Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hvem dømmer valpeshowet (jeg har sikkert ikke peiling på hvem det er)? Har meldt på Lira jeg, er ikke nøye med premieringen, vi tar det som fin miljøtrening. Blir vel å gå sammen med dere da :)

Aussiedommeren antar jeg, og det er Ove Germundsson. Han dømte aussie på KBHV i helgen også. Tror han har engelsk bulldog selv faktisk. Stilte sheltie for ham tidligere i år og der gikk det veldig bra da, hehe.. Men han er trivelig i ringen osv., så som miljøtrening er det nok bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Aussiedommeren antar jeg, og det er Ove Germundsson. Han dømte aussie på KBHV i helgen også. Tror han har engelsk bulldog selv faktisk. Stilte sheltie for ham tidligere i år og der gikk det veldig bra da, hehe.. Men han er trivelig i ringen osv., så som miljøtrening er det nok bare positivt.

Ok, valpeshow er nå stort sett bare miljøtrening da :) For meg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, har aldri snakket live med en sonis før! :)

Kanskje vi kan lage en liste over hvem som kommer?

Jeg starter også kopierer dere bare og legger til, brukernavn + egentlig fornavn + hund:

Paws/Eva, ingen hund

:)

Artig at du også kommer! Får henge med meg som ikke gidder å drasse med bikkja nedover. Om noen har veldig lyst å treffe flabbsen så kan jeg løpe over brua og bort et par bakker så er jeg på plass igjen innen 10 minutter MED hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, valpeshow er nå stort sett bare miljøtrening da :) For meg i alle fall :)

Det er det for meg også, men nå når hun nærmer seg junior stiller jeg jo større krav til henne når det gjelder kontakt over lengre tid, tålmodighet, at hun skal stå korrekt og stille over lengre perioder, å flytte ett og ett bein osv. :) Utstillingsteknikk er også noe å trene på for oss som er hekta vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er fortsatt hotellrom å oppdrive for de som ønsker det.

men ikke mange, og kun på et hotell om man ønsker å ha hunde med.

Har hatt kontakt med alle byens hoteller for å finne rom for noen bekjente, med hund, og fikk ordna de en leilighet.

I dag fikk jeg følgfende mail fra ABC hotell:

Takk for henvendelsen.

På nåværende tidspunkt har vi disse romtypene ledig:

*Enkeltrom 120cm seng med felles toalett og dusj på korridoren NOK 600

*Enkeltrom 120cm seng med privat toalett og dusj NOK 725

*Dobbeltrom med felles toalett og dusj på korridoren NOK 700

Prisene er for rommet per natt.

Frokost er ikke inkludert i prisen. Vi har et 24timers enkelt matbufe. Det koster NOK 30 per person per måltid.

Dersom dere ønsker å reservere rom, kan dere bruke vår online booking tjeneste: www.tromso.biz, eller sende en email.

Håper dette gav svar på spørsmålene. Ha en fin dag!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så for dere som ikke har meldt på av mangel på overnatting, er dette kanskje en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal, da, Ida, med Basenjien Bono, Eller Epic Walkabout.

Damen med Dansk Svensk gårdshund er jeg rimelig sikker på at jeg møtte i Tromsø, på sommer utstillingen der. (=

Skal stille Champion klasse, har egentlig gjort det en gang før, men dette er første gang han er på meldt som champ.

Love it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er klart! 52 shelties ja, trenden fra Harstad fortsetter visst.

Edit: Dere som har vært der før, vet dere om THK og NKK er samme stedet? Vi er jo påmeldt LP på lørdag liksom, og også eksteriør hos THK, så jeg lurer bare på mulighetene for å få med seg begge.. Tenkte jo ikke på dette da jeg meldte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme hallen ja, samme ringer og slikt. Lydighet/agilityringene blir til utstillingsringer på søndag :lol:

Slik det var i fjor var lydighet helt innerst i forhold til døra.

Ah, takk for svar. Da håper jeg bare på OK oppmøtetid i eksteriør. Hadde jo vært helt perfekt om alt til NKK gikk samme dag, for da er LP1 først og sheltie sist i ringen, men det er vel typisk om det blir motsatt tenker jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii.

8 DSG påmeldt søndagen jo, 7 på lørdag.

Digg!

Morsomt med flere, jo flere jo bedre.

Så får vi se hvordan lørdagen fyker av, med oppmøtetid kl 9 for begge mine, av to forskjellige raser...hehe...

Må nok ordne en kriseløsning lørdagen, søndag skal det gå bra.

Gleder meg!

Har ikke stilt siden 16 august i Danmark og begynner å få abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 grey WOW.. hehe

Det har vært min situasjon på uendelig mange utstillinger med gårdisen min.

Så nå skyr jeg de små nasjonale utstillingene stort sett.

Blir så sykt umotivert av å gå i ringen alene. :ahappy:

Vil heller ha en brukbar plassering med konkurrenter, enn BIR alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig at alt krasjer! Eller på lørdag krasjer agilityhopp og utstillingen, begge to begynner kl 9. På såndag starter aussien kl 10 og det er 31 hunder før aussien, 10.30 begynner junoirhandlingen, nå er jeg veldig stressa og vet ikke hvilken jeg skal velge :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også kræsj med LP og eksteriør, som fryktet.. Jeg skal også inn med junior hannhund, og det er bare 3 hunder før sheltie. Da må vi bytte på de "faste" hundene våre, og det er ikke noe særlig moro.. Får vel tenke på saken. Ellers har vi fått annen dommer på aussievalp enn det er på de voksne, noe jeg er fornøyd med, tror jeg :icon_redface: Har ikke stilt for Vigdis Nymark, men vet hvordan mannen hennes dømmer sheltievalper, så er de litt like er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig at alt krasjer! Eller på lørdag krasjer agilityhopp og utstillingen, begge to begynner kl 9. På såndag starter aussien kl 10 og det er 31 hunder før aussien, 10.30 begynner junoirhandlingen, nå er jeg veldig stressa og vet ikke hvilken jeg skal velge :/

Har det vært hunder i juniorhandlingringen før juniorhandlingen? Aussien er garantert forsinket hvis det er 31 hunder før, det sier jeg av egen erfaring. Juniorhandlingen startet vel kanskje 1 time eller 1,5 time senere en det det skulle pga. 17 hunder som skulle i ringen først. Det kan hende du rekker en del av juniorhandlingen, også kan evt. de andre vente. Det kjedde flere ganger under Hamar at dommer ventet på de som hadde hund som skulle stilles i andre klasser. Mens dommeren på Bjerke sa bare; jammen dette er en utstilling, og du må velge, enten jh eller ekstriør. Sånn er det.

Men av og til er det pauser, og på slutten må jo dommeren regne poeng før du må inn igjen. Så det er mulig.

*huff, kom til å huske jeg løp i full fart mellom jrt ringen og jh ringen for å stille i begge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært hunder i juniorhandlingringen før juniorhandlingen? Aussien er garantert forsinket hvis det er 31 hunder før, det sier jeg av egen erfaring. Juniorhandlingen startet vel kanskje 1 time eller 1,5 time senere en det det skulle pga. 17 hunder som skulle i ringen først. Det kan hende du rekker en del av juniorhandlingen, også kan evt. de andre vente. Det kjedde flere ganger under Hamar at dommer ventet på de som hadde hund som skulle stilles i andre klasser. Mens dommeren på Bjerke sa bare; jammen dette er en utstilling, og du må velge, enten jh eller ekstriør. Sånn er det.

Men av og til er det pauser, og på slutten må jo dommeren regne poeng før du må inn igjen. Så det er mulig.

*huff, kom til å huske jeg løp i full fart mellom jrt ringen og jh ringen for å stille i begge*

Takk for svar Mathea! :whistle: Det er 31 hunder før aussiene, og i juniorhandlingsringen er det 32 hunder før juniorhandlingen starter.. *gruer meg som bare det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at det ikke er hotell plass må vell være feil? Jeg bestilte forje uke for to netter, ingen problem :whistle: Fly biletter var det værre med! Skal stille den ene dp jenta, hun mangler sitt siste cert, nemlig nkk certet. Å det er 29 dvergpinschere påmeldt, i tromsø, det skal liksom ikke være så mange påmeldt i tromsø! hva skjer!! :banana: Får vell bare krysse fingrene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at det ikke er hotell plass må vell være feil? Jeg bestilte forje uke for to netter, ingen problem :wub: Fly biletter var det værre med! Skal stille den ene dp jenta, hun mangler sitt siste cert, nemlig nkk certet. Å det er 29 dvergpinschere påmeldt, i tromsø, det skal liksom ikke være så mange påmeldt i tromsø! hva skjer! :) Får vell bare krysse fingrene da!

Da har du hatt flaks.

Jeg sendte mail til samtlige hoteller i byen for ene oppdrettern min nå i begynnelsen av mnd.

Fikk 3 positive svar på hunderom, det ene til nesten 2000 kr natta.

Endte opp med en leilighet til en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er 29 dvergpinschere påmeldt, i tromsø, det skal liksom ikke være så mange påmeldt i tromsø! hva skjer! :wub: Får vell bare krysse fingrene da!

Vel, det er jo sånn med sheltie også, og det er et enkelt svar; alle tror at det kommer så få, derfor kommer "alle" dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt flaks.

Jeg sendte mail til samtlige hoteller i byen for ene oppdrettern min nå i begynnelsen av mnd.

Fikk 3 positive svar på hunderom, det ene til nesten 2000 kr natta.

Endte opp med en leilighet til en grei pris.

OT, men nærmere utstillingen - gjerne rett etter at PM er offentliggjort - blir det ofte ledig hotellrom igjen - de som ikke skal dit likevel avbestiller hotellrom, fordi hunden røyter, det kom flere enn forventet, eller andre grunner til at de vet de ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...