Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan kombinere jobb og valpekull?

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

En gang i framtiden kan jeg tenke meg å ha et valpekull :) tror det er en utrolig opplevelse og erfaring å ha med i livet:) selvfølgen er jo at tispen skal være minimun NUCH, ha god helse og gemytt.

så når fødselen nærmer seg (så i en liknende tråd) ta noen dager fri. men hvordan gjør man det de neste ukene, til de er leveringsklare??

jeg er selvstendig næringsdrivende og kan sjonglere en del med arbeidstidene selv (heldig sånn).

når begynner dere å tilleggsfôre osv, biltrening og sosialisering osv:)

er takknemlig for all info. jeg kan få ang. emnet :rolleyes2:

Skrevet

I tråden jeg har laget, som ligger rett under din, er det endel som har svart på hvordan de gjør det i forbindelse med jobb.

Guest Gråtass
Skrevet

SusanneL. har en tråd om dette som er meget informativ. Husker ikke hva den heter, men tror den ligger klistret under avl og oppdrett.

Skrevet

Så litt på tråden til Huldra her, men lurer på fôring og all den infoen jeg kan få :rolleyes2:

har du link til SusanneL sin tråd da?? sånn som vaksinasjon, shipping, markur you name it... eller hvor andre steder man kan finne info, for å klare å ta godt ansvar for et kull :)

Skrevet
Så litt på tråden til Huldra her, men lurer på fôring og all den infoen jeg kan få :rolleyes2:

har du link til SusanneL sin tråd da?? sånn som vaksinasjon, shipping, markur you name it... eller hvor andre steder man kan finne info, for å klare å ta godt ansvar for et kull :)

Her er tråden til SusanneL: http://hundesonen.no/forum/index.php?showt...mp;hl=valpekull

Skrevet

NKKs Oppdretterskole er en god start for oppdrettere in spe. Den er delt i to, altså to helgekurs. Første del handler om genetikk og etikk i avl, for bedre å forstå hvordan sykdommer oppstår og arves, og få en del spørsmålsstillinger en burde ta stilling til eller tenke over (hva betyr det at hunden er frisk? Hva kreves for å kunne si at avlsdyret er friskt? Ikke nødvendigvis spørsmål med fasit eller enkle svar). Andre del er veldig praktisk hands on - fra parring til fødsel, fra fødsel til levering.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...