Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten oppfører seg ikke inne

imma

Recommended Posts

har reddet en gardskatt i fra å få en kule i hode,jeg tok han til meg når han ca var 6mnder og kastrerte den og tok den hjem til meg...

etter jeg fikk den i hus,så har den pisset ut sofaen min(ØDLAGT den!) pist OG drete i senga mi(!!)

nå begynner den å bli flinkere til og gi beskjed og jeg er nøye med å ALDRI ha den inne uten at jeg er der! MEEEN! nådagens problem er ; katten er så ekstremt kneken å kosete,greit og kjekt de,men han skal heeeele tiden stappe klørna nedi puter og tepper,han har ødlagt to laken nå!

hvordan kan jeg bli kvitt dette?? viss jeg ikke blir kvitt dette problemet snart,så gir jeg han bort som gards-katt!

(viss du er interesert så ta kontakt! er ingenting vondt i han,og han er kjempe pen,men fungerer ikke som inne katt viss disse problemene forsvinner snart)

PLIIIIS HJELP MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ha kattedo inne. Er den ikke vant med det så vis den det om og om igjen, ha godt med sand i, ville valgt en med tak for da søler det mindre.

2. Hvis den er alene inne, ha den på et rom med do. evt badet.

3. Toving er kattespråk for kosing, kan du ha en pute/teppe til den på fanget når du koser den? Så slipper den å ødelegge laken.?

4. HVis du velger å kun ha den som utekatt må den få et isolert kattehus eller en bod etc som den kan komme inn i.

Katten er vokst opp ute, den er ikke vant med innelivet, så den må lære alt på nytt, gi den litt tid du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt den siden mars nå..! men god i de med puten da. vet at dette er "kosespråk",men er ikke så kosligt i lengden.

hva mener du med vise den kassen? jeg har kasse med mye sand i,men ikke en sånn med tak på da. men jeg er ikke så nøye på om det kommer sand utforbi :)

jeg bor i en nedlagt planteskole,så han har mye gode plasser med tak over hodet.

å hive den på dør er uaktuelt. men å vurdere omplasering til noen som er intereserte og kan tilby han en god plass,så kan det hende.

off...høres skikkelig bitchy ut nå,er ikke det altså,jeg er jo veldig glad i han,og håper at jeg klarer å finne en løsning,slik at de ikke blir problem og ha han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kastrerte og steriliserte katter kan fort få urinveisinfeksjon/krystaller i urinen, katten min ble "urenslig" etterhvert og tisser over alt, fant ut at hun hadde krystaller i urinen hos veterinæren. Etter behandlingen og hun ble frisk så begynte hun å gå på kassa igjen.. Det kan være et hint om at noe er galt hvis katten plutselig gjør fra seg rundtomkring.

Lykke til uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...