Gå til innhold
Hundesonen.no

Matchshow


WheatenMali

Recommended Posts

Match show er at to og to hunder går mot hverandre.. Dommeren dømmer etter hvor bra du handler hunden og hvor bra kontakt dere har.. den av de to hundene som vinner går videre til å konkurere med nye hunder.. litt vansklig å forklare egentlig(for en som meg) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte de har det tror jeg. Men det hender. Her i Levanger er det 2 ganger i året, våren og høsten, det har vært i år.

Det er sånn at to og to hunder går mot hverandre ja, de som er mest like. Altså hvis det er to av samme rase, så går de sammen, og er det ikke det så tar de de som er mest like, f.eks. på størrelse og sånn. Det går også på hvordan hunden ser ut, hvor bra den er stelt og sånn, hvordan den er i hold, pels o.l. Og selvfølgelig på samarbeid mellom hund og handler. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det er ikke så ofte de har det tror jeg. Men det hender. Her i Levanger er det 2 ganger i året, våren og høsten, det har vært i år.

Det er sånn at to og to hunder går mot hverandre ja, de som er mest like. Altså hvis det er to av samme rase, så går de sammen, og er det ikke det så tar de de som er mest like, f.eks. på størrelse og sånn. Det går også på hvordan hunden ser ut, hvor bra den er stelt og sånn, hvordan den er i hold, pels o.l. Og selvfølgelig på samarbeid mellom hund og handler. :icon_redface:

så dette er kun for "utstillingshunder"? ikke blandinger, og hunder med "feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang når jeg fikk reklame for det var det for blandingshunder..

Men det er jo logisk at de kan delta da, hvis dommern bare velger en av 2 hunder som han syntes er finest.

Så jeg kunne blitt med med min kastrerte bc? (bare spør, har ingen store planer om det, isofal kun for gøy skyld :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hørtes gøy ut, noen som vet om noen steder de arrangerer noe sånt i nærmeste ramtid?

Matchshow, hundeskue, valpeshow, Drammen Camping søndag 11. juni.

Les mer her.

Påmelding på stedet samme dag. Koster kun kr 150,- å delta da.

Noen her som skal dit forresten?

Mvh

Cindy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...