Gå til innhold
Hundesonen.no

Sportreninger


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Forøvrig - er vi innstilt på å ta det tolv, eller har dere noe i mot å begynne litt tidligere på dagen, f.eks. klokka ti? Man får liksom litt mer utav dagen da, i tillegg til at færre har kommet seg ut på tur i den tiden. (+ At jeg har planer i kveldinga :D )

Ti passer bra for meg. Håper det passer for muttra også, for jeg regna litt med å sitte på med henne :lol:

Jeg kunne egentlig tenkt meg å fått lært litt om spor jeg og,så det kan hende vi også kommer :P

Fint om dere kommere også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Forøvrig - er vi innstilt på å ta det tolv, eller har dere noe i mot å begynne litt tidligere på dagen, f.eks. klokka ti? Man får liksom litt mer utav dagen da, i tillegg til at færre har kommet seg ut på tur i den tiden. (+ At jeg har planer i kveldinga :lol: )

Ti høres veldig bra ut!

Har forslag til plass jeg... Ser dere nevner Ringvålveien. Litt lengre oppe der har man en stor parkeringsplass i forbindelse med sivilforsvaret.

Hvor tenker du? Kan du vise på et kart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti passer bra for meg. Håper det passer for muttra også, for jeg regna litt med å sitte på med henne :lol:

Fint om dere kommere også :lol:

Vi kommer nok dersom det blir i nærheten av en parkeringsplass. Jeg er litt avhengig av å kunne putte hundene i bilen mellom slagene. Særlig Ike som ikke alltid er like tilfreds med å måtte være i nærheten av "skumle" hannhunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vi kommer nok dersom det blir i nærheten av en parkeringsplass. Jeg er litt avhengig av å kunne putte hundene i bilen mellom slagene. Særlig Ike som ikke alltid er like tilfreds med å måtte være i nærheten av "skumle" hannhunder...

Planen er vel å være i nærheten av en parkeringsplass ja. Jeg syns også det er greit å kunne putte dyret i bilen. Hehe men mest av latskap og at det blir lettere å bli med å se på hverandre gå spor :lol: Er bare hyggelig om du kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tenker du? Kan du vise på et kart?

Skal se om jeg finner det. Men på det kartet som det var linket til litt tidligere, så ligger det lengre til høyre (på kartet) og på oversiden av veien.

Om dere søker på Ringvålveien 215, og velger foto istedet for kart, så ser dere parkeringsplassen opp bak det huset. Får ikke laget link til kartet :getlost:

Edit: fikk det til :whistle:Kart

Den lange "tarmen" med en klump i enden :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er med på lørdag vi :-) Og jeg har plass til en i bilen min, og har et ledig bur også.. st.bernharden blir hjemme for anledningen. Jeg har ikke pc fortiden, så om noen hadde orket å sende meg en SMS om hvor og når det blir, så hadde det vært fint.. Send meg PM om noen gidder, så sender jeg telefonnr. mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan dessverre ikke være med på treningen :getlost: Vi arrangerer MH og FA denne helga og er opptatt hele lørdag og søndag. Håper dere andre får en trivelig treningsdag.

ps. Like ved den parkeringsplassen er det ett ypperlig område som kan brukes til innlæring i spor. Mye enklere med noe vått underlag når hunden skal gå sitt første spor (ferten henger bedre i vegetasjonen). Det er området som man får på venstre siden når man kjører inn til parkeringen, like etter at man svinger av (og mellom veiene, den som går over til Granåsen?) :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vi kan dessverre ikke være med på treningen :getlost: Vi arrangerer MH og FA denne helga og er opptatt hele lørdag og søndag. Håper dere andre får en trivelig treningsdag.

ps. Like ved den parkeringsplassen er det ett ypperlig område som kan brukes til innlæring i spor. Mye enklere med noe vått underlag når hunden skal gå sitt første spor (ferten henger bedre i vegetasjonen). Det er området som man får på venstre siden når man kjører inn til parkeringen, like etter at man svinger av (og mellom veiene, den som går over til Granåsen?) :getlost:

Aha, da skjønner jeg hvor du mener! Den tenkte jeg ikke på. Det er en "stengt tunnelinngang innerst på parkeringsplassen der sant? Inni der er det ikke så fine turområder og sikkert ikke like mye folk heller. Pilgrimsleia går forbi der da. Så det er bra greie sporterreng der? Har bare vært der en gang jeg, men da var det ikke en bil på parkeringsplassen der. Det er kanskje et bra sted å møtes? Synd du ikke kan være med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 10.00 på parkeringsplassen Dratini foreslo? Er det en deal?

Og Kjersti, jeg må få vite om du skal sitte på eller ikke. Og Kristin, jeg må få vite hvor jeg skal plukke deg opp. Bekken parkeringsplass, er det greit?

Åja, bekken parkeringsplass hadde vært super vis du orker og kjøre helt ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, bekken parkeringsplass hadde vært super vis du orker og kjøre helt ditt! :lol:

Selvfølgelig orker jeg det! :) Kommer nærmere tilbake med tidspunkt når Kjersti har sagt i fra om hun skal sitte på eller ikke. :)

Det ser dessverre ut til at jeg ikke kan komme allikevel. Kommer ei og skal se på den hunden jeg har til omplassering den dagen :(

Æsj, så kjipt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da skjønner jeg hvor du mener! Den tenkte jeg ikke på. Det er en "stengt tunnelinngang innerst på parkeringsplassen der sant? Inni der er det ikke så fine turområder og sikkert ikke like mye folk heller. Pilgrimsleia går forbi der da. Så det er bra greie sporterreng der? Har bare vært der en gang jeg, men da var det ikke en bil på parkeringsplassen der. Det er kanskje et bra sted å møtes? Synd du ikke kan være med da.

Stemmer det, er en slik en i enden av den parkeringsplassen. Hovawartgjengen i Trøndelag bruker å treffes på den plassen der for å trene. For da har vi alle muligheter til både lydighet og spor.

På det meste har det vært 3 andre biler der når vi har trent, så jeg tror ikke at det er så mange som kommer dit. Selve plassen er jo stor også:lol:

Mener at det står "Sivilforsvaret" på skiltet hvor den avkjørselen er.

Finnes en fin plass ved veien over til Dragsten også, men der er det mye større sjanse for at det er turgåere. Mange sporkurs blir holdt der. Samt oppe i området ved radar-kulene i Granåsen/Skistua (?) har fine spor-områder :)

Kos dere, skulle gjerne ha vært med jeg også, bare så synd at det er samme helg som FA/MH ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...