Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store sjokoladeavstemningen!

xxx12345

Hva slags sjokolade er best?  

122 stemmer

1. 1.

• melkesjokolade
      76
    • så mørk som mulig
      6
    • hvit sjokolade
      9
    • sjokolade er sjokolade, digg uansett!
      29
    • sjokolade er oppskrytt - uansett
      2
  2. 2.

• nei, det ødelegger sjokoladen
      33
    • nøtter
      18
    • mint
      8
    • rosiner
      0
    • crisp
      19
    • karamell
      13
    • krokan
      2
    • ris
      0
    • lakris
      3
    • marsipan
      5
    • ja takk, alt mulig
      21

Recommended Posts

Skrevet

Liker melkesjokolade best av disse du nevner. Fyll kan jeg også spise, men ingen av de du nevner. Det karamel-flytende greiene i "Center" er utrolig godt også kjeksen inni "Sportlunsj" f.eks. Også den "Yade" sjokoladen er god. Den har tre forskjellige lag. Heheh sjokolade freak, jeg?

Nam!

Skrevet
Mengden sjokolade får nesten hver enkelt bestemme selv gitt :aww:

Jeg mente om du kunne legge det til i pollen :) Hvit sjokolade til tid og annen, men og sitte og momse hvit sjokolade blir bare kvalmt.

Skrevet

Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :aww:

Skrevet
Jeg mente om du kunne legge det til i pollen :aww: Hvit sjokolade til tid og annen, men og sitte og momse hvit sjokolade blir bare kvalmt.

Nå var jo spørsmålet hva som er best, ikke hva som er godt i små mengder av og til..

Skrevet
Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :)

Helt enig, men må legge til at melkesjokolade med lakris også er dødlig godt :aww:

Skrevet
Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :icon_confused:

Har dere den fremdeles oppi trondheim? Den store melkesjokoladen med store kjekskuler?..

*sikler*

Skrevet
Har dere den fremdeles oppi trondheim? Den store melkesjokoladen med store kjekskuler?..

*sikler*

Nei. :icon_confused: Den savner jeg! Lurer på om de har den i Sverige, tror de hadde det før i alle fall. Nei, nå tenkte jeg egentlig på Min Krønsj, selv om den selvfølgelig ikke er like stor og god.

Skrevet
Nei. :D Den savner jeg! Lurer på om de har den i Sverige, tror de hadde det før i alle fall. Nei, nå tenkte jeg egentlig på Min Krønsj, selv om den selvfølgelig ikke er like stor og god.

Jeg MÅ legge meg nå, for nå sitter jeg å fniser som en fjortizz her :)

Men ja, det var den beste melkesjokoladen med "fyll" Savner den jeg også. :icon_confused:

Skrevet
Jeg MÅ legge meg nå, for nå sitter jeg å fniser som en fjortizz her :D

Men ja, det var den beste melkesjokoladen med "fyll" Savner den jeg også. :icon_confused:

Har den hernede ihvertfall :)

Men har dere tittet på Meny, Ica e.l. butikker? for det er her de har den hernede.. også Joker!

Skrevet

MMM. Hvit sjokolade! Marsipan :)

Men altså... nougat fyll er bare nydelig, da. Går det som "nøtter" under fyll mon tro? Fornuftig avstemning :icon_confused:

Guest LeenaM
Skrevet

Sjokolade uten noe fyll er æsj, så lenge det ikke er hvit sjokolade. Skal jeg ha sjokolade, skal det enten være hvit (med eller uten fyll) eller melkesjokolade med fyll :icon_confused:

Skrevet

Dette er tortur å lese for en stakkars normann i eksil.

For det er én ting amerikanerne absolutt ikke kan: SJOKOLADE... Gjett hvem som skal hamstre når hun tar turen hjemom :icon_confused:

Skrevet

Center er nammenam det! :icon_confused: Og svensk melkesjokolade og kinder maxi og Toppris og... :) Sist jeg var på Liseberg vant jeg en sånn diger pakke med Center, nærmere 2 kilo tror jeg..

Skrevet

Sjokolade er sjokolade, digg uansett :D

Jeg er også veldig glad i fyll!

Men favorittene er delt:

• Mørk sjokolade med karameliserte bringebær inni (tynne sånne "luksus" plater)
  • Hvitsjokolade, husker ikke merke. Men dem selger dem på jobb med en krem hvit innpakkning og gull mønster på (koster skjorten)
  • Spesialer
  • Banan sjokolader fra Minde.
  • sjokolade med mint er godt :)
  • osv osv

Ja det meste, men jeg liker best sjokolade med fyll :icon_confused: "Ren" sjokolade er det jeg spiser minst av, det er alltid ett eller annet sammen med sjokoladen.

Skrevet
[*]Hvitsjokolade, husker ikke merke. Men dem selger dem på jobb med en krem hvit innpakkning og gull mønster på (koster skjorten)

Ritter?

Selv er jeg ikke så himla glad i sjokolade, men har mine favoritter. Aller best er "Draumur", melkesjokolade med lakris *mmmmm* Hvit sjokolade er også godt, men da skal det helst være Toblerone.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke så fryktelig glad i sjokolade, ren sjokolade er det sjelden jeg spiser (type en rute et par ganger i året). Men jeg liker godt peanøtt kubbe, snickers, troika, og gullbrød. Marsipanpølser er også godt. Kan også driste meg på en firkløver, men da ikke mer enn et par ruter.

Skrevet

Hvit sjokolade er smaskens - og jeg synes Ritter sin med nøtter er den aller aller beste. Nå spiser jeg det svært sjeldent da... for det er så godt at jeg spiser meg kvalm og det er ikke noe særlig. Ellers er "brun" sjokolade også deilig da, foretrekker sjokolade fremfor all annen godteri så er desverre en ordentlig sjokolade-mums. Men mørk sjokolade liker jeg ikke og den aller aller verste sjokoladen synes jeg er mint-sjokolader med after eight på "hat-toppen" av all sjokolade. Den beste sjokoladen (utenom den hvite) får man fra Freia, Nidar-sjokolade er ikke så godt...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...