Gå til innhold
Hundesonen.no

Redningsvest


Recommended Posts

Jeg har Hurtta sin som jeg har syntes har vært helt grei. Men nå måtte jeg kjøpe en ny til hun yngste som er blitt ca 4 ganger større siden i fjor og de hadde da ikke hurtta der jeg var så måtte kjøpe en annen, som jeg ikke var fornøyd med i det heletatt. Dårlig hank til å løfte bikkja i, bårrelåsaktig under som ble bare tull å få stillt inn ordentlig og den revnet litt i ene siden/kanten etter kun to turer med den.

Har vurdert Ruffwear sin men den er jo i en litt annen prisklasse enn mange av de andre derfor lurte jeg på om noen har den og er fornøyd eller har en annen å anbefale. Bryr meg egentlig ikke så mye hvor mye den koster så lenge den holder og er solid og god på bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Baltic fra Chlas Olson, ble 180 kr for størrelse xl. Her er en tråd med bilder og sånn, den som er avbildet var størrelse L, men ble alt for lite... så det som står på pakken, hva den skal passe til, stemmer ikke.

Iallefall, jeg har bare brukt den en gang, så er vanskelig å si noe om holdbarheten, men virker som en helt grei vest, da han fikk riktig størrelse svømte han mye jevnere enn han pleier, det er håndtak øverst, plastikkdings til å ha bånd i (sikkert ikke det mest solide, men holder nok til sitt bruk, altså hale hund inn til båten :wub: ), og en refleksstripe. Hade egentlig tenkt å kjøpe fra ezy dog, men ble litt for dyrt til mitt bruk, og nå ser jeg ikke helt vitsen lenger heller når man kan kjøpe noe som er mye billigere, men som likevel funker.

Uansett, her er tråden http://hundesonen.no/forum/index.php?showtopic=45267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Baltic fra Clasern.. Funker gull, og er billig.

Min hund bruker den ganske mye..

Jeg har valgt å kjøpe en som egentlig er for liten (M) til min hund, dette for at han skal svømme mer på egenhånd..

Her er nemlig vesten primært for svømmetrening, men den brukes også ombord i båten når vi er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, ikke kjøp Kennel sin.. Den gikk i stykker i båndfestet bare vi skulle forflytte hunden en meter (inne, før vi skulle ut), så røyk det ene festet på siden, så røyk det andre og til slutt røyk festet foran, så den satt i bunn og grunn bare fast rundt halsen på hunden med borrelås. Veldig glad for at vi ikke tok noen sjanser, og var med ham uti vannet (og hadde en ekstra sele under redningsvesten, just in case)... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, ikke kjøp Kennel sin.. Den gikk i stykker i båndfestet bare vi skulle forflytte hunden en meter (inne, før vi skulle ut), så røyk det ene festet på siden, så røyk det andre og til slutt røyk festet foran, så den satt i bunn og grunn bare fast rundt halsen på hunden med borrelås. Veldig glad for at vi ikke tok noen sjanser, og var med ham uti vannet (og hadde en ekstra sele under redningsvesten, just in case)... :icon_confused:

Jeg har Kennel sin, den er mye brukt og er så god som ny ennå. Men så har jeg liten hund da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nok noe å si på størrelsen på hunden ja. Jeg skal kunne hjelpe hundene opp i båten fra vannet etter at de har svømt ved å løfte dem i håndtaket på redningsvesten. Og den minste hunden veier 20kg + tyngde av våt pels:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, ikke kjøp Kennel sin.. Den gikk i stykker i båndfestet bare vi skulle forflytte hunden en meter (inne, før vi skulle ut), så røyk det ene festet på siden, så røyk det andre og til slutt røyk festet foran, så den satt i bunn og grunn bare fast rundt halsen på hunden med borrelås. Veldig glad for at vi ikke tok noen sjanser, og var med ham uti vannet (og hadde en ekstra sele under redningsvesten, just in case)... :blink:

Orry har Kennel sin, og den har fungert helt fint i 3-4 år nå. Jeg fikk testet den ordentlig når han tryna ut i vannet fra båten i fjor (klønedyr :getlost:), og det gikk helt fint å løfte han opp igjen. Orry veier forøvrig 26-27 kilo.

Kennel har med andre ord fungert helt fint på han, men med det sagt så er jeg kanskje mer fornøyd med Norma sin fra Ruffwear, både når det gjelder utforming og "lukkingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...