Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonentreff 2010!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Hei folkens!

Helgens sonentreff ble en suksess, selv om det ikke kom så fryktelig mange! Vi har veldig lyst til å gjenta det neste år, har dere? :ahappy:

Jeg og Astrid har kikket på terminlistene til NKK, og har noen helger i 2010 som kanskje kan være aktuelle, men det får være opp til resten av sonens befolkning også. Hvis vi skal klare å arrangere et megasonentreff til, med stort oppmøte, mange aktiviteter og mye moro, så trenger vi litt hjelp! Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe til å arrangere dette? Vi trenger hjelp til alt fra planlegging og gjennomføring, til diverse hjelp til å få til forskjellige aktiviteter, sånn at alle kan være med på noe, og forhåpentligvis lære noe nytt!

Vi trenger også forslag til hvor vi kan ha treffet, et sted som er ganske sentralt på Østlandet, men samtidig idyllisk og fint for hunder og eiere. Det må være muligheter for overnatting, kanskje aller helst hytter, og noe som ikke er så skrekkelig dyrt. Det gjør ikke noe om det ikke er et veldig populært feriested, tenk så deilig det hadde vært å ha området nesten for oss selv! Det er også en fordel om det ikke er så alt for langt unna diverse former for offentlig transport, sånn at vi kan få til frakt frem og tilbake av de som ikke kjører bil selv.

De helgene vi tenker på, er de som det ikke ser ut som om det skjer så fryktelig mye på terminlistefronten, og det er:

12. - 13. juni

10. - 11. juli

17. - 18. juli

31. juli - 01. august

Vi lager ikke noen avstemning på dette enda, men hvis det er noen som vet nå at "DEN helga går ikke, det er jo DEN utstillingen(/eller lignende) som ALLE skal på, hvorfor overså du det?" så si ifra nå, så kan vi stryke den fra lista. Samme hvis det er en annen helg vi har oversett, som hadde vært perfekt, rop ut!

Med det håper vi at det blir et skikkelig megasonentreff neste år, at mange kommer, og at vi får en del frivillige til å hjelpe oss!

Mvh

Astrid og Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Jeg må bare si at selv om jeg ikke fikk anledning til å være med, så ser det ut som om dere har gjort en kjempejobb! :blink: Bildene som er lagt ut, viser at dere fikk skikkelige rosetter og premier (som jeg gjerne skulle vunnet), det så sosialt og trivelig ut! Lærerikt og morsomt at dere lar folk få prøve noe nytt (spor osv). Jeg vil veldig gjerne være med neste år, dersom jeg har mulighet, og vil bare si: STÅ PÅ! Dere gjør en fantastisk jobb! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes :ahappy: Veldig dumt vi ikke kom oss avgårde på treffet likevel :blink:

Har et liteforslag til sted :aww: Tyriheim. Der er det veldig fint, har vært der på Boerboel treff før, fint område, fine hytter - det er jorder der, og noe ferskvann. Alt i alt et veldig fint sted :lol: *mye fint*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du ALLE helgene da? Jeg jobber ikke alle helgene på sommern, bare ganske mange. :ahappy:

Jeg gjorde det i sommer, jeg jobbet vel strengt tatt hver eneste dag i hele juli. :ahappy: Blir nok ikke fult så ille neste sommer, men er nok en fare for at jeg ikke slipper fra i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. - 18. juli fungerer dårlig for meg, ca da er slottsfjellfestivalen.

Trur uansett jeg kommer uten hund (med mindre noe rart har skjedd).

Så ut som årets treff var bra, og skulle gjerne vært med i år.

Kanskje det er mulig å lete etter et sted med minst mulig folk, og mest mulig hundevennlig? ikke at jeg trur det er mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets treff var veldig hyggelig! Jeg kunne gjerne vært med å arrangere neste års treff, men det blir upraktisk med tanke på at jeg er i Italia fra ca. februar til juni-juli. :ahappy:

Men én mulighet er å leie et sted som for eksempel Frya (som var militærleir tidligere) ved Ringebu. Der er det plass til mange, og store fine områder for hundetrening, samt muligheter for sporterreng i nærheten. Men da koster det fort litt, og man er avhengig av bindende påmelding slik at man er sikker på at man kan få dekket kostnadene.

NKKU har arrangert leir på Frya i fire år, men vi har flyttet til Haslemoen fordi det ble billigere. Når det er sagt, har sommerleirene vært med fullpensjon, og det trenger vi jo ikke når vi samles på denne måten - da er det hyggeligere å grille sammen på kveldstid og ellers spise mat på egenhånd. Og da er det ikke sikkert det blir så dyrt uansett, men det går det jo an å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for 12-13 juni for da har jeg attpåtil vært å henta valpis og hun er begynt å bli litt stor vil jeg tro og perfekt å få sosialisert seg da. :ahappy:

plass så kan jeg jo si sveastranda (sveastranda.no)igjen da.. er ikke langt ifra togstasjonen på gjøvik, og jeg er rimelig sikker på at det går buss dit å, ihvertfall ikke langt ifra! (men jeg stiller gjerne opp som sjåfør om det er det om å gjøre :lol: ) og det er rimelige priser, telte og camping muligheter. Det er bade, skogs og eng muligheter og veldig hundevelkomment :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer definitivt for nytt treff neste år! Kan sikkert være med å hjelpe til jeg, hvis det kan gjøres fra her jeg sitter. :ahappy:

Og så vil jeg jo helst ha det innen rimelig nærhet (øst/sør), for det er ikke aktuelt for meg å fly noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si et år i forveien, men vil nok gjerne være med! Men kanskje ikke Juni, da WW er i Juni. Og det holder kanskje med en reise i mnd? :ahappy: Finnes det ikke en fin camping i Oslo eller noe sånt? Tenker det ligger ganske så sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der skal tenkes på at hvis det er sommerferie tid, så er det ikke sikkert at der er plads på campingpladser eller at de vil have hundetreff der pga af gener for deres andre liggende gjester.

Men juni og juli passer dårligt ind her da det er højsæson, og jeg ikke har mulighet for at holde fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...