Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjokolade og annet snopesnakk


Synnikken

Recommended Posts

Smash! :cheer: Er veldig glad i alle versjonene, men posen er best! (smash er dyyyrt :jump:)

edit: jeg er forvrig på 7 uka med sukker-stopp, så...

NAMMMM!!

Visste dere at Fruktnøtt er den mest undervurderte sjokoladen? Den smaker nemlig helt nydelig, men forsvinner i sjokoladehyllene blant Crispo, Walters mandler og Daim.

Sånn utenom Fruktnøtt er favorittene Smash (ikke plate, det er ikke like godt som Smash i pose, dessuten er det dyrere kilopris og Smash er dyrt nok fra før av) og Kvikk Lunsj. :whistle:

Enig! I alt! Fruktnøtt er nydelig, smash er VELDIG godt og det bør være den i pose og kvikk lunsj er snafs :banana:

Ellers vil jeg si at sjokolade med bringebærgusj inni er yakki-blæææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Jeg har en ting å si.. å det er at operamints smaker mindre godt!

Ellers så gleder jeg "rompen av meg" til de lilla firepakningene med påskeegg kommer i butikken.. :whistle: Også har jeg hørt rykter om julebrus, allerede nå! :banana: Så imorgen skal jeg på "raid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut at Anthon Berg, Petite Orange smaker høgg :cheer: Det er skikkelig oldemor-sjokolade som de spiser mens de drikker portvin og likør :jump: Og huseierne kjøper det hvert eneste år til julegave og som "takk for at dere passer huset"-gave :banana: Æsj æsj :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaah den er lekkergod :banana: Åå, lenge siden jeg har smakt Walter kjenner jeg, men idag ble det Melkedrøm med bringebær og Yade kakaotrøffel som ble med hjem :whistle:

Er så enig, så enig. Og lenge siden jeg har spist walters selv. Sitter her med melkedrøm med bringebær, og lurer på om jeg skal spare den *selvbeherskelse* (eller noe sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist 200g melkesjokolade hver dag i et par uker nå.. Skulle tro jeg ble lei etter ett par dager med vanlig melkesjokolade. Nå er det bare :whistle: Blir nok en lang pause før jeg spiser en til tenker jeg..

Elsker forøverig melkesjokoladen med nonstop og den med daim óg. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig, så enig. Og lenge siden jeg har spist walters selv. Sitter her med melkedrøm med bringebær, og lurer på om jeg skal spare den *selvbeherskelse* (eller noe sånt)

Selvbeherskelse, hva er det? Det er ikke noe som heter det når det kommer til sjokolade vel :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres tre favoritter fra "smågodtreolen"? Mine er sånne små punch-sjokolader med "smuler" på, lakrisflaggermus (søt lakris, lakris skal være søt!) og gelebjørner som er trefargete, rød, grønn og hvit.

Bringebærsjokolade! Det er bare namme! :) Andre plassen går nok til sure føtter tett etterfulgt av smokker (den lille typen med god smak, ikke de store som bare smaker farget vann)!

Har spist alt for mye godteri i det siste, men har klart å kutte ned cola-inntaket fra i overkant av 2,5 l om dagen til "bare" 1-1,5 l... :innocent: Ikke verst for en colaholiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå har jeg prøvesmakt bergene melk, den var ikke fullt så god som stratos og melkesjokolada (freia) men ikke værst allikevel. Jeg har også kjøpt to pakker med julemarsipanpølser, nammis. Så mye for denne slankekuren liksom, pfhøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvesmakt bergene melk, den var ikke fullt så god som stratos og melkesjokolada (freia) men ikke værst allikevel. Jeg har også kjøpt to pakker med julemarsipanpølser, nammis. Så mye for denne slankekuren liksom, pfhøy..

*klask på lanken* Det er altfor tidlig å kjøpe julemarsipan i midten av oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumse mumse.. nææh.. jeg syns det var helt greit jeg.

Det er det ikke, det! :lol:

Dette er vonde ord å lese altså :lol: Jeg ble tilbudt en pose med julekuler fra Freia i går (ny pose med sjokoladekuler med "papir" som visstnok er samme greia som påskeeggene - melkekrem med sjokolade utenpå), men jeg takket pent nei. Her venter man med alt julesnadder til desember, eventuelt november om første søndag i advent er da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vonde ord å lese altså :) Jeg ble tilbudt en pose med julekuler fra Freia i går (ny pose med sjokoladekuler med "papir" som visstnok er samme greia som påskeeggene - melkekrem med sjokolade utenpå), men jeg takket pent nei. Her venter man med alt julesnadder til desember, eventuelt november om første søndag i advent er da :thumbs:

Åh, de julekulene må jeg prøve! Hvordan så posen ut? Hvor store var eggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna: Melkedrøm fra freia! :)

NEI! Den med bringebær er SUPER god!

Vanlig Freia melkesjokolade. Ingen over, ingen ved siden. Har noen prøvd Bergene melk forresten? Også liker jeg Stratos. :blink:

Bergene melk var ikke noe spesiell må jeg si. Den hadde litt mer kakao smak i forhold til melke smaken i freia sin.

Hva med Cuba sjokoladen på Europris?

Cuba sjokoladen er døds god! Burde laget slik i større format!

Ellers er jeg enig i Smash og må si at genrelt sett er jeg sjokoladeavhengig og stresser med å holde meg unna Toblerone nede i skapet :lol:

Belgisk sjokolade :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de julekulene må jeg prøve! Hvordan så posen ut? Hvor store var eggene?

Den ser sånn ut: link.

Kulene er mindre enn påskeeggene. De smaker det samme, men konsistensen på "kremen" er muligens litt annerledes. Om man liker eggene liker man garantert disse også :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser sånn ut: link.

Kulene er mindre enn påskeeggene. De smaker det samme, men konsistensen på "kremen" er muligens litt annerledes. Om man liker eggene liker man garantert disse også :thumbs:

Stor fare for at jeg tar en liiiten tur innom butikken i morgen og kjøper disse. :) Nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...