Gå til innhold
Hundesonen.no

skjerm/krage

lilledu

Recommended Posts

huff, vi sliter med våteksem om dagen, og smører og smører. Bra ble det også, helt til jeg oppdagen en ny flekk :console:

Prøvde først med oppblåsbare krage, men den får hunden av etter to min. Så vi har anskaffet den gode gamle lampeskjermen i plast. Har tredd båndet igjennom og alt er klart. ... eh... men må bare ha bekreftelse på dette: Må jeg virkelig tre skjermen for hver gang jeg skal ha den på??? Bikkja får den ihvertfall ikke over hodet... Hjelp? og vi har den største størrelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke og åpnet kragen.Bare dro den over hode på vovven..

Et lite tips bare, min fikk mer våteksem av kragen-Dette pga at da han drakk og peset rant vannet ned i pelsen istedenfor på gulvet.Kragen hindrer vann fra å renne vekk fra pels/hud Det vi gjorde var å ta et gammel putetrekk eller håndkle og teipe dette på innsiden av kragen. Vi skiftet da dette ble vått og det hjalp masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke og åpnet kragen.Bare dro den over hode på vovven..

Et lite tips bare, min fikk mer våteksem av kragen-Dette pga at da han drakk og peset rant vannet ned i pelsen istedenfor på gulvet.Kragen hindrer vann fra å renne vekk fra pels/hud Det vi gjorde var å ta et gammel putetrekk eller håndkle og teipe dette på innsiden av kragen. Vi skiftet da dette ble vått og det hjalp masse.

Takk for tipset, har sett at det er vått ofte nedover halsen, heldigvis ikke der våteksemen befinner seg (den sitter midt i planeten) men bedre føre var.

Jeg får desverre ikke tredd skjermen over hodet, så vi må demontere den for hver gang hun skal ha den av. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal krage hjelpe på våteksem? Klarer hunden virkelig å slikke seg på halsen uten krage? :P Eller har den våteksem andre steder?

Nei hun får ikke slikket seg på halsen eller hodet, men får jo klødd med labbene.

Våteksem er ikke som det høres ut av ordet... Det kan rett og slett komme av myggestikk som bikkja har klødd på og så ligger det bakterier i klørne som kan få det hele til å blåse opp til eksem. Hovedsaken nå er å holde pelsen tørr så ikke bakteriene sprer seg mer, og labbene vekk. puh! det er et sabla styr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...