Gå til innhold
Hundesonen.no

Herregud, blir gal!!

Taz

Recommended Posts

Ok, sorry hvis det blir mye styr og feil i skrivinga mi.

Men er ganske hissig. Så beklager på forhånd. :D

Men altså, søsteren min gikk tur med Diego for første gang i dag, da de hadde kommet opp til Veden.

(Ett turområde det ikke er båndtvang)

Da Traff de på en Stor Flat coated retriver hanne, den plutselig fløy rett i nakken på Diego, og holdt seg fast..

Eieren hadde store problemer med å få den til å slippe men klarte det tilslutt, men da skulle den vist fly på søsteren min sin hund også, men hun klarte akkurat å få tak i Hamlet.

De sjekket da Diego etter sår og sånt, men siden det var helt mørkt ute, pluss det regna så klarte de ikke å finne noe.

Men da de kom heim og fortalte det til meg, så måtte jeg jo sjekka han igjen.

(Dessuten var han ikke seg selv heller)

Og da fant jeg ett veldig dypt sår i nakken, jeg tok første telefon til dyrlegen. (Som skal ha all ros for at han har åpent til klokka 19.00)

så vi fikk komme med engang.

Han rundsjekka Diego, men fant ikke noen mer sår.

(Men han var veldig overrasket over hvor dypt det såret i nakken var)

Så nå må Diego gå på Antibiotika i 5 dager.

MEN da jeg kom hjem, så klarte jeg ikke å la være, så jeg sjekka Diego en gang til.

Da fant jeg 5-6 sår til. (!!!!!)

Der ett av de var veldig dypt.

(Så ble litt forbanna på vet'en over at han ikke fant det, men så har jo Diego ganske tykk pels også)

Det ble alt i alt 8-10 sår i hodet, nakken og øret.

Så nå sitter jeg her drit forbanna på hunde eieren og er overlykkelig over at Diego har ganske tykk pels.

Og at det ikke var ett øre så ble bitt av.

Men lurte på en ting, ettersom begge hundene var løse på det turområdet, og Diego faktisk er valp, kan jeg da kreve at hunde eieren skal betale dyrlege regningen?

Her er noen bilder.

Hodet.

2sr.jpg

Nakken. (Tannen til den andre hunden gikk rett inn)

Sr.jpg

Øret.

ret.jpg

Hodet

Hodet.jpg

sr.jpg

28.jpg

271005sr.jpg

sr3.jpg

Underret.jpg

Han hadde faktisk 3-4 sår rundt og på øret, så jeg er overlykkelig over øret ikke ble revet av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren. Noe så færlt.

Stakkars Diego. Håper alt går bra med han. :D

Fy søren altså, du bør kreve at eieren skal betale regningen.

Det går faktisk utrolig bra med Diego. (Psykisk)

Nå får jeg iallefall merke hvilken stødig hund han er.

Også setter han så pris på å få såå masse kos. :D

(Når jeg leita etter sår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar! :D

Bra han ikke har fått varige men (psykisk)

Vet dere hvem det var eller hva sa han til søsteren din da?

man kan egentlig ikke vite det så tidlig, det kan vise seg senere, gjerne etter han er blitt kjønnsmoden.(varige men) Eller etter han er voksen i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar! :D

Bra han ikke har fått varige men (psykisk)

Vet dere hvem det var eller hva sa han til søsteren din da?

Jeg var ikke med, men tror jeg vet hvem han er.

Har truffet på han før. (Men Diego har ikke truffet den hunden før)

Heldigvis så virket det ut som om han ble litt sjokka selv, og han spurte hvordan det gikk. Men siden det regna så så de ikke noe sår.

Så tror det er en sjangs han betaler når jeg treffer han igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan egentlig ikke vite det så tidlig, det kan vise seg senere, gjerne etter han er blitt kjønnsmoden.(varige men) Eller etter han er voksen i hodet.

Nei, sant.

Men tror ikke Diego har fått noe varige men, han er faktisk utrolig

stødig hund.

Men det finner jeg ut i dag. (Utstilling, med masse store svarte hunder) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sant.

Men tror ikke Diego har fått noe varige men, han er faktisk utrolig

stødig hund.

Men det finner jeg ut i dag. (Utstilling, med masse store svarte hunder) Hehe

Skal du stille han ut, eller bare se på? Lykke til i vertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da :-o

en voksen hund som tar valper på den måten er faktisk ikke helt god i hodet, tror nokk at den someier den hunden bør la den gå i bånd.

hadde diege vært voksen og de hadde begynt å sloss så hadde jeg forstått det men ikke så lange det er voksen og valp.

til og med Astrix ser forskjell på valper og voksne hannhunder(han som hater hannhunder, valper får gå i fred for han altså). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...det der opplevde jeg med Pan og..

Pan tok tilsynelatende ingen skade av det frem til han ble "voksen".

Da viste han etterhvert en sterk skepsis til fremmede hunder.Spesiellt schæfere..(det var en schæfer som bet han til blods og vi møtte flere schæfere i oppveksten hans som var mildt sagt ufine,og selvfølgelig løse :roll: ...)

Han roet seg ikke selv om de dempet han så mye at de la seg ned med ryggen til han engang... :D

Men pan var veldig sart da...Diego er nok mye stødigere.

Uff :D .. håper det går bra med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud :-o stakkar. Den hunden må jo være syk :-o Å bite en hund så uten hemning uten videre. Og i tillegg en valp. Innbilder meg liksom at "normale" hunder evt. biter mer kontrollert om de slåss. :-s Hadde anmeldt vedkommende om jeg hadde sett den gå løs senere. Går vel som farlig hund, selv om det ikke er "farlig rase" :? :D

Håper han ikke tar skade psykisk.

Min lille hund ble bitt av en rottweiler (men kom seg unna så det ble bare et mindre sår), men var heldigvis ekstremt bra sosialisert med hunder først. Ble kun redd rottweilere. Knurrer på dem uten "grunn". Har ikke fått det bort. Rottweiler tisper går noenlunde, men tar lang tid å få han trygg der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud :-o stakkar. Den hunden må jo være syk :-o Å bite en hund så uten hemning uten videre. Og i tillegg en valp. Innbilder meg liksom at "normale" hunder evt. biter mer kontrollert om de slåss. :-s Hadde anmeldt vedkommende om jeg hadde sett den gå løs senere. Går vel som farlig hund, selv om det ikke er "farlig rase" :? :D

Håper han ikke tar skade psykisk.

Min lille hund ble bitt av en rottweiler (men kom seg unna så det ble bare et mindre sår), men var heldigvis ekstremt bra sosialisert med hunder først. Ble kun redd rottweilere. Knurrer på dem uten "grunn". Har ikke fått det bort. Rottweiler tisper går noenlunde, men tar lang tid å få han trygg der og.

De slåss ikke, den angrep Diego.

Beit han flerne ganger i hodet før han tok skikelig tak i nakken, og holdt han fast der.

Så ja, vil si den hunden er passe syk i hodet.

Men heldigvis er Diego godt sosialisert, og han reagerte ikke på de store svarte hundene på utstillingen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dakar diego...

toya blei flydd på av en voksen en hun også...

men fikk ikke sånna sår somd et der...

men uansett da liksom...

Ja, voksne hunder skal jo ikke angripe valper.

Greit nok si ifra, men ikke klikke helt og lage sår.

Blir oppgitt over sånne hunder. (Eller hundeeieren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...