Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om navnet "Moses"?

Bjerknez

Recommended Posts

For en stund siden så bare datt navnet "Moses" ned i hodet på oss når vi skulle velge navn til hunden (Golden Retriever)

Selv så syntes vi navnet var litt morsomt og kanskje uvanlig. Dette sa også hun i dyrebutikken, men hun syntes det var ett utrolig flott navn...

Men hva synes folkene her inne?

Synes dere "Moses" passer som navn på en hund?

NEI.. vi har ikke kaldt den Moses grunnet religion. Ingen av oss er spesielt kristne.... men vi syntes altså bare navnet passet... kanskje de tbare er oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var skikkelig kult og uvanlig. Og jeg syntes ihvertfall hundenavn skal være sånn (sier eieren til Tinka, et ikke helt uvanlig navn).

Og hvis dere liker det så er jo det det viktigste. Ofte er det også de navnene som bare plutselig spretter frem som passer best. Men jeg ville nok ventet til jeg møtte hunden og har hatt den en uke før jeg bestemmer meg helt hvis jeg var dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekullet har vist fått navnet "Black Pepper" og "Pepper" er vist det navnet hun i utgangspunktet ville gi hunden. Jeg syntes også "Pepper" var ett kult navn... men vi ville heller finne vårt eget navn.... blir litt mer personlig liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg hadde en katt som het Moses. Vi fant han i gresset en morgen da han var rundt tre uker gammel :aww: (vilkattmor hadde lagt han igjen der. Hadde sikkert blitt forstyrra når hun flytta ungene eller noe sånt). Moses er et fint navn det. Men du må jo reine med at folk forbinder det med kristendommens Moses da. men gjør det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste heter faktisk Moses, og det fungerer helt utmerket, det.

En og annen har jo stusset på det, men med tanke på at navnet Jesus faktisk er et helt greit navn å bruke på folk i store deler av verden synes jeg at Moses må være ennå mere okey.

Men med tanke på at enkelte går fullstendig bananas av tegninger, så... (Religion er kjekt!)

Nei, jeg synes det er et fint, kort og greit navn som aldri må staves for folk.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...