Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsbånd til Toller

stine_

Recommended Posts

Skrevet

Heisann folkens!

Nå har jeg hvert overalt på nett for å finne et passende bånd til min lille tollertispe. Litt dårlig på det her med bånd, men kan prøve å forklare. Er som et retrieverbånd, men helt tynt og i skinn. Enten helt i skinn, eller et med skinn i toppen og selve lenken i metall.

Noen som har et forslag på hvor jeg kan leite etter et slikt bånn? enten på nett eller i Oslo

Takk for svar=)

Skrevet
Heisann folkens!

Nå har jeg hvert overalt på nett for å finne et passende bånd til min lille tollertispe. Litt dårlig på det her med bånd, men kan prøve å forklare. Er som et retrieverbånd, men helt tynt og i skinn. Enten helt i skinn, eller et med skinn i toppen og selve lenken i metall.

Noen som har et forslag på hvor jeg kan leite etter et slikt bånn? enten på nett eller i Oslo

Takk for svar=)

Jeg har lett i et par år før jeg fant et til min tollerfrøken, og det fant jeg på utstillingen i Nesbyen for et par helger siden.

Har du lett på TAM Alna? De skal jo ha et ganske godt utvalg i bånd og lenker...

Skrevet

Skal en tur til byen for å kikke litt nå, tenkte å ta en tur på Bjerke til helga, se om vi finner noe der.

Hos TAM alna har vi ikke sett, kanskje vi skulle tatt oss en tur dit også.

Spennende med utstilling!

Rart hvordan man ikke finner det man ser etter når man har laget et bilde i hodet av akkurat det man vil ha :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...