Gå til innhold
Hundesonen.no

Alveseters Daddy X Wolverine Divino


Isabel

Recommended Posts

Ja, noenganger sier hjerte hva en skal gjøre, og denne gangen valgte jeg å høre på det. Noe jeg absolutt IKKE angrer på!

Oppdretteren min fikk en telefon om at valpekjøper ikke klarte hunden, vi hentet hunden, jeg så hunden, og etter 2 minutter sa jeg kort og greit: "Han skal jeg ha". Jeg kjenner rasen svært godt, har jobbet for henne i rundt et år, og kjenner rasen så og si inn og ut, så dette var jo, på en måte impulsivt, men på en annen måte ikke, rasen er jeg svært godt kjent med.

"Daddy" som er hans kallenavn er en herlig gutt på 3 1/2 mnd, men viser allerede nå at han ikke kommer til å forbli en liten og søt gutt. Med feiende 13 kilo er jeg spent på hans "voksne" størrelse. Han er ikke veldig høy, men veldig kraftig, så det ser lovende ut nå, iallefall. "Daddy" skal først og fremst være utstillingshund, men skal også brukes litt til "vakt" og skal trenes i LP. En skikkelig energibunt, masse fart, masse glede, og et vesen jeg virkelig bare elsker!

Her 3 mnd gammel

Daddy.jpg

Her 3 1/2 mnd, men ikke et godt bilde av han, hehe..

Mischa_und_Daddy_034.jpg

Flere bilder kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tusen takk! (Måtte ha Wolverine i navnet, er selv stor fan, men grunnen er egentlig at han har to hvite klør i midten på begge bakbeina, så når han går "kommer de frem") hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Her kommer nye bilder av gutten min, i morgen blir han hele 7 mnd!

Han har utviklet seg flott (i mine øyne, iallefall, hihi) han er en ekstremt livlig og til tider krevende hund, men han har absolutt alt jeg ønsker meg i en hund! <3

Så, her ser dere gutten min, enda "valp" med 7 mnd, og allerede meldt på på sin første juniorutstilling i februar!

Hva syns dere?

post-777-20604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Er selv kjempespent, hihi..

Og lurer pä om de utstillingene her i Tyskland er veldig annderledes enn de i Norge ang. dömming, hva folk vil ha osv.. men det finner vi jo ut i i Februar! *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, her ser dere gutten min, enda "valp" med 7 mnd, og allerede meldt på på sin første juniorutstilling i februar!

Hva syns dere?

Så flott han er :getlost: Nå ser man jo bakbensvinklene hans og hodet dårlig på bildet, så det er vanskelig å si noe om. Men jeg syns han har en anelse for mye pels på bakparten? Det er mange portisdommere som ikke liker det og ønsker at de har mye mindre pels enn han har bakpå, men det kan jo også hende at bildet lyger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke klippet kort enda pga. jeg mangler en god nok klipper (venter muligens en til jul, hehe) han skal klippes mer i ansikt og bakpart. Ansiktet hans er veldig godt (ser man ikke tydelig på bilde) men kort og kraftig, slik man ønsker dem. Om vinklene er enda vanskelig å si uklippet, og han står ikke optimalt enda. Ang dommere, er faktisk mange dommere jeg har sett som har satt opp hunder med rimelig mye pels på bakparten (slik min er nå) skal ha han kortere enn han er nå når jeg stiller han :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nä syns jeg virkelig det var pä tide med en liten oppdatering her, sä slenger inn resultat med bilde av Daddy's aller förste utstilling som junior (nylig fylt 9 mnd) han ble heller aldri stilt som valp, sä dette var hans aller förste utstilling, og jeg er strälende fornöyd med resultat, men ogsä viktigst av alt, hans oppförsel i ringen, som ikke kunne värt stort bedre, syns jeg :) (Slikke ned dommer, og logre bare han ble tatt pä, haha.. )

Resultatet ble:

Exellent, tittelen "Rheinlandjugendsieger 2010", juniorcert og en kjempefin kritikk som jeg skriver inn etterpä!

Rakk ikke skifte bukse fra jeg gikk med min hvite Papillon, derfor den dumme, svarte buksa..

23444_376383760976_549200976_5312418_7013060_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...