Gå til innhold
Hundesonen.no

VALG 09


Huldra

Valg 09  

107 stemmer

  1. 1.

    • Arbeiderpartiet
      24
    • Høyre
      12
    • Venstre
      7
    • Senterpartiet
      1
    • Fremskrittspartiet
      34
    • KrF
      0
    • SV
      18
    • Miljøpartiet De Grønne
      2
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Rødt
      7
    • Kystpartiet
      0
    • Radikale Sosialister
      1
    • Solidaritetslista
      0
    • Demokratene
      0
  2. 2.

    • Ja
      50
    • Nei
      23
    • Husker ikke/har ikke stemt tidligere
      34
  3. 3.

    • Ja
      57
    • Nei
      17
    • Vet ikke
      33


Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Fikk Krf på Aftenpostens test... mnei, de vil nok aldri få noen stemme fra meg :P

Jeg har tidligere stemt RV, bortsett fra det året jeg var så møkklei og stemte på Det Politiske Parti. I år har jeg ingen anelse om hvem jeg skal stemme på. Godt det ennå er litt tid igjen til å bestemme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gammel nok til å stemme, men jeg vet nesten hva jeg hadde stemt.

Fikk Sp/V på Aftenpostens test.

Noe jeg ikke skjønner er hvorfor så mange skal stemme Frp. Noen ganger er de skikkelig ekstreme og kommer med, synes jeg, dumme forslag. Som f.eks å sende asylsøkere til Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg alltid hvor mange som stemmer rødt i slike uoffisielle valg, eller når man spør folk eller skoleklasser. Men hvorfor gjør de det ikke bedre ved det virkelige valget? :P

Da jeg gikk på videregående stemte omtrent alle jente SV på skolevalget fordi de hadde hatt den kjekkeste representanten i valgdebatten på skolen :) Dermed gjorde SV et skikkelig brakvalg på skolen vår det året.

Mulig man setter seg mer inn i ting og får egne hjertesaker litt senere i livet, når alvoret og hverdagen av politiske beslutninger treffer en?

Klarer ikke helt bestemme meg hva jeg skal stemme i år. Vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gammel AUF'er og trofast AP-velger skal jeg for første gang ikke stemme på dem. De beveger seg alt for mye i feil retning i noen av mine hjertesaker. SV skal jeg i alle fall aldri stemme på *grøsse* Og mot høyresiden er det bare enkelte saker jeg liker, mens andre saker jeg ikke kan leve med. Frustrerende dette her. Det er nok godt mulig det går mot SP faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ikke skjønner er hvorfor så mange skal stemme Frp. Noen ganger er de skikkelig ekstreme og kommer med, synes jeg, dumme forslag. Som f.eks å sende asylsøkere til Afrika.

Enig!

Jeg er heller ikke gammel nok til å stemme, men på alle valgtestene har jeg havnet på venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Aftenposten-testen fikk jeg FrP som svar. Sist det var valg stemte jeg SV, men jeg syns regjeringa som sitter i dag gjør en elendig jobb på det aller meste. De er (i mine øyne) alt for opptatt av å være "best i klassen" i andre lands øyne enn å faktisk se hva som er nødvendig her i landet.

Egentlig har jeg alltid vært litt imot FrP, men nå har AP, KrF og resten fått prøve sjefsstolen her i landet uten at det egentlig har blitt noe særlig bra. Og AP har tilsynelatende blitt senile siden de glemmer alle valgløftene sine.

Joda. FrP har kommet med noen litt vel overkanten forslag i det siste, men noen som har tenkt over hvor mye pr de får på det? Partier som AP og Høyre har (så vidt jeg har fått med meg) stort sett bare fått pr i det siste når de har rakket ned på FrP. :aww:

Etter å ha lest endel om hva FrP ønsker å gjøre f.eks. ifht innvandringspolitikk, hva de sier ifht hund og hundeloven, veipolitikk og arbeidspolitikk tror jeg jeg hopper lett fra SV til FrP denne gangen, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått Krf på aftenposten sin test (pga spørsmål om kontantstøtten og abortloven tenker jeg), men det kommer til å snø i ******* før jeg stemmer i den retningen gitt:P Har tidligere stemt Rødt og Sv, er fryktelig usikker på hva jeg skal stemme i år. Skal man stemme taktisk, og gjøre det man kan for at ikke FrP kommer til makten, eller skal man stemme på det partiet man egentlig støtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en av flere som ikke er gammel nok til å stemme. Men med fokus på ungdommen, og deres rettigheter hadde det nok blitt Høyre. Jeg er både mye enig og litt uening, men jeg er helt klart på høyre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si noe av det jeg ler best av er når krf/venstre går ut å stiller krav til de de evnt skal danne regjering med. Hva med å ha litt margin OVER sperregrensa før du stiller store krav? :)

kunne ikke vært mer enig!

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si noe av det jeg ler best av er når krf/venstre går ut å stiller krav til de de evnt skal danne regjering med. Hva med å ha litt margin OVER sperregrensa før du stiller store krav? :rolleyes2:

Det kan du si - men hvordan skal man få velgere om man ikke skiller seg ut og tar standpunkt sammenlignet med andre aktuelle regjeringsparti? Jo flere stemmer, jo mere makt og innflytelse i regjeringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP.

For de som kommenterer at det er overraskende hvor mange som stemmer FRP; det finnes oss som synes det er like overraskende/skremmende/rart at det finnes folk som stemmer Rødt og SV... Slik vil det alltid være :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme på Fremskrittspartiet :)

Det har mye med innvandringspolitikken deres å gjøre. Selvsakt så er jeg også enig i mye annet også :|

Signerer nok denne. I tillegg så har vel alle tester jeg har tatt, kommet frem til FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...