Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesosialisering i høst

Ella8pv

Recommended Posts

Hei,

jeg har endelig fått valpen min, ei søt lita boxerfrøken som nå er blitt 11 uker. Hun skulle helst ha truffet litt hunder i tiden fremover, vi begynner ikke på kurs før i slutten av denne mnd, så det hadde vært ålreit om hun kunne treffe litt hunder før den tid. Vi går ikke så mye tur enda, så det er ikke så mange hundene vi møter tilfeldig, og det er ikke altfor mange vi kjenner rundt omkring heller. Derfor spør jeg her på sonen, om det ikke er noen her som kunne tenke seg å la min lille valp få treffe hunden sin, slik at hun kan lære seg gode manerer og etikette :) Kanskje bor du i nærheten av østbyen, eller kanskje kunne du tenke deg å ta med deg hunden din til min skjermede bakgård for litt hils og litt lek. Evt. kan man jo bare stikke en kjapp tur innom for et kort hallo, dersom man går på tur forbi. Jeg kan selvsagt også komme til andre. Kan hende er det andre her som skulle ha sosialisert valpen sin, eller kanskje har en trygg og fin voksen hund? Hadde satt stor pris på det!

Hilsen meg og Bessie Boxer

DSC_0001-2.jpg

DSC_0082-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp topp topp, det er rett ved oss det. Hvilken park tenker du på? Lamoparken?

Nei, jeg tenker på et litt skjermet hjørne av kirkegården her. Det er litt vanskelig å forklare hvor, fordi det er ikke på selve kirkegården (kan jo ikke slippe hunder blant gravstøttene liksom :) )

Her er link til et kart HER Pilen er på huset mitt, men kirkegården er det store tomme området i midten/nederst på kartet. Og det gråe området øverst på kirkegården er det hjørnet hvor hundene kan leke. *dårlig på å forklare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Nydelig valp,gratulerer :) Bor rett ved lamo parken her og er ofte der SaraS snakker om!Hehe,og rundt omkring i nærheten så møtes nok sikkert.Har ei lita blandingsfrøken på 3 år som er veldig leken så lenge ingen fugler kommer ødelegger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Nydelig valp,gratulerer :) Bor rett ved lamo parken her og er ofte der SaraS snakker om!Hehe,og rundt omkring i nærheten så møtes nok sikkert.Har ei lita blandingsfrøken på 3 år som er veldig leken så lenge ingen fugler kommer ødelegger!

Så flott! Var i parken og møtte Sara i dag, veldig morsomt! Det er nok akkurat litt for langt til at vi kommer til å dra dit jevnlig uten å ha noen avtale, men dersom du gir lyd en gang du skal dit, kommer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...