Gå til innhold
Hundesonen.no

få hundene til å slutte å bjeffe når de er alene hjemme

softis

Recommended Posts

siden søndag har jeg hatt en wheaten terrier her på prøve om jeg kunne ha han. hun som eide han ble tvunget til å omplassere han fordi han hadde "prøvd å bite" ungen til naboen (han er bare ett år, og det var helt klart valpebiting).

det har gått mye bedre forventet med han og vanilla, intill jeg skulle prøve å ha dem alene hjemme. De bjeffet nesten hele tiden, og vi bor i rekkehus der naboen jobber natta. Mamma er heller ikke heelt med på at vi skal ha han enda, fordi hun er redd for at det blir mere jobb på henne, noe jeg ikke tror det vil bli.

Det jeg egentlig vil frem til er et desperat forsøk på å få tips om en eller annen løsning innen i morgen, for ellers blir han sendt til charlottes omplassering.

så finnes det noen som har tips til meg om hva jeg kan gjøre, eller noen løsninger som jeg ikke har tenkt på? en kjapp måte for å lære dem til å ikke bjeffe alene hjemme, eller noen som vet om noen som kan passe hund på dagtid rundt hamar? Eller rett og slett en smart måte for å overtale mamma til å kjøre dem til pappa hver dag før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nesten ut som en tispe jeg hadde før. Hadde den gamle hunden min (som nå er borte) og ei tispe på 1 år, og hver gang vi gikk ut av leiligheten begynte hu å bjeffe. Det virker litt som om han ikke liker at du går ifra han og når han begynner å bjeffe så skaper det kjedereaksjon, så den andre også begynner å bjeffe.. Det som er at når du får inn en fremmed hund (selv om den er vant til å være alene) så må du lære den det på nytt fordi det er nye og fremmede omgivelser.

Prøv å gå ut av døren og så inn igjen, gi begge ros og godt. Etter å ha gjort dette noen dager så øker du lengden på hvor lenge du er utenfor døren og de er alene inne.. Etterhvert kan du være borte flere timer.

Hunder har ikke tidsbegrep, så er ingen forskjell for dem om du er borte 10 min eller 8 timer. Men de er vanedyr, så når de blir vandt til at du går ut av huset så burde det gå ganske greit :whistle:

Er hvertfall verdt å prøve. Dette har funket på den jeg har nå :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det må læres inn på nytt når de skifter hjem har jeg faktisk ikke tenkt på, så tusen takk for tipset!

hadde jeg fått det garantert at jeg hadde klart det i løpet av ferien til de må være alene igjen, så hadde det vært enkelt, men problemet er at jeg må bestemme meg innen i morgen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
:whistle: han ligger allerede ute på nettsidene til charlottes omplassering, så er ikke sikkert det er mulig at jeg kan få mere tid, desverre

se på datoen på når han ble lagt ut. HVis du har den jeg tror så har dem ikke tatt den ned fra nette enda for der står det at hunden ble lagt ut 20.09.2009 og da kan du sikkert få forlenget prøvetiden hvis du forhører deg litt. Det er da forsøket verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei jeg hadde jo ikke det, men nå er hun et familiemedlem og har vært det i 3 år, så å sende henne tilbake er uaktuelt. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
    • Hei,  Jeg har en 3 år gammel malteser på for. Jeg betalte 5k da jeg fikk henne, men signerte fortsatt en vanlig forvert avtale. Hun skal ifølge avtalen få 2 kull. Det ble spesifisert da jeg fikk henne at hun skulle avles med andre registrerte maltesere.  Oppdretter bestemmer seg i stedet for å få et blandings kull og lage maltipoo på første kull. Jeg likte det ikke, men orket ikke å lage noe styr av det. I oktober hadde hun første løpetid etter kull nr 1. Det er nå ca 6 mnd siden og jeg har fulgt med for å sjekke om hun får løpetid.  I dag fikk jeg melding av oppdretter hvor hun truer med å ta henne tilbake fordi jeg ikke har sagt ifra om løpetid, men hun har jo ikke hatt løpetid enda. Hun mener maltesere har løpetid hver 4. Mnd? Dette høres ikke riktig ut. Jeg ble veldig satt ut siden jeg alltid har gitt beskjed ved løpetid tidligere. Mitt spørsmål er hvilke rettigheter har jeg? Jeg har jo betalt en viss sum for hunden. Jeg har fulgt kontrakten, og kan dokumentere at oppdretter har brutt kontrakten. Kontrakten spesifiserer at hun må følge nkk sine retningslinjer for avl, og de åpner ikke for blandingsavl. Hun sa hun er i sin fulle rett til å blande raser så hun er åpen på at hun vil bryte kontrakten nå og.  Jeg vil egentlig bare bli ferdig med dette og hadde planer om å si ifra ved løpetid som sikkert kommer nå straks, men nå føler jeg meg ikke trygg på dem overhodet.    Edit: jeg har hatt hunden i 3 år og er absolutt ikke interessert i å heve kjøpet. Jeg ønsker egentlig kun at de skal forholde seg til kontrakten, og ikke true meg med å hente henne når jeg alltid har fulgt kontrakten. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...