Gå til innhold
Hundesonen.no

Flickr, Picasa, Photobucket - hva er enklest?


Guest vivere

Recommended Posts

En bekjent ønsker å dele bildene sine via en eller annen gratistjenste. Flickr, Picasa, Photobucket eller lignende. Vedkommende er helt ukjent med foto og web og trenger en "automatisert" tjeneste for å "piffe opp" og komprimere bildene lokalt før de lastes opp til en server. Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Flickr og er veldig fornøyd med det.

Det kan være smart av vennen din som ikke har sånn peiling på sånt no og isåfall i tillegg laste ned Flickr Uploadr, der kan h*n tagge bilder, lage sets osv hur enkelt som helst. Og det er bare å dra bildene over i programmet. Flickr Uploadr reduserer også bildene til en maks størrelse på 800*533 pxlr, og Flickr lagrer automatisk 5 størrelser av bildet.

Flickr har også en helt enkel redigeringsmodus (Picnik mode) hvor man kan gjøre helt enkle ting som å justere skarphet, farger og eksponering. Sikkert ikke spesielt bra, men de fleste behøver jo som regel bare de helt grunnleggende funksjonene.

Picasa og Photobucket har jeg ingen erfaring med, mulig de sparker Flickrs rumpe for alt jeg vet. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Flickr og er veldig fornøyd med det.

Det kan være smart av vennen din som ikke har sånn peiling på sånt no og isåfall i tillegg laste ned Flickr Uploadr, der kan h*n tagge bilder, lage sets osv hur enkelt som helst. Og det er bare å dra bildene over i programmet. Flickr Uploadr reduserer også bildene til en maks størrelse på 800*533 pxlr, og Flickr lagrer automatisk 5 størrelser av bildet.

Flickr har også en helt enkel redigeringsmodus (Picnik mode) hvor man kan gjøre helt enkle ting som å justere skarphet, farger og eksponering. Sikkert ikke spesielt bra, men de fleste behøver jo som regel bare de helt grunnleggende funksjonene.

Picasa og Photobucket har jeg ingen erfaring med, mulig de sparker Flickrs rumpe for alt jeg vet. :whistle:

Takk skal du ha. Jeg skal prøve flickr og se hva jeg får til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg er akkurt som personen du nevner...og jeg ville da uten tvil valgt Picasa...:rolleyes2:

Jeg begynte i helga som totalt nybegynner på bilderedigering osv, og nå er jeg hekta!!

Programmet er utrolig lett å bruke, så det er nesten idiotsikkert for nybegynnere sånn som meg! :D Og i tillegg er det jo et norsk program...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...