mushi Skrevet 14. September 2009 Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Hunden til søsteren min har veldig dårlig tenner. Han var hos dyrlegen for 1,5 mnd siden for å skrape dem, da hadde han veldig mye tannstein. Idag var han der igjen for å vaksineres og måtte ta tannstein da også. Dyrlegen sa at han aldri hadde sett en ung hund med så dårlige tenner. Hunden er litt over to år og får Royal Canin og v&h. Vi har fått med masse tannkrem, men lurte på om andre har tips til han? Han har også unormalt dårlig ånde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 14. September 2009 Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Dere kan jo prøve med PlaqueOff. Har ganske bra erfaring med det selv. Mitt inntrykk er forøvrig at hunder får MER tannstein av tørrfor - kanskje fordi det blir liggende mer rester igjen i munnhulen? Råbein og andre tyggeting er jo også verd å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LouDan Skrevet 14. September 2009 Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Hos oss har vi veldig gode erfaringer med både PlaqueOff og DentaStix. Gamlefar på 10 år får begge deler daglig og har kjempefine tenner fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 14. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Han får dentasticks ganske ofte. Sikkert 3-4 ganger i uka, pluss dobbel dose plaqueOff i maten hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 14. September 2009 Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Jeg hadde tatt han med til en vet. som KAN tenner på hund, og hørt hva han/hun anbefaler. Har opplevd noen hunder som har hatt "ubrukelige" tenner, og det ender jo opp med færre og færre av dem med årene... Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Argyr Skrevet 14. September 2009 Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Hunden til søsteren min har veldig dårlig tenner. Han var hos dyrlegen for 1,5 mnd siden for å skrape dem, da hadde han veldig mye tannstein. Idag var han der igjen for å vaksineres og måtte ta tannstein da også. Dyrlegen sa at han aldri hadde sett en ung hund med så dårlige tenner. Hunden er litt over to år og får Royal Canin og v&h. Vi har fått med masse tannkrem, men lurte på om andre har tips til han? Han har også unormalt dårlig ånde. I og med at han også har veldig dårlig ånde ville jeg prøvd å finne ut hva som er underliggende årsak. Det er tydelig at miljøet i munnen ikke er som det skal være, og selv om skraping og tyggeting kan hjelpe på tannsteinen, vil det ikke bote på det faktiske problemet, som f.eks. kan sitte nedover i svelg/magesekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 14. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. September 2009 Takk for gode råd, det skal vi absolutt gjøre Noen som veit om en dyrlege som er god på tenner i Vestfold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar