Gå til innhold
Hundesonen.no

Bading utover høsten og vinteren...

Gjest

Recommended Posts

Hvor lenge utover høsten og vintern bruker dere å la hundene deres bade?

Eller hvor lenge vil de bade? Kan tenke meg at Ellie vil bade til hun går gjennom isen :getlost:

Men går det bra å la dem bade når det blir kaldt? Hva med faren for såkalt 'water tail'?

Jeg har altså mest lyst til å la henne bade så lenge hun vil selv, men vet ikke helt om hun klarer å styre det i forhold til temperatur.

Og da jeg spurte på welshforum - fikk jeg dette til svar (så ble ikke så mye klokere)

:getlost:

isbading.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha :getlost:

Casper regulerer dette selv virker det som. Han bader fortsatt om det er sol, men ikke så mye svømming lenger, mest fjasing i vannkanten. Da det nærmet seg vinter i fjor hold han seg unna vannet, så regner med at det blir slik i år og.

Om jeg hadde en hund som på død og liv skulle ut i vannet hele året, så ville jeg nok satt grensen til slutten av oktober, da ville jeg prøvd å forhindre bading, iallefall om man ikke har mulighet for å tørke og varme opp hunden igjen.

Ufrivillig vinterbading har dog forekommet :getlost:img_49353a77e76f9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at dem får lov til å bade så lenge dem vil hvis dem kan løpe løse og holde varmen etterpå. Så de hundene jeg ahr hatt har dem fleste badet 365 dager i året. Da jeg hadde gammel hund lot jeg han løpe løs og han badet men jeg hadde fyrt opp i ovnen så det var godt og varmt når vi kom inn og han fikk tørket seg ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig vinterbading har dog forekommet ;)img_49353a77e76f9.jpg

Han så bittelitt tragisk ut, der... :lol:

I og med at vi gjerne må gå et stykke (les; vente på bussen :) ) etter å ha badet i våre kjære tjern i marka, slutter vi med bading sånn litt før frosten kommer. Forløpig har jeg ikke tenkt på at det kan være for kaldt. Sesongen starter om våren så snart isen har gått, fordi temperaturen i lufta gjerne er god og varm på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...