Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen

SFX

Recommended Posts

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Nils Molin? Noen som har stilt for ham før? (han dømmer basenjien) Eller Hans Lehtinen? (dømmer etnahunden)

Euraseier høres ut som en spennende rase! :banana:

Edit: googlet dommerne, Nils Molin kan jo se lovende ut for Kee, kanskje, med det han har dømt før, men det kommer jo an på hva som stiller. :whistle: *sjekke Hans Lehtinen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Molin? Noen som har stilt for ham før? (han dømmer basenjien) Eller Hans Lehtinen? (dømmer etnahunden)

Euraseier høres ut som en spennende rase! :banana:

Edit: googlet dommerne, Nils Molin kan jo se lovende ut for Kee, kanskje, med det han har dømt før, men det kommer jo an på hva som stiller. :whistle: *sjekke Hans Lehtinen*

*Sende PM om Nils Molin & Basenji*

Han er en hyggelig dommer, men streng dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sende PM om Nils Molin & Basenji*

Han er en hyggelig dommer, men streng dommer.

Uh. :banana: Streng hørtes ikke så morro ut, da! :cheer: Jeg bare googlet ham og fant noen basenjier han hadde dømt, Kee er ikke så ulik den ene jeg fant iallefall, bare mye penere! (og biiiittelitt mer uferdig, kanskje..) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg en tur hit, men hvordan er Dan Ericsson på staff? eller...hvordan er han generelt?

Jeg stilte for han i Hamar og syns han var grei. Veldig hyggelig og blid. Hva han ser etter på staff vet jeg ikke.

Jeg kunne tenke meg å stille for han igjen, da det eneste negative Diego fikk var at pelsen var fort kort. Og innen romjulen bør den ha vokst en del :whistle: Men jeg tviler på at jeg får fri fra jobben, så tror ikke jeg får stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel dra og stille ut for godeste Göran Bodegård, kanskje... :wub:

Hvordan er han?

Heldiggris!

Jeg melder på Bella om jeg har råd, og stiller i tillegg Fredrik i valp og Eros i unghund. :whistle:

verdt å se på, herlige lille Fredrik :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dit, stille både Supra og Loppa :innocent: Egentlig hadde jeg planer om å være flink og spørre BP først om denne dommeren er vits å stille for, men så fant jeg ut at jeg har lyst uansett. Så da er det kanskje bedre å ikke vite :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Romjula er ganske booka bort til familie/vennesamlinger. Dessuten har jeg lovet meg selv å la guttungen få en pause fra ringen! Selv om det alltid er spennende med finske dommere, så er det uansett en dommer som nesten ikke har dømt rasen i hjemlandet. :) Men vet om noen finske som skal så blir spennende å se hvordan han dømmer de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris!

Jeg melder på Bella om jeg har råd, og stiller i tillegg Fredrik i valp og Eros i unghund. :)

Det ble ikke så jeg meldte på Bella.. Men jeg kommer og stiller Eros og Fredrik, samt en tispevalp og en voksen hannhund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...