Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisser på seg?


Morri

Recommended Posts

Heisann.

Nå er dette min første hund og hun begynner å bli litt gammel (11år)

I går tisset hun på gulvet hjemme. Noe hun ikke gjør, og det var 3 timer siden sist tur, hvor hun gjorde nok fra seg.

Hun gjør dette før noen ganger for å være litt slem når hun er alene, men nå var vi jo begge hjemme og det gjør hun da aldri.

Så begynner jeg å tenke, kan det være at hun får problemer med å holde seg?

Det værste var at hele bakpartiet hennes var vått av urin. Akkurat som hun hadde satt seg i det.

Bakbeina hennes (de som er i gulvet når hun sitter) var kliss våte.

Jeg skal følge nøye med og se om det skjer igjen, men tror dere at dette kan være tilfelle?

Kan hun rett å slett ha tisset på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morri. Jeg ville tatt med den gamle damen til veterinær og fått en skikkelig helsesjekk jeg. Der får du også råd om hvordan man kan gjøre den siste delen av livet så godt som mulig for en god gammel venn. :)

_______________________

Hun har vært hos en vett nå nylig. Og fikk beskjed om at hun var u utmerket form. Sa tilogmed at hun aldri ville trodd NIkita var 11 hvis jeg ikke hadde sgat det.

Hun har ikke gjort det igjen, så kanskje hun tenkte hun skulle straffe oss litt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen - egen - er at hunder også blir "demente", mer og mindre. Det går helst på at innlærte ting - også "forbudte ting - begynner å "glippe".

Det "snodigste" jeg har vært ute for, var da vår superlydige, superførerorientere lundehund/lapphundmix i sin ytterste alderdom ble tatt på fersken, mens hun stod på bordet og skubbet mat ned til den unge collien vår.

(Det var et under bare det at hun hadde greid å komme seg opp dit, så stiv som hun ellers var.)

Man blir likevel bare trist i slike tilfelle; - tapsfølelsen, sorgen, sniker seg uvilkårlig på.

Løfter bare den "ulydige" vakkert ned, holder, klapper, stryker, lar seg slikke, mens mimrebilder stiger frem for ens indre blikk. Det vanker gjerne en ekstra godbit også. Å tenke på "oppdragelse" virker plutselig helt meningsløst og hinsides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din tenker ikke på å straffe deg...

Jeg ville tatt en tur til veterinæren, undersøkt henne om hun kanskje har fått en urinveisinfeksjon som gjør at det er vanskelig å holde seg. Hun er gammel, og du bør kanskje ikke tilegne henne slemme egenskaper, som hun ikke har fordi at hun begynner å få "symptomer" på alderdom som er veldig naturlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En urinveisinfeksjon kan komme over natten, så det at hunden var til dyrlege for ikke så lenge siden, trenger ikke bety hunden ikke er syk nå.

Ellers håper jeg du ikke tror hun "straffer" deg for noe; det er en gammeldags måte å tenke på, som ikke har hold i noe. Hunden gjør det ikke med vilje, men det kan være en sykdom (som uvi), eller alderdommen som kommer. Hunder er som mennesker; de forandrer seg når de blir gamle, og gamle mennesker kan også miste kontrollen over blæren uten at det betyr at de gjør det for å være slemme, eller at de gjør det med vilje. Du kan i det minste ringe dyrlegen å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du tror så vondt om hunden din.

___________________

unnskyld meg???

Tror ikke noe vondt om hunden min... Elsker hunden min, men jeg KJENNER hunden min.. Alle vet at hunder kan være rampete til tider. selv om de er gamle er de det... Min også...

Hunden din tenker ikke på å straffe deg...

Jeg ville tatt en tur til veterinæren, undersøkt henne om hun kanskje har fått en urinveisinfeksjon som gjør at det er vanskelig å holde seg. Hun er gammel, og du bør kanskje ikke tilegne henne slemme egenskaper, som hun ikke har fordi at hun begynner å få "symptomer" på alderdom som er veldig naturlig...

________________________

Jeg tror jeg vil gjøre det, men samt følge med på hvordan hun oppfører meg. Nå er det en stund siden hun gjorde det, og hun virker ikke som om det er noe som plager henne eller noe... Men får se... følger nøye med :ahappy:

En urinveisinfeksjon kan komme over natten, så det at hunden var til dyrlege for ikke så lenge siden, trenger ikke bety hunden ikke er syk nå.

Ellers håper jeg du ikke tror hun "straffer" deg for noe; det er en gammeldags måte å tenke på, som ikke har hold i noe. Hunden gjør det ikke med vilje, men det kan være en sykdom (som uvi), eller alderdommen som kommer. Hunder er som mennesker; de forandrer seg når de blir gamle, og gamle mennesker kan også miste kontrollen over blæren uten at det betyr at de gjør det for å være slemme, eller at de gjør det med vilje. Du kan i det minste ringe dyrlegen å høre.

________________________

Tror aldri at hun straffer meg... Kanskje feil ordbruk... Jeg tuller mye med at hun er slem, selv om jeg vet at hun ikke er det. har merket at folk her tar alt UTROLIG seriøst... skal slutte å snakke om ting som dere kan tolke feil...

Jeg følger nøye med henne og oppførsel og urinering. Ingen ting er anderledes og hun har ikke tisset inni noe mer.

Erfaringen - egen - er at hunder også blir "demente", mer og mindre. Det går helst på at innlærte ting - også "forbudte ting - begynner å "glippe".

Det "snodigste" jeg har vært ute for, var da vår superlydige, superførerorientere lundehund/lapphundmix i sin ytterste alderdom ble tatt på fersken, mens hun stod på bordet og skubbet mat ned til den unge collien vår.

(Det var et under bare det at hun hadde greid å komme seg opp dit, så stiv som hun ellers var.)

Man blir likevel bare trist i slike tilfelle; - tapsfølelsen, sorgen, sniker seg uvilkårlig på.

Løfter bare den "ulydige" vakkert ned, holder, klapper, stryker, lar seg slikke, mens mimrebilder stiger frem for ens indre blikk. Det vanker gjerne en ekstra godbit også. Å tenke på "oppdragelse" virker plutselig helt meningsløst og hinsides.

__________________________________

Det er rart å se det med egne øyne kan jeg tenke meg...

Hunder blir jo gamle de også... Dessverre...

Samme med Nikita, når hun tisset inna bar jeg henne bare bort til dusjen mens jeg kosa med henne. Er ikke alltid like lett... Stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

________________________

Tror aldri at hun straffer meg... Kanskje feil ordbruk... Jeg tuller mye med at hun er slem, selv om jeg vet at hun ikke er det. har merket at folk her tar alt UTROLIG seriøst... skal slutte å snakke om ting som dere kan tolke feil...

Jeg følger nøye med henne og oppførsel og urinering. Ingen ting er anderledes og hun har ikke tisset inni noe mer.

Vel, vi kan ta ting "utrolig seriøst" fordi slike ting som du "tuller med" er det faktisk folk som mener. Hvordan skal vi vite at du tuller? Er resten av posten din også tull? Hvordan skal vi som leser det du skriver vite at du tuller når du ikke bruker noen former for verken smileys eller *ironi* for å fortelle oss at du tuller? :ahappy: Vi er ikke tankelesere, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFO!

Når jeg skrev: Kanskje hun straffer oss :ahappy:

SÅ var dette ment som en SPØK! Ikke noe alvor i det. Det var en tull.

Og jeg tror ikke så stygt om hunden min..

Dere må ikke ta alt her like seriøst hele tiden..!

Igjen; sorry at vi ikke skjønte at du spøkte, men nå har du sagt det, og da må det gå an å legge saken bak seg?

Har du vurdert å ringe dyrlegen og høre hva h*n sier til denne plutselige inkontinensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; sorry at vi ikke skjønte at du spøkte, men nå har du sagt det, og da må det gå an å legge saken bak seg?

Har du vurdert å ringe dyrlegen og høre hva h*n sier til denne plutselige inkontinensen?

_______________________________

*legger det bak seg* :ahappy:

Ja tenkte jeg skulle ringe og høre med hun.. Se hva hun sier. :ahappy:

Vel, vi kan ta ting "utrolig seriøst" fordi slike ting som du "tuller med" er det faktisk folk som mener. Hvordan skal vi vite at du tuller? Er resten av posten din også tull? Hvordan skal vi som leser det du skriver vite at du tuller når du ikke bruker noen former for verken smileys eller *ironi* for å fortelle oss at du tuller? :hug: Vi er ikke tankelesere, liksom..

_____________

Nå så jeg denne.

Skjønner at noen er alvorlige med helt teite ting.

Men i mitt forsvar så brukte jeg en smily bak den setningen :lol:

Det er det som er så vanskelig med å skrive, ikke alltid man får frem at ting er tull..

Så ikke denne før jeg skrev den andre :lol: *tihi*

Vil liksom ikke at folk skal tro jeg er slem lixom...

Men men :)

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Et lite tips til deg angående posting og quoting. Når det er flere som har svart deg og du vil svare flere av disse, så gjør det gjerne i ett innlegg. Gjøres ved å trykke på knappen + QUOTE ved alle de du vil svare. Når du da trykker ADDREPLY, så blir alle de du quoter med. (da svarer du hver enkelt mellom [ quote ] taggene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

___________________

unnskyld meg???

Tror ikke noe vondt om hunden min... Elsker hunden min, men jeg KJENNER hunden min.. Alle vet at hunder kan være rampete til tider. selv om de er gamle er de det... Min også...

Beklager, men jeg svarte bare akkurat det jeg tenkte når jeg leste det du skrev... Men siden du skrev det slik, virker det som om du mente det? At hun hadde tisset inne for å straffe deg? Og det syntes jeg var litt trist, nå sannsynligheten er mye større for at det er pga alder og mulig UVI, eller andre problemer. Mest sannsynlig prøvde hun å holde seg så godt hun kunne i og med at hun har lært at slik gjør man ute.

Håper dere finner ut av det :ahappy:

Edit: det du skriver i det aller første innlegget er jeg mye mer enig i

Edit igjen: Med unntak av 'slem' setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...