Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund nr. 2


Happyface

Recommended Posts

Hei

Jeg å min samboer tenker på å skaffe oss hund nr. 2 :icon_confused: Vi skal bygge oss hus om ikke så alt for lenge, å når det er ferdi om litt over ett år, vil vi gjerne ha en tass til :icon_confused: Men vi er usikker på rase.. en ting vi er sikker på er at det ikke blir en nappe rase.

Vi går regelmessig lange turer midt på dag å noen mindre på kveldene og vi er endel på kurs, så hunden skal ikke kjede seg :icon_confused::ahappy:

Så jeg lurer da på om noen vil hjelpe oss med å finne en passende rase, og kanskje oppdretter når den tid kommer :innocent:

Det vi ser etter:

- Mellomstor rase

- Pelsstell spiller ingen rolle (helst ikke napping)

- Aktiv men må også kunne ha rolige dager uten å gå på veggene

- Gå godt ilag me barn og andre hunder

- Må kunne være hjemme alene noen timer på dagtid (med Nivea vell og merke)

- vil gjerne drive med utstilling

Raser vi har sett litt på:

- Sheltie

- Mops

- Labrador (kanskje litt stor, men jeg liker den godt)

- Corgi

- Basenji

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo realtivt stor forskjell på en mops og sheltie (eller labrador for den skyld). Skjenner ikke så godt til rasene ellers, men ville kanskje sett litt mere på Sheltie eller Basenji kanskje? Ble litt vanskelig å tenke ut noe. Men det finnes mange raser som passer din beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mops er værtfall på skogs tur omtrent vær dag. Mellom 1-3 timer litt avhengig. Ellers så klarer de seg og med rolige dager, det er ikke noe problem. Ikke noe pels stell, men de røyter enormt mye! Furminator er vår beste venn :icon_confused:

Veldig glade i andre barn og mennesker. Klarre helt fint å være alene hjemme, både med hverandre, og vær for seg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er stor forskjell mellom mops å labrador, men jeg førte de opp fordi det er to raser jeg liker veldig, men som samboer mener er for liten å for stor :icon_confused:

Nå tror vi det står mellom Basenji og Sheltie :innocent: Samboer er også intrisert i Staff, noen som kan fortelle meg litt om linjer og helse på desse tre hundene? :icon_confused:

takk :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...