du kan jo regne prosent for de siste tre årene selv.

Men ønsker du total oversikt over labrador, må du til raseklubben.

Edit: Det jeg endte med å gjøre, var å bruke DogWeb og søke opp år for år alle hunder, og notere de som hadde registrert titler + de jeg visste hadde titler men ikke var søkt om. Jeg søkte altså vanlig med ingenting i navnefeltet, og i registreringsnummerfeltet skrev jeg for eksempel */02* eller */75* Veldig saktmodig jobb, men også interessant å mimre, var fascinerende hvor fort en glemmer de fleste som var aktive i ringen (altså ikke nødvendigvis bra, men likevel stilte hver helg) for bare seks-syv år siden, vi går fort videre til neste generasjon og neste der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du finne norske og nordiske championat for alle raser de tre siste årene.

Registreringsstatistikk er på samme link, så du kan jo regne prosent for de siste tre årene selv.

Der var det jaggu bilde av Symra! Jeg husker seriøst ikke at jeg har sendt det inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...