Gå til innhold
Hundesonen.no

Vintersko


nettemoren

Recommended Posts

Lille Pippi er lett med på lange skiturer, eller andre turer for den saks skyld, men ifjor vinter hadde hun litt problemer med potene i snøen. Klippet bort hår mellom putene, og smurte godt, men det var ikke godt nok på lange turer. De ble tynnslitt, og hunden var sår i flere dager. Testet også noen "sklisokker" kjøpt på H&M, og dugde sånn i nøden de da, men hva må jeg kjøpe for å ha noe som fungerer bra til vinterbruk? Og til liten hund, finnes det? Størrelse til en cairn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at Ruffwear sine har i så små størrelser, og jeg har inntrykk av at det er skikkelige saker. De er dyre, men gode. Du kan også lage sokker selv; en liten pose av fleece med borrelås, og vips har du billige sokker som det ikke er krise om faller av. De beskytter mot slitasje, og du kan lage i riktig størrelse. Ellers finnes det jo drøssevis med sko til små hunder; men om de er noe særlige på skitur aner jeg ikke! :) Jeg vil tro det er viktig at de ikke er for glatte, og at de ikke klabber eller faller av. Hvis du er redd for at de skal falle av, kan du bruke elektrikerteip (fem ruller kjøpes for en tier på rema), den er litt elastisk, og du surrer den rundt skoen over poten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen potesokker som jeg er veldig fornøyd med. Jeg tror det er jegerens. De er grønne fleecesokker med borrelås. Finnes i MANGE størrelser, Dina har veldig tynne bein. De sitter godt og er solide. Jeg har brukt de mye ifb med en klo hun skadet, og såre poter, og de er vasket flere ganger, og ennå er ingen av de slitt hull på. De kosta vel rundt 200,- for fire. Kjøpte de på hundebutikken på grønland. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes priser og utvalg i Norge er utrolig dårlig og ofte kommer ikke skoene/sokkene i små nok størrelser. Canis har Ruffwear sko og Muttluks, men jeg synes prisen er i overkant av hva jeg er interessert i å betale, likeså på Petshop girls.

Jeg har sett litt på Wetnoseboutique og funderer på å kjøpe både sokker og sko til Sølve. Når snøen kommer og når saltingen av veiene starter så er det kjekt med beskyttelse til potene.

Jeg liker prisen på Gooby Hound Hikers som er på salg nå og det kan godt hende Susan (eieren av nettbutikken) gir samme rabatt på andre størrelser. Servicen i er upåklagelig og du får raskt varer til en grei pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at Ruffwear sine har i så små størrelser, og jeg har inntrykk av at det er skikkelige saker. De er dyre, men gode.

Tenkte jeg kunne meddele at jeg like gjerne kunne brukt de åtte hundrelappene jeg brukte på Ruffwear sine potesko, til dasspapir.

(Ja, det var riktig størrelse, og ja, jeg festet dem skikkelig!)

De satt på potene i omtrentlig to minutter før den ene etter den andre spratt av. Min hund springer for det meste løs i sitt eget tempo og på alle mulige underlag, så kanskje skoene hadde funket bedre på en asfalttur i bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne meddele at jeg like gjerne kunne brukt de åtte hundrelappene jeg brukte på Ruffwear sine potesko, til dasspapir.

(Ja, det var riktig størrelse, og ja, jeg festet dem skikkelig!)

De satt på potene i omtrentlig to minutter før den ene etter den andre spratt av. Min hund springer for det meste løs i sitt eget tempo og på alle mulige underlag, så kanskje skoene hadde funket bedre på en asfalttur i bånd?

Jeg er superfornøyd med Ruffwear sine... Det er de eneste skoene jeg har funnet som sitter på labbene til Bridie. Andre har jeg tapet og stroppet fast på alle mulige måter, men de hagler av etter 10 meter uansett.

Ruffwear sine har vel falt av 2-3 ganger maks tror jeg? OG bridie er ikke akkurat den som løper forsiktig når hun løper... de tåler bråbremsing og sklitaklinger så det holder både under lek med andre hunder og ball lek på jordet. (sommer som vinter). Har vært temmelig usikker på å slippe Bridie i skogen med sko, pga problemer med å finne dem igjen. Men er ikke redd for dette med ruffwear sine. De sitter GODT! Utrolig nok.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...