Gå til innhold
Hundesonen.no

Snoopydoopydoo - Min Phalene-gutt


Siri&Snoopy

Recommended Posts

100_0099.jpg

Hei!

Dette er min nydelige Phalene-gutt!

Han heter Snoopy og er ca 3 år. Sannsynligvis født 31.07.02, men venter på stamtavle fra NKK, så får vel bekrefta dette snart. Snoopy kom til meg i juni-05 etter å ha blitt omplassert via charlotte's. Jeg flytta for meg selv i November og har vokst opp med hunder rundt meg siden jeg var baby, da pappa trente opp Aikoe (verdens snilleste Schæferhund) til å bli polititjeneste hund. Når jeg flytta for meg selv ble det ensomt. Ingen kom springende så fort de hørte nøkkelen gå i døra lenger. Jeg bestemte meg etter en stund at jeg ville ta steget å skaffe meg min egen hund. Jeg var fra begynnelsen klar på at jeg ville IKKE ha valp, men ville ha en omplassert hund. Jeg begynte derfor å henge en del på charlotte's sider på utkikk etter den rette hunden for meg. Jeg bodde i ei lita 35 kvm hybelleilighet, så jeg kunne ikke ha noen kjempestor hund. Plutselig en dag kom Snoopy ramlende inn i galleriet, og jeg falt pladask med en gang. Jeg var litt skeptisk i forhold til et par ting som sto i profilen, men ønsket å møte ham. Da vi møttes var det kjærlighet ved første blikk for meg ihvertfall. En stor hvit hårdott hoppa ut av bila og vifta så pent med halen da han så meg. Han kom rett bort og ville bli klødd. :P

Dagen etter flytta Snoopy inn til meg.

Å overta en omplasseringshund har vært (og er fortsatt) en utfordring. Man vet aldri hva hunden har vært ut for tidligere så det kan være mye arbeid å vinne tillitt og lære seg hvordan han reagerer til en hver tid. Jeg og Snoopy har blitt mye mer trygg på hverandre nå, og har fått dannet oss vårt lille hierarki i familien vår, men vi har fortsatt masse å trene på og mye å jobbe med. Men han er min lille koseklump og elsker å få oppmerksomhet og kos. :P

Han elsker å være ute og livet hadde vært perfekt om han bare kunne ha fått sprunget løs hele tiden. Desverre er ikke dette mulig da vi bor i Trondheim by, men vi prøver å få litt frihet fra båndet når vi kan. :P

Vi har såvidt begynt med agility og kommer nok til å jobbe litt med dette fremover. Ikke for konkurranser, men bare for å få litt miljøtrening og aktivitet.

Her er bilde av Snoopy på fjelltur med "bestemor" og "bestefar" :P

100_0093.jpg

Kongen på haugen :mrgreen:

100_0096.jpg

Man blir litt tørst av å gå lange turer på fjellet..

100_0080.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :P

Kanskje vi kan møtes en gang? Vil du ikke være med på hundetreff neste helg? Vi har ikke bestemt hvilken dag det blir ennå, men det blir i alle fall i Torsbustaden (Skogn, Levanger). Du kan bare ta toget hit, så henter vi deg. Send meg mail hvis du er interessert da :P lilleariel@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønn han var!! jeg sikla på han jeg og, da jeg også var på jakt etter hund i sommer, men da jeg har fire ganske små søsken så ble jeg litt mer skeptisk ift det som stod om han på presentasjonen. Flott at han kom til et godt hjem allikevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...