Gå til innhold
Hundesonen.no

Leketreff i trondheim!

Lola Pagola

Recommended Posts

I kveld drar jeg til trondheim, skal på hundefestivalen, men blir der iallefall en uke etter det. Så da hadde det vært gøy for Casper å treffe litt hunder han kan få leke med (og folk som undertegnede kan skravle med :) ) iløpet av uken :rolleyes2:

-Ingvild-og Tinka er med :rolleyes2:

Når som helst (etter søndagen) og hvor som helst (bare det er i gåavstand fra trondheim sentrum, har ikke bil... ok,kan til nød ta buss, men er jo fint oppe ved festningen eller hva nå det er) :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Så gøy at mange har lyst! :) Ja onsdag er fint for meg altså!

Ladestien vet jeg ikke helt hvor er, er det ved festningen eller? Brundalen vet jeg heller ikke helt, men jeg finner jo frem, bor hos tanten min og hun vet vel alt slikt.

Viktigste er jo at vi kan slippe dem da, men jeg kan jo ta med en langline i tilfelle. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladestien er en sti langs trondheimfjorden, kanskje ikke så bra slipp-område. Brundalen er på vgs. Bak noen byggninger er det en stooor plen der det er kjempefint og slippe hunder da det aldri er noen der :rolleyes2: Festningen er det også greit og slippe hund men du må ha litt kontroll, der er det masse løse hunder helle tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kristin folka på ladestien blir nok sure om kommer mange løse hunder tenker jeg!Hehe.Kanksje festningen da?Varierer veldig med hunder og de som er der er stort sett veldig greie både hunden og eieren :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festningen høres bra ut synes jeg, vet jo hvor det er og greier :rolleyes2:

Tror ikke Casper stikker av hvis det er andre hunder der han leker med, selv om han nok kan finne på å¨løpe å hilse på en forbipasserende hund, med mindre han blir helt fiksert på en av tispene da, noe han gjerne blir :)

Men langlinen tar jeg med uansett.

Klokken når passer det for folk? Er 18.00 for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer supert her også :whistle: Siden det er et såkaldt "løs hund område" er dette eneste plassen jeg ikke roper inn bisken når kommer hunder for de fleste er jo løse uansett.

Vi gleder oss :)

Det er det altså? Så det er stuereint at hunden springer bort til andre hunder, uten at man har helt kontroll? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.Det skjer hele tide der!Hehe.Derfor jeg lar mi bare løpe hilse på også.Folk vet jo det er løse hunder der og de fleste har sine løse.Må jo være greie hunder da men,det er nå alle vi møter :)

Ikke vært der på en stund nå så får se om er noen folk der i morgen,sist var det ingen hunder varierer veldig.Uansett er det masse ekorn lille bisken kan bjeffe på så hun blir fornøyd :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det altså? Så det er stuereint at hunden springer bort til andre hunder, uten at man har helt kontroll? :)

Jepp, nesten litt merkelig og dra ditt og lufte hunden (synes jeg da), det er jo festningen ... og masse løse hunder overalt, men det er fryktelig koslig da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...