Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir litt oppgitt...


TonjeRA

Recommended Posts

Snakket med en fyr da vi var ute i dag...han drev visst nok hundeskole og hadde mange staffer inne...

Reagerte veldig på at det eneste han sto og gjentok og gjentok til meg var at det var MYE HUND for en førstegangseier, at jeg burde vært på kurs med han mange ganger allerede (vi begynner på valpekurs den 26. denne mnd), at det var skummelt med så mye rød staffer som ble importert fra Sverige siden de ofte var blanda med pitbull og greier og greier...og da jeg sa jeg ville trene lydighet med han etterhvert svarte han bare surt "Det burde du begynt med for lenge siden"...

Da jeg sa vi prøvde å være flinke til å sosialisere han, svarte han kort "han er jo bare 5 mnd, ikke rart han går så bra med andre hunder da vettu!! dere får nok problemer etterhvert...."

Synes egentlig selv jeg satt meg godt inn i rasen og ble desverre bare stående å jatte med han...Sa at vi selvfølgelig skulle på kurs og greier, men han dømte oss ganske tydelig nedenom og hjem...

Måtte bare få ut litt frustrasjon over denne mannen som så tydelig visste bedre enn meg åssen detta skulle gå framover...er nok ikke håp for meg og Ailo! :aww::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg mest over at jeg bare ble stående å jatte...regner jo ikke mes å høre sånt fra folk som driver hundeskole!

Og selvfølgelig kom jeg jo på alt det smarte jeg burde sagt ETTERPÅ! :aww:

He he. Kjenner meg igjen i det. Så kunne man ønske man kunne ta hele samtalen på nytt og si alt det man har tenkt på i ettertid :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye Pitbull i røde staffer? Ja, da har jeg hørt det og.

Det er alltid noen der ute som vet mer enn deg. Og spesielt om en rase de selv ikke har eller har hatt.

Han sa så , ja...Det var jo derfor de var så hissige og greier dissa røde staffene...for de var mye værre enn andre staffer...hehe...må jo bare le av det!!! Utrolig tåpelig utsagn fra en hundetrener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev også et innlegg for en tid tilbake med MYE frustrasjon over folks enorme behov for å fortelle meg, som valpeeier, den virkelige sannheten om hva som er riktig og galt. Og jeg ble også ofte stående uten helt å vite hva jeg skulle si. Jeg blir bare så utrolig forundret over mennesker innimellom... Som jeg skrev der; jeg er opplært til å ikke gi råd uten at noen har spurt om det (for da er de jo ikke ute etter råd). Meeeen, er visst få andre som lever etter det...

Selv om jeg fortalte disse fjerne menneskene at jeg har vokst opp med hund, og i tillegg har vokst opp med hunder av den samme rasen jeg nå selv eier, så fant jeg fort ut at dette gikk dem hus forbi. Mine erfaringer og kunnskap var visst totalt urelevant i forhold til deres "såkalte" sannhet som de absolutt måtte videreformidle. :( Selv om jeg i løpet av få sekunder fant ut at de sjelden hadde noe som helst peiling på rasen min og i hvertfall ikke på dressur!

Etter å ha møtt en del sånne, og blitt ganske :o av at jeg bare ble stående uten å si noe tilbake, fant jeg ut at det var like greit å bare informere dem enda en gang om at jeg faktisk HAR hatt hund og denne rasen før, og enkelt og greit si at det finnes mange forskjellige meninger om hvordan man skal dressere hunden sin. Og hvis det var råd av den "gode, gamle sorten" som: bruke makt etc., så sa jeg bare tørt at det er godt at kunnskapen har utviklet seg en del siden den tiden. Og så snu på helen og ta med meg vofsen min videre. Sånne folk trenger jeg ikke prate mer med...

Og i forhold til alt du kommer på at du burde sagt etterpå (i ALLE situasjoner der det gjerne skjer), gjør en mental huskelapp av det og bestem deg allerede nå for at du faktisk SKAL si noe neste gang du er i en lignende situasjon, og HVA du skal si. Jeg er drit lei av å være "snill jente" og ikke si det jeg egentlig føler for for å være høflig, når jeg opplever at andre ikke er det mot meg. Uavhengig av om de gjør det med vilje eller ikke. For gjør de det med vilje; da fortjener de å få samme mynt tilbake, og gjør de det ikke med vilje så får jeg bare informere dem om hva de faktisk sender ut og at det ikke er helt greit for meg at de snakker sånn til meg. :aww:

Og min erfaring er: DE SOM HAR MINST Å SI, ROPER HØYEST ... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa så , ja...Det var jo derfor de var så hissige og greier dissa røde staffene...for de var mye værre enn andre staffer...hehe...må jo bare le av det!! Utrolig tåpelig utsagn fra en hundetrener...

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge... Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte, jeg, man forventer jo liksom litt mer fra en som påstår å kunne hund :whistle:

Sa han hvilken hundeskole han jobbet ved? Kan du evt sende meg en PM med hva han het/hvor han jobbet? Det kunne høres litt kjent ut, skjønner du... Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så røde pitter er verre enn svarte pitter og da? Siden røde staffer er verre enn andre farger? Interessant opplysning. Kanskje han har blingsa og tenkte på Red Cocker Syndrome? hehe

Jeg vil også ha en pm om hvem dette er, for ja, det virker kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv nettopp et dritbra svar til tråden her, men så klart kom det en error da jeg skulle trykke "Legg til svar".

Kort og godt. Han vet rett og slett ikke hva han snakker om.

Jo mer fordommer et menneske har mot et dyr, jo mer uviten er det. Ta det med deg neste gang du møter ham. Du vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var inne og tittet der i stad, men det rang ingen umiddelbare bjeller... Også er det jo alltid greiere å ha fakta å forholde seg til i stedet for "jeg tror at det var den og den"... :whistle:

Absolutt.

Selv mener jeg det er uprofft av en hundeinstruktør å uttale seg slik vedkommende her har gjort. Å "sverte" en rase og komme med påstander som det ikke er hold i (ref røde staffer) det blir veldig feil, og det gir jo også hundeskolen et dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt får jeg og høre med gjeven mellomrom... Ung jente med riesen, det er jo bare dømt til å gå galt. Så fra hun var 8 uker har jeg fått høre hvor hardt jeg må ta henne. Noen ganger svarer jeg tilbake og andre ganger jatter jeg bare med. Sånt må man regne med. Men, fryktelig dårlig reklame for en hundeskole når en av instruktørene snakker sånn. Ikke bra. Virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at folk mener ditten og datten, men de trenger jo ikke slenge det i tryne på folk da :aww: mener mye jeg også, men er jo ikke alt jeg sier høyt, er det negativt kan man like gjerne holde kjeft mener nå jeg...

og hvis sliker rykter sprer seg spørs det hvor mange staffer som dukker opp på kurs der :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...Høres bra ut, Camo...Ble helt satt ut da en instruktør klarte å prestere å si sånne ting jeg... :whistle:

Hvordan jeg reagerer på staffe/pitbull/kamphundkommentarer kommer nok litt an på hvem jeg prater med...De fleste som har kommentert Ailo har faktisk vist seg å være trivelige mennesker...Heldigvis!! var kanskje derfor jeg reagerte som jeg gjorde i dag da han "instruktøren" brått var rimelig skarp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så røde pitter er verre enn svarte pitter og da? Siden røde staffer er verre enn andre farger? Interessant opplysning. Kanskje han har blingsa og tenkte på Red Cocker Syndrome? hehe

Jeg vil også ha en pm om hvem dette er, for ja, det virker kjent.

Jeg har lest det et sted, at røde pitter er mer aggressive enn andre farger. Hvor jeg leste det husker jeg ikke, trodde det var wikipedia men sto isåfall ikke der nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en fyr da vi var ute i dag...han drev visst nok hundeskole og hadde mange staffer inne...

Reagerte veldig på at det eneste han sto og gjentok og gjentok til meg var at det var MYE HUND for en førstegangseier, at jeg burde vært på kurs med han mange ganger allerede (vi begynner på valpekurs den 26. denne mnd), at det var skummelt med så mye rød staffer som ble importert fra Sverige siden de ofte var blanda med pitbull og greier og greier...og da jeg sa jeg ville trene lydighet med han etterhvert svarte han bare surt "Det burde du begynt med for lenge siden"...

Da jeg sa vi prøvde å være flinke til å sosialisere han, svarte han kort "han er jo bare 5 mnd, ikke rart han går så bra med andre hunder da vettu! dere får nok problemer etterhvert...."

Synes egentlig selv jeg satt meg godt inn i rasen og ble desverre bare stående å jatte med han...Sa at vi selvfølgelig skulle på kurs og greier, men han dømte oss ganske tydelig nedenom og hjem...

Måtte bare få ut litt frustrasjon over denne mannen som så tydelig visste bedre enn meg åssen detta skulle gå framover...er nok ikke håp for meg og Ailo! :aww::whistle:

Jeg er den heldige eier av en amstaff, og heldigvis er det ikke ofte jeg treffer på sånne forståsegpåere som jeg kaller de.

Men de få gangene jeg gjør det bruker jeg å la de lire av seg det de har på hjertet, før jeg vrir samtalen over på trening og hvilke aktiviteter en gjør med hunden.

Forståsegpåerne forteller stort sett at de har verdens snilleste hund og at de trener/konkurrerer i LP eller Bruks eller Agility.

Så ser de som regel litt nedlatende på meg og lurer litt på hvor ofte jeg går tur med min amstaff. Samtidig som de konkluderer med at han ser jo snill ut :(

Det er da jeg syns det er litt morsomt å fortelle at jeg konkurrerer i LP, foreløbig i kl 2, har opprykk til C i bruks, har opprykk i rallylydighet, har RIK lisens og trener IPO A, B og C. Hunden er karaktertestet og mh testet, og jeg bruker ham som terapihund i arbeidssammenheng. Samt at jeg slenger innom på en utstilling i ny og ned, og at han har gjort det rimelig bra der.

Da bruker som regel forståsegpåeren å plutselig komme på at h*n har noe viktig h*n skulle ha gjort og må gå med en gang…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...