Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store sjokoladeavstemningen!

xxx12345

Hva slags sjokolade er best?  

122 stemmer

1. 1.

• melkesjokolade
      76
    • så mørk som mulig
      6
    • hvit sjokolade
      9
    • sjokolade er sjokolade, digg uansett!
      29
    • sjokolade er oppskrytt - uansett
      2
  2. 2.

• nei, det ødelegger sjokoladen
      33
    • nøtter
      18
    • mint
      8
    • rosiner
      0
    • crisp
      19
    • karamell
      13
    • krokan
      2
    • ris
      0
    • lakris
      3
    • marsipan
      5
    • ja takk, alt mulig
      21

Recommended Posts

Skrevet

Liker melkesjokolade best av disse du nevner. Fyll kan jeg også spise, men ingen av de du nevner. Det karamel-flytende greiene i "Center" er utrolig godt også kjeksen inni "Sportlunsj" f.eks. Også den "Yade" sjokoladen er god. Den har tre forskjellige lag. Heheh sjokolade freak, jeg?

Nam!

Skrevet
Mengden sjokolade får nesten hver enkelt bestemme selv gitt :aww:

Jeg mente om du kunne legge det til i pollen :) Hvit sjokolade til tid og annen, men og sitte og momse hvit sjokolade blir bare kvalmt.

Skrevet

Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :aww:

Skrevet
Jeg mente om du kunne legge det til i pollen :aww: Hvit sjokolade til tid og annen, men og sitte og momse hvit sjokolade blir bare kvalmt.

Nå var jo spørsmålet hva som er best, ikke hva som er godt i små mengder av og til..

Skrevet
Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :)

Helt enig, men må legge til at melkesjokolade med lakris også er dødlig godt :aww:

Skrevet
Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :icon_confused:

Har dere den fremdeles oppi trondheim? Den store melkesjokoladen med store kjekskuler?..

*sikler*

Skrevet
Har dere den fremdeles oppi trondheim? Den store melkesjokoladen med store kjekskuler?..

*sikler*

Nei. :icon_confused: Den savner jeg! Lurer på om de har den i Sverige, tror de hadde det før i alle fall. Nei, nå tenkte jeg egentlig på Min Krønsj, selv om den selvfølgelig ikke er like stor og god.

Skrevet
Nei. :D Den savner jeg! Lurer på om de har den i Sverige, tror de hadde det før i alle fall. Nei, nå tenkte jeg egentlig på Min Krønsj, selv om den selvfølgelig ikke er like stor og god.

Jeg MÅ legge meg nå, for nå sitter jeg å fniser som en fjortizz her :)

Men ja, det var den beste melkesjokoladen med "fyll" Savner den jeg også. :icon_confused:

Skrevet
Jeg MÅ legge meg nå, for nå sitter jeg å fniser som en fjortizz her :D

Men ja, det var den beste melkesjokoladen med "fyll" Savner den jeg også. :icon_confused:

Har den hernede ihvertfall :)

Men har dere tittet på Meny, Ica e.l. butikker? for det er her de har den hernede.. også Joker!

Skrevet

MMM. Hvit sjokolade! Marsipan :)

Men altså... nougat fyll er bare nydelig, da. Går det som "nøtter" under fyll mon tro? Fornuftig avstemning :icon_confused:

Guest LeenaM
Skrevet

Sjokolade uten noe fyll er æsj, så lenge det ikke er hvit sjokolade. Skal jeg ha sjokolade, skal det enten være hvit (med eller uten fyll) eller melkesjokolade med fyll :icon_confused:

Skrevet

Dette er tortur å lese for en stakkars normann i eksil.

For det er én ting amerikanerne absolutt ikke kan: SJOKOLADE... Gjett hvem som skal hamstre når hun tar turen hjemom :icon_confused:

Skrevet

Center er nammenam det! :icon_confused: Og svensk melkesjokolade og kinder maxi og Toppris og... :) Sist jeg var på Liseberg vant jeg en sånn diger pakke med Center, nærmere 2 kilo tror jeg..

Skrevet

Sjokolade er sjokolade, digg uansett :D

Jeg er også veldig glad i fyll!

Men favorittene er delt:

• Mørk sjokolade med karameliserte bringebær inni (tynne sånne "luksus" plater)
  • Hvitsjokolade, husker ikke merke. Men dem selger dem på jobb med en krem hvit innpakkning og gull mønster på (koster skjorten)
  • Spesialer
  • Banan sjokolader fra Minde.
  • sjokolade med mint er godt :)
  • osv osv

Ja det meste, men jeg liker best sjokolade med fyll :icon_confused: "Ren" sjokolade er det jeg spiser minst av, det er alltid ett eller annet sammen med sjokoladen.

Skrevet
[*]Hvitsjokolade, husker ikke merke. Men dem selger dem på jobb med en krem hvit innpakkning og gull mønster på (koster skjorten)

Ritter?

Selv er jeg ikke så himla glad i sjokolade, men har mine favoritter. Aller best er "Draumur", melkesjokolade med lakris *mmmmm* Hvit sjokolade er også godt, men da skal det helst være Toblerone.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke så fryktelig glad i sjokolade, ren sjokolade er det sjelden jeg spiser (type en rute et par ganger i året). Men jeg liker godt peanøtt kubbe, snickers, troika, og gullbrød. Marsipanpølser er også godt. Kan også driste meg på en firkløver, men da ikke mer enn et par ruter.

Skrevet

Hvit sjokolade er smaskens - og jeg synes Ritter sin med nøtter er den aller aller beste. Nå spiser jeg det svært sjeldent da... for det er så godt at jeg spiser meg kvalm og det er ikke noe særlig. Ellers er "brun" sjokolade også deilig da, foretrekker sjokolade fremfor all annen godteri så er desverre en ordentlig sjokolade-mums. Men mørk sjokolade liker jeg ikke og den aller aller verste sjokoladen synes jeg er mint-sjokolader med after eight på "hat-toppen" av all sjokolade. Den beste sjokoladen (utenom den hvite) får man fra Freia, Nidar-sjokolade er ikke så godt...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...