Gå til innhold
Hundesonen.no

Endless Edens Count On Me - Igor

lucy

Recommended Posts

For 6 uker siden gikk hundedrømmen min i oppfyllelse; vi hentet hjem Igor fra Sverige. Han er en fawnfarget Eurasiergutt og er nå 14 uker gammel. Han ble sist veid og målt for 2 uker siden, da var han 41 cm og 11,2 kg. Vil tippe han er halvannet kilo tyngre og littegrann høyere nå. Tenk lille klumpen har doblet seg i størrelse siden vi hentet han! Og jeg som syntes han var så stor første gang jeg traff han :icon_cry:

Noen bilder av "teddyen" vår:

5 uker gammel

valp5.jpg

6,5 uker gammel

valp65.jpg

8 uker gammel

DSCN1576-1.jpg

DSCN1584-1.jpg

Disse bildene er litt varierende alder, 9-13 uker gammel er han vel..

DSCN1707.jpg

DSCN1665.jpg

DSCN1664.jpg

DSCN1735-1.jpg

DSCN1757-1.jpg

DSCN1761-1.jpg

Det ble mye bilder gitt.. :blink: Men sånn er det når man er stolt "småbarnsmor"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med en fantastisk BCmix som jeg også synes fortjener å bli vist litt frem :icon_cry: Han heter Bastian og har en renraset BC som far og en "stort-sett-BC-men-også-litt-av-noe-annet-som-vi-ikke-vet-hva-er" som mor. Dette "litt-av-noe-annet-som-vi-ikke-vet-hva-er" har gjort at han har en litt annen pels enn BC og til tider en noe overraskende krøllhale (moren hadde ikke krøllhale). I tillegg er han også litt roligere med lavere stressnivå og mindre gjeting enn det jeg har inntrykk av at BCer har. Han er nå 13 år gammel, og i stort sett fin form :blink:

Bilder fra i fjor sommer

DSCN1298.jpg

DSCN1297.jpg

Fra i vinter - han elsker snø :wub:

DSCN1452-1.jpg

DSCN1465-1.jpg

I våres (i en ikke helt ferdigbygget hytte)

DSCN1487.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
For en søøøøt bamse :lol: Kjempepen! Og vakker bcblandings og. Fine hunder du har!

Takktakk! :lol: Småen her vokser og gror, tipper han ligger på rundt 15 kg. Om 3 uker skal vi på vår første utstilling, blir spennende å høre hva dommeren har og si om øyenstenen min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nyere bilder av småtten..

"Sååå stor er Igor!" :lol:

DSCN1781-1-1-1.jpg

Og så må man hvile.. :lol:

DSCN1775-1-1.jpg

Han er blitt så voksen i fjeset synes jeg, glemmer rent at han fremdeles er en liten valp! Tror han kommer til å bli en maskulin kar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...