Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store sjokoladeavstemningen!


xxx12345

Hva slags sjokolade er best?  

122 stemmer

  1. 1.

    • melkesjokolade
      76
    • så mørk som mulig
      6
    • hvit sjokolade
      9
    • sjokolade er sjokolade, digg uansett!
      29
    • sjokolade er oppskrytt - uansett
      2
  2. 2.

    • nei, det ødelegger sjokoladen
      33
    • nøtter
      18
    • mint
      8
    • rosiner
      0
    • crisp
      19
    • karamell
      13
    • krokan
      2
    • ris
      0
    • lakris
      3
    • marsipan
      5
    • ja takk, alt mulig
      21


Recommended Posts

Liker melkesjokolade best av disse du nevner. Fyll kan jeg også spise, men ingen av de du nevner. Det karamel-flytende greiene i "Center" er utrolig godt også kjeksen inni "Sportlunsj" f.eks. Også den "Yade" sjokoladen er god. Den har tre forskjellige lag. Heheh sjokolade freak, jeg?

Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :)

Helt enig, men må legge til at melkesjokolade med lakris også er dødlig godt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Melkesjokolade er definitivt best. Og Fruktnøtt er knallgodt, det samme er melkesjokoladen med daim, melkesjokoladen med kjekskuler, Crispo, Kvikk-lunsj og Smash. Men ellers er sjokolade med fyll rett og slett ganske heslig. Og hvit sjokolade og mørk sjokolade spiser man bare fordi man ikke har noe annet. Så jeg veit egentlig ikke hva jeg skal stemme på. :icon_confused:

Har dere den fremdeles oppi trondheim? Den store melkesjokoladen med store kjekskuler?..

*sikler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere den fremdeles oppi trondheim? Den store melkesjokoladen med store kjekskuler?..

*sikler*

Nei. :icon_confused: Den savner jeg! Lurer på om de har den i Sverige, tror de hadde det før i alle fall. Nei, nå tenkte jeg egentlig på Min Krønsj, selv om den selvfølgelig ikke er like stor og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. :D Den savner jeg! Lurer på om de har den i Sverige, tror de hadde det før i alle fall. Nei, nå tenkte jeg egentlig på Min Krønsj, selv om den selvfølgelig ikke er like stor og god.

Jeg MÅ legge meg nå, for nå sitter jeg å fniser som en fjortizz her :)

Men ja, det var den beste melkesjokoladen med "fyll" Savner den jeg også. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ legge meg nå, for nå sitter jeg å fniser som en fjortizz her :D

Men ja, det var den beste melkesjokoladen med "fyll" Savner den jeg også. :icon_confused:

Har den hernede ihvertfall :)

Men har dere tittet på Meny, Ica e.l. butikker? for det er her de har den hernede.. også Joker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Sjokolade uten noe fyll er æsj, så lenge det ikke er hvit sjokolade. Skal jeg ha sjokolade, skal det enten være hvit (med eller uten fyll) eller melkesjokolade med fyll :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er sjokolade, digg uansett :D

Jeg er også veldig glad i fyll!

Men favorittene er delt:

  • Mørk sjokolade med karameliserte bringebær inni (tynne sånne "luksus" plater)
  • Hvitsjokolade, husker ikke merke. Men dem selger dem på jobb med en krem hvit innpakkning og gull mønster på (koster skjorten)
  • Spesialer
  • Banan sjokolader fra Minde.
  • sjokolade med mint er godt :)
  • osv osv

Ja det meste, men jeg liker best sjokolade med fyll :icon_confused: "Ren" sjokolade er det jeg spiser minst av, det er alltid ett eller annet sammen med sjokoladen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[*]Hvitsjokolade, husker ikke merke. Men dem selger dem på jobb med en krem hvit innpakkning og gull mønster på (koster skjorten)

Ritter?

Selv er jeg ikke så himla glad i sjokolade, men har mine favoritter. Aller best er "Draumur", melkesjokolade med lakris *mmmmm* Hvit sjokolade er også godt, men da skal det helst være Toblerone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet ikke så fryktelig glad i sjokolade, ren sjokolade er det sjelden jeg spiser (type en rute et par ganger i året). Men jeg liker godt peanøtt kubbe, snickers, troika, og gullbrød. Marsipanpølser er også godt. Kan også driste meg på en firkløver, men da ikke mer enn et par ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit sjokolade er smaskens - og jeg synes Ritter sin med nøtter er den aller aller beste. Nå spiser jeg det svært sjeldent da... for det er så godt at jeg spiser meg kvalm og det er ikke noe særlig. Ellers er "brun" sjokolade også deilig da, foretrekker sjokolade fremfor all annen godteri så er desverre en ordentlig sjokolade-mums. Men mørk sjokolade liker jeg ikke og den aller aller verste sjokoladen synes jeg er mint-sjokolader med after eight på "hat-toppen" av all sjokolade. Den beste sjokoladen (utenom den hvite) får man fra Freia, Nidar-sjokolade er ikke så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...