Gå til innhold
Hundesonen.no

Maine Coon på YouTube

trespiser

Recommended Posts

Skrevet
Søt katt :rolleyes2: Hvorfor får du ikke stille han?

takk, jeg har ikke bil og heller ikke medlem i noe for å stille ut katter. men har papirer på at jeg kan stille han da :)

• 4 weeks later...
Skrevet
Så fin! Trodde maine coon ble skikkelig store, men han ser ikke så veldig stor ut? :getlost:

Jo de blir store, så klart har gener noe å si. Min gutt på 14mndr er 9kg og over 1 meter fra forlabb til baklabb... Da har jeg ikke tatt med halen hans :getlost:

Herlig pus, Trespiser :whistle:

Skrevet
Jo de blir store, så klart har gener noe å si. Min gutt på 14mndr er 9kg og over 1 meter fra forlabb til baklabb... Da har jeg ikke tatt med halen hans ;)

Herlig pus, Trespiser :lol:

Oi, da var han større enn det kunne se ut til :)

Skrevet
Jo de blir store, så klart har gener noe å si. Min gutt på 14mndr er 9kg og over 1 meter fra forlabb til baklabb... Da har jeg ikke tatt med halen hans :)

Herlig pus, Trespiser :)

Du tuller nå? :lol: Katten min er kanskje ca 25cm fra forlabb til baklabb. Hun er sju år, så ja, hun er liten ;)

Skrevet

Hmm... Og det er Maine coon? Nå er det hannkatt jeg har, da. De blir jo en del større. Kan hende genene til katten din tilsier at hun ikke blir så stor? Uansett: Stor eller liten; vi har verdens beste katter! Det er jeg desidert overbevist om. Ikke værst med en katt der aggresjon er så og si ikke- eksisterende.

Skrevet

Ånei, unnskyld, glemte og si at hun ikke er en Maine Coon! :lol: Hun er en blandingskatt/Huskatt. :) Det med aggeresjon gjelder heldigvis de fleste katter da! :)

Skrevet
Ånei, unnskyld, glemte og si at hun ikke er en Maine Coon! :) Hun er en blandingskatt/Huskatt. :lol: Det med aggeresjon gjelder heldigvis de fleste katter da! :)

Klart det, men er litt spesielt når det gjelder katter og en hel rase. Katter er naturlig territoriale og kan være nokså "spicy". Skal nok ikke se vekk fra individuelle forskjeller hos MCO, så klart.

Det er som visse typer hunderaser, at det er raser der som er kjent for å ha et godt lynne og laaang lunte. På samme måte er det med MCOer ;)

Skrevet
Klart det, men er litt spesielt når det gjelder katter og en hel rase. Katter er naturlig territoriale og kan være nokså "spicy". Skal nok ikke se vekk fra individuelle forskjeller hos MCO, så klart.

Det er som visse typer hunderaser, at det er raser der som er kjent for å ha et godt lynne og laaang lunte. På samme måte er det med MCOer :)

Ja, helt enig :blink: Det er veldig forskjell fra katt til katt :lol:

• 1 month later...
Skrevet

Hallo alle sammen : ) takk for kommentarene : )))

Nå har jeg laga en film så dere kan se og sammenligne gjenstander så dere kan se hvor stor pusen min er i hvertfall. Legg merke til Zalo flaska og komfyren og oppvask kommen og kaffetrakteren så kan dere sammenligne. Han er nå 2 år og 3 mnd og han utvikler seg enda : )

Trespiserns Store Maine Coon

Skrevet
Kjempefin! :whistle: Har du han med deg på tur? :D

Takk : )

Ja, så klart har jeg han med meg på tur : )

Han følger etter meg som en hund og hvis jeg går for langt vekk så kommer han etter meg som et lyn : )))

Så jeg bruker ikke bånd eller noen ting : )

Skrevet

Nydelig var han! Vi har en MCO jente her i hus vi også, men hu veier bare 6.5kg, men hun er UTROLIG lang! Vi stiller henne ut da, så i helgen tok hun tittelen Internasjonal Premier :icon_redface: Skal lage en tråd om pusene mine en dag!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...