Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar og Stord Hundeklubb


Scarlet

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Jess, vi skal ikke på før kl 11! Da har jeg jo sjans til å få med meg samboer også :ahappy:

Eneste valpen i rasen, da går vi vel automatisk videre til BIG da? Så fremt vi ikke blir disket eller noe sånt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke love noe, og dessuten skal jeg ikke i ringen før TIDLIGST 11... Så jeg regner ikke med å reise nedover før at jeg kan være der ca. kl.10 og jeg så papillon skal i ringen 9... :ahappy:

*blunkeveldigmassemye*

Atteduuuu, plass til flere? Jeg skal visst ikke i ringen før halv tolv - tolv.

Forresten, jeg er SJOKKERT! det er bare ELLEVE mops! Det er SYKT få!... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, vi skal ikke på før kl 11! Da har jeg jo sjans til å få med meg samboer også :ahappy:

Eneste valpen i rasen, da går vi vel automatisk videre til BIG da? Så fremt vi ikke blir disket eller noe sånt altså.

Dere blir ikke automatisk BIR fordiom dere er eneste valp :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke funnet noen som jeg sikkert kan sitte på med :ahappy: Stress!

du kan sitte på med oss hvis du stille på søndag. Vi reiser til bergen på lørdag å kjører derfra tilig på søndag da vi skal i ringen 09.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kravene for å bli BIR som eneste valp da? Forrige utstilling var vi to valper, en ble BIR og den andre BIM.

At dommeren mener hunder er bra nok er kravet. Mener h*n at hunden ikke er bra nok, så kan h*n holde igjen BIR og evnt BIM om det er flere. Det skjer sjeldent, men dommeren kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke love noe, og dessuten skal jeg ikke i ringen før TIDLIGST 11... Så jeg regner ikke med å reise nedover før at jeg kan være der ca. kl.10 og jeg så papillon skal i ringen 9... :ahappy:

Nei, jeg hadde ikke tenkt å spørre deg heller når jeg så møtetiden din. Jeg skal sjekke hvilken andre raser som stiller ca samtidig som jeg kjenner folk som har, så får jeg bare mase på folk i hundeklubben :banana:

du kan sitte på med oss hvis du stille på søndag. Vi reiser til bergen på lørdag å kjører derfra tilig på søndag da vi skal i ringen 09.00.

Jeg skal på Lørdag, så det var litt dumt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dommeren mener hunder er bra nok er kravet. Mener h*n at hunden ikke er bra nok, så kan h*n holde igjen BIR og evnt BIM om det er flere. Det skjer sjeldent, men dommeren kan gjøre det.

Okei, takk for svar :) Blir ekstremt skuffet om det skjer! Krysser fingrene for en lang dag vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det fergene da.. Det har jeg jo ikke tenkt så mye på :)

Til dere som har vært der før eller er kjent på strekningen Bergen - Leirvik: ser at første søndagsferge fra Halhjem går 8.50. Vi skal stille kl 11, tror dere det går bra? Vi skal da være i(/på?) Våge ca 9.20, må rekke fergen fra Hodnanes kl 9.55. Hvis vi gjør det kjører vi av fergen i Jektevik 10.05. Blir litt vel knapt med tid for min smak da, men det er jo eneste alternativet når det ikke går ferger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det fergene da.. Det har jeg jo ikke tenkt så mye på :)

Til dere som har vært der før eller er kjent på strekningen Bergen - Leirvik: ser at første søndagsferge fra Halhjem går 8.50. Vi skal stille kl 11, tror dere det går bra? Vi skal da være i(/på?) Våge ca 9.20, må rekke fergen fra Hodnanes kl 9.55. Hvis vi gjør det kjører vi av fergen i Jektevik 10.05. Blir litt vel knapt med tid for min smak da, men det er jo eneste alternativet når det ikke går ferger tidligere.

Ehm, første fergen går. kl 05.30 :)

http://www.fjord1.no/filesystem/2009/04/ru...alhjem_1468.pdf

Det tar ca. 40 min fra fergen til utstillingsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, første fergen går. kl 05.30 :)

http://www.fjord1.no/filesystem/2009/04/ru...alhjem_1468.pdf

Det tar ca. 40 min fra fergen til utstillingsplassen.

Å hallo! Dette gjør jo alt så mye enklere! Gule sider sa nemlig at jeg måtte ta fergen fra Halhjem til Våge på Tysnes, kjøre over Tysnes og så ta ferge til Stord. Eller jeg kan altså da bare ta fergen fra Halhjem til Stord. Dumme Gule sider :)

Tusen takk for hjelp :)

Jeg fikk det i pdf filen og bare trykket print ut.

Merkelig.. Jeg får sende de en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Har dere også fått startnummeret i selve mailen, og ikke på pdf-filen? Hvordan printer dere det ut da? Kan jeg bare lime det over i en word-fil og printe det ut sånn?

Mulig jeg spør veldig dumt nå, men du har sjekket vedlegget som er rett over "** Dette er en automatisk produsert e-post fra DogWeb-Arra, NKKs system for arrangører!" ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, første fergen går. kl 05.30 :)

http://www.fjord1.no/filesystem/2009/04/ru...alhjem_1468.pdf

Det tar ca. 40 min fra fergen til utstillingsplassen.

Duuu... Jeg ser at det er maaaasse hunder som skal inn før oss. Må jeg møte opp så tidlig da? Jeg håper ikke at det krasjer med lydigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hallo! Dette gjør jo alt så mye enklere! Gule sider sa nemlig at jeg måtte ta fergen fra Halhjem til Våge på Tysnes, kjøre over Tysnes og så ta ferge til Stord. Eller jeg kan altså da bare ta fergen fra Halhjem til Stord. Dumme Gule sider :)

Tusen takk for hjelp :)

Hihi... bare hyggelig... det er nok fordi gule sider ikke tenker på at det er Fjord1 og ikke Tide som kjører Halhjem Stord :P

Duuu... Jeg ser at det er maaaasse hunder som skal inn før oss. Må jeg møte opp så tidlig da? Jeg håper ikke at det krasjer med lydigheten :)

Hmmh,... Ser du har oppmøte kl 10, og de regner som oftest med 3 min pr hund. Og hvis alle hundene før deg møter er det ca. 90 min, altså 1,5 time. Så jeg hadde nok ikke gjort regne med at du ville kommet inn før det, men man skal aldri si aldri.... Hvor går lydigheten ifht utstillingen? Og hvilken kl. går du i LP? For om det så måtte være, så kunne jo du ha alliert deg med noen ringside, som kunne løpt å gault på deg når colliene begynner å nærme seg ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg spør veldig dumt nå, men du har sjekket vedlegget som er rett over "** Dette er en automatisk produsert e-post fra DogWeb-Arra, NKKs system for arrangører!" ? :whistle:

Haha, nei det hadde jeg ikke :ahappy:

Men min kjære gjorde jo selvfølgelig det når jeg videresendte mailen til han, så han lurte jo poå hva jeg mente med at vi ikke hadde fått startnummeret :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...