Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart cockervalper:)

cockerella

Recommended Posts

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen til vi endelig får vårt første kull! Mazie har termin 4.august, men jeg har på følelsen at hun kommer litt før. Hun er fremdeles sprek og hopper opp i sofaen. Det hadde jeg ikke trodd at hun skulle klare på dette tidspunktet, men det er vel agilityhunden som viser seg?

Vi har vært på røntgen og det ser ut som om det kan være hele 8 valper. Dette er så spennende at det nesten ikke er til å holde ut!

Guest LeenaM
Skrevet

Kommer ikke inn på linken, jeg. Kommer bare inn på google som søker etter noe. :getlost:

Skrevet
Der, ja. Så søt hun er. :lol:

Ja, ikke sant? Og jeg er heeeelt objektiv :getlost:

Tror det blir flotte valper. Pappaen er en tysk import White Russian vom Schloss Hellenstein (Martin) som jeg mener passer Mazie perfekt- er eksteriøst sterk der Mazie har sin lille svakhet, og viktigst av alt; en skikkelig trivelig og grei kar! Og da spiller det ingen rolle at han ikke har like mange bokstaver foran navnet sitt som sine kennelkompiser.

Skrevet

Vi har et nydelig vær, flott for meg, men det er varmt for den blivende mor. Hun har begynt å grave masse. Slipper jeg henne ut i hagen, så leter hun opp "huleplasser" og graver og graver. Hun graver inne også, både i buret og i senga. I dag er dag 59, så det drøyer nok noen dager til. Men det er innmari spennede for oss som aldri har vært med på dette før.

Skrevet
Hvilke farger forventer dere? Som mor eller forskjellig?

Vi forventer i hovedsak blue/roan, men det er også mulig at det kan bli orange/roan. Mammaen var en av 2 blue i et kull på 8, de andre var orange roan. Pappaen har mye blue og sort/hvit bak seg.

Skrevet

Valpene ble født i natt! Det startet halv fire og var over rett før sju. Og en av oss fikk rett når det gjelder fordeliga :getlost: Jeg har skrevet litt i bloggen på hjemmesiden, og bilder kommer der etter hvert.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...