Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster opp maten


C.J

Recommended Posts

I går morges våknet jeg av at hunden kastet opp. Jeg kokte ris og ga henne det til frokost, men alt kom opp igjen rett etterpå. Hun var frisk og fin resten av dagen, gikk på lang tur, og hun kastet ikke opp kveldsmaten. Men så i dag morges kom frokosten rett opp igjen. Skal ta en telefon til veterinæren når timen er over (er på skolen...), men lurte på om det kan være orm hun har fått - uten at det synes i verken oppkast eller avføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å styre så mye med hverken oppkast eller diare hos hunden...

Vent med å gi mat til i kveld, om hunden kaster opp så er det jo en grunn til at magen ikke vil holde på maten...

Gi henne gjerne små måltider de første gangene hun får mat igjen, sånn at ikke fordøyelsen provoseres.

Jeg ville nok ventet en 2-3 dager før jeg gikk til vetrinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å styre så mye med hverken oppkast eller diare hos hunden...

Vent med å gi mat til i kveld, om hunden kaster opp så er det jo en grunn til at magen ikke vil holde på maten...

Gi henne gjerne små måltider de første gangene hun får mat igjen, sånn at ikke fordøyelsen provoseres.

Jeg ville nok ventet en 2-3 dager før jeg gikk til vetrinær :)

Samme her, så lenge allmenntilstanden til hunden ikke er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som har forsvunnet - Har hun gnagd på noe - kan hun ha fremmedlegemer i systemet ? Fremmedlegemer kan ligge og rumle i lang tid i magesekken tilsynelatende uten symptomer. Helt til de en dag begynner å kaste opp.

Ved mistanke om fremmedlegeme MÅ du be veterinæren om å røntge med kontrastvæske. Verken plast, tøy eller organiske materialer synes på vanlig rtg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nylig et veterinærprogram på tv hvor det var en hund som hadde samme probleme du beskriver. Han spiste mat, men kastet det opp igjen like etterpå. Har hunden din vært på nr.2 siden dette begynte? Hunden det handlet om på tv hadde spist litt av en maiskolbe som gjorde at han ikke klarte å fordøye maten skikklig og heller ikke å gjøre ifra seg. Veterinæren ventet noen dager og gikk turer med han på gresset for å få han til å gå på do, et par timer før han hadde endt opp på operasjonsbordet kom maiskolben ut:) Etter det sluttet han å kaste opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...