Gå til innhold
Hundesonen.no

bukse biteren


Carl

Recommended Posts

Av og til når jeg reiser jeg fra godstolen og går mot kjøkkenet finner hunden min ut at det hadde vært morsomt å bite meg i buksen. så han hopper opp og den feite skapningen fyker med en utrolig fart frem for å ta tak i buksen. Jeg har prøvd forskjellige ting for å stoppe dette. Det eneste som egentlig funker er å rope og kjefte på den lille krabaten, men siden jeg bor i en blokk, og det bor et spebarn (med foreldre selvfølgelig.. han bor ikke der alene) over meg så er det ikke så populert med all ropingen. :) så jeg prøvde å snakke han til fornuft. "Gidder De eller?" "er det der veldig underholdene?" "Kan De være så vennlig?" er ofte brukte ord. :) Det fungerer egentlig ikke i det heletatt. :) Jeg fant ut at jeg skulle vise han at jeg var sjefen så jeg begynte å sloss med han. Selvfølgelig vinner jeg, men han gir seg ikke.. en gang ble han sur og løp vekk for å være sinna. så det jeg lurer på er vell egentlig hvorfor han synes det er så gøy og hvordan jeg kan stoppe fettberget i å løpe meg overende hver gang jeg trenger påfyll med cola. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet. Gjorde som Jeampi sa. Det er en periode mens de er valper da hunden liker godt å drive med sånne ting. Men det går nok over :)

Og at du prøver å sloss og skrike til hunden tror JEG bare gjør vondt verre. Være konsekvent, eller overse. Slossing vil føre til at valpen tenker på biting i buksa som en lek, og jeg tror neppe hunden din ser på deg som en sjef selv om du brøler til den.

Men lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...