Gå til innhold
Hundesonen.no

Råd og tanker rundt hva jeg skal gjøre...hjelp meg er dere snill..

Bambi

Recommended Posts

Skrevet
Hvordan går det med dere? Har dere funnet noen løsning eller svar på problemene?

Vi fikk svar på problemet igår. Jeg reiste ned og tok MR'n og tenkte som så at hvis de da ikke fant noe skulle han få slippe. Men de fant de fant! :lol: Ufattelig at ingen andre fant noe, men de bryr meg ikke, han får leve i ti år til iallefall!

Sofus har ryket noen bånd/sener i høyre skulder samt at han har bittelite utslag for SM(ikke nevneverdig engang) som ligger akkurat der hvor båndene er ryket, nøyaktig diagnose og hva slags operasjon blir bestemt på fredag. etter det er det 6mnd rehab og det samme livet etterpå :(

skal svare mere utfyllende på fredag.. da er jeg ratt fri for kikhosta mi å. :P

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vi fikk svar på problemet igår. Jeg reiste ned og tok MR'n og tenkte som så at hvis de da ikke fant noe skulle han få slippe. Men de fant de fant! :lol: Ufattelig at ingen andre fant noe, men de bryr meg ikke, han får leve i ti år til iallefall!

Sofus har ryket noen bånd/sener i høyre skulder samt at han har bittelite utslag for SM(ikke nevneverdig engang) som ligger akkurat der hvor båndene er ryket, nøyaktig diagnose og hva slags operasjon blir bestemt på fredag. etter det er det 6mnd rehab og det samme livet etterpå :(

skal svare mere utfyllende på fredag.. da er jeg ratt fri for kikhosta mi å. :)

Å, for en HERLIG beskjed! :P Helt utrolig at de fant ut av det, og så flott at du tok MR'en og fikk det resultatet! Kan tenke meg du er temmelig lettet nå, selv om det blir både operasjon og rehab. :P Lykke til med alt det, og god bedring selv også! :P

Skrevet
Å, for en HERLIG beskjed! :lol: Helt utrolig at de fant ut av det, og så flott at du tok MR'en og fikk det resultatet! Kan tenke meg du er temmelig lettet nå, selv om det blir både operasjon og rehab. :( Lykke til med alt det, og god bedring selv også! :P

Veldig å! alt er bedre enn å måtte ta en avlivnings avgjørelse på en 2,5 åring altså! 6mnd med rehab for 10 år til gjør meg ingenting! :P

Skrevet

Så fint at dere fant ut av det, og at det faktisk er mulig å gjøre noe med det. Synd at det måtte så mye til før noen fant løsningen på gåten. Men når enden er god, er allting godt. Lykke til med operasjon og rehab! God bedring til eier også!

Skrevet

Åh så bra!! Nå ble jeg utrolig glad på dine vegne :) Dumt at det tok så lang tid, men så utrolig godt at du tok den siste undersøkelsen. Lykke til med operasjon og rehabilitering :whistle: Nå går det bare fremover for han :D

Skrevet
* Hunden er halt, halthet er ett symptom på smerte

* Hunden har sannsynligvis nedsatt livskvalitet

* Hunden har etter flere undersøkelser og utredninger fortsatt ikke fått stilt en diagnose- noe som da er lite sannsynlig at han vil få noengang.

* Hunden har på kort tid vært lagt i narkose alt for mange ganger- dette er etisk betenkelig syns jeg

* Sannsynligheten er minimal for at hunden vil plutselig en dag vil bli symptom og smertefri

* Eier slipper å ha dårlig samvittighet

Tror heller det er motsatt, jeg vill ha hatt fryktelig dårlig samvittighet om jeg hadde avlivd bikkja uten og tatt MR'en.

Jeg har nå lest meg gjennom hele tråden, og trodde virkelig at du kom til og avlive, men ble utrolig glad for at han fikk stilt en diagnose! :whistle:

Skrevet

Er ikke særlig begeistret for å skrive dette, men det blir jo løgn å ikke gjøre det. Uten at jeg vil gå inn på detaljer så har det skjedd feil i kommunikasjonen mellom vetrinærene ihnt til hva vi ble fortalt og det står verre til med Sofus, og diagnosen er feil på den måten at det feiler mere. Hvor det er operasjons mulighet, men muligheten for å bli frisk er under halvparten :D Jeg har bedt om å få lese/ epikrisen før jeg gjør noe videre, for å være sikker på at ting er korrekt denne gangen.. Men.. :P

Skrevet

Uffameg! Da har du jo virkelig fått håpet opp, for så å bli smelt ned igjen, ille!

Håper håper håper inderlig at det ordner seg for dere, vanskelige ting å ta stilling til.

Hold motet oppe!

Skrevet
Ånei :P

For en forferdelig feil, dvs litt av en påkjenning for dere! :D

Jeg klandrer ingen dernede, så det er sagt, fordi det er vanlig å feile... men guri så vondt det var å få vite.

Uffameg! Da har du jo virkelig fått håpet opp, for så å bli smelt ned igjen, ille!

Håper håper håper inderlig at det ordner seg for dere, vanskelige ting å ta stilling til.

Hold motet oppe!

:P  er alt jeg gjør nesten.. og nå som jeg er hjemme pga sjukemelding så har jeg ennå mere tid å tenke på og det er så jævelig...

Skrevet
Ånei, så kjipt! Hva er det som er problemet egentlig da?

Skulderen er rett og slett ødelagt slik jeg kunne forstå for å putte det på en enkel måte. Hva som har forårsaket dette er vanskelig å vite...

Skrevet
Skulderen er rett og slett ødelagt slik jeg kunne forstå for å putte det på en enkel måte. Hva som har forårsaket dette er vanskelig å vite...

Huff, så utrolig kjipt. :) :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...