Gå til innhold
Hundesonen.no

Tigging


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Selvfølgelig får hundene mine tigge! Det er jo grunnlaget for all god trening. :getlost: En hund uten tiggeatferd er ikke enkel å trene, så tiggeatferd er virkelig noe jeg fremelsker. Hele tiden, også ved matbordet. Men jeg kreven noe til gjengjeld da. Sjelden jeg gir noe av min mat uten at hunden gir meg noe først. Metallapporten er feks enkelt lært inn ved middagsbordet. Gjesp.., ting kan gjøres så enkelt at det nesten blir kjedelig. Og ønsker jeg matro og ikke mer "mas" er det da bare å si at "nå er det nok, gå og legg deg du". JA til tigging! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter som skrevTråden ble laget fordi jeg lurer på hva andre hundefolk syns om tigging, at det kan fremme kontakt var bare noe jeg slang inn,

og til Ylva over

Så klart - har jeg også grangivelig lest i en helt seriøs bok om klikkertrening. Der sto det noe slikt som at det man gjør når man forsterker atferd er i virkeligheten å bygge på/ fremelske hundens tiggeatferd.

Dermed kan vår spisesituasjon også brukes til læring og kontakt - hvis man da selv trives med det.

For hunden sin del kan det umulig være "utrivelig" å spise "i flokk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...