Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss HK


HHC

Recommended Posts

Kan ikke folke legge ut resultater så snart de vet noe?? Sitter spent på jobb! :whistle:

edit1; Broren til Aris vant i hvertfall åpen klasse m/ CK på retrieverklubben i dag :lol:

edit2; Jentene jeg har hatt ringtrening for i det siste fikk 2x ck (hvorav 1 med klasseseier i uk) + BIM valp! Det også på NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg ut som den første til å melde resultater, noe som er rart siden jeg var der til de pakka ned telt osv..

Jeg stilte ikke noe eget i dag, men gikk i ringen med en del andre hunder, verdt å nevne er 12år gamle Riverdancer (wheaten)

som slo til og ble eneste hanne med CK og BIM og BIR veteran :P Kjempeflink!

Jeg stilte også Patshabel's Ånly To til 3.btk og Patshabel's Akita til BIR valp!

Også stilte jeg Nova til BIR voksen, gratulerer til Stine og Kåre :lol:

Jeg fikk ikke med meg noe rundt meg selv i dag, var sliten så har ingen andre resultater å melde, fniiiis... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag (retr.klubben)

Tia debuterte som junior og endte opp som 1jk 3jkk HP. Eneste dommeren hadde å trekke på var at hun mente Tia var i største laget for hennes smak. (hun er i underkant av 49cm - ideelt for dommeren hadde vært 46-47cm)

Kullsøsteren hennes slo derimot skikkelig til og røsket med seg 1jk 1jkk CK 1BTK CERT BIM :)

Søndag:

Tia hadde ukjent handler og ville ikke gå fint. Endte likevel opp med 1jk 2jkk, men ville blitt plassert først dersom hodet hadde vært på plass, sa dommeren. :)

Fått flotte kritikker begge dager, så er storfornøyd med gulljentas debut i JK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det ordentlig dritt.. men det gjorde det for alle de hvite ds.. 5 påmeld. Tre gikk ut på gult, Blondie og ei til gikk ut på blått.. Alt hun har fått positivt før var plutselig negativt. .Jaja.. Bedre lykke neste gang :)

26072009195205rG88nFhKBXBC.jpg

(Bilde er tatt av Lill)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, teksten forsvant visst på første forsøk. Ingen stor dag for vår del. Aris 1ak, 4akk. Kooikeren som stod for championatet fikk blå. Men det føltes ikke som en drittdag fordi begge 2 var godt begrunnet - og noe jeg kunne være enig i. Men hva gjør det når Zanto, Aris sin bror som ble 2akk klarer å passere hannen som ble 1akk i beste hannhund. Zanto blir 1bhk med cert og BIM! Så nå ligger de 2 brødrene likt på antall cert :)

zanto2-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesle Kee-Kee ble BIR og BIG-2 valp :)

Hun fikk en veldig fin kritikk:

"Right size & type. Elegant in gen. apperarence. Exc. dark eyes.

Right ears. Well comp. body. Right topline. Enough shoulder angulation.

Good chest for age. Right movement in sideview, enough paralell.

Righ coat & color.

Very promising.

Dennis ble 1,2, ck, 2 BHK. Dommeren var meget usikker på han og BIR hunden, men det ble nå slik.

Vi er fornøyde med dagen, vi :)

Også må jeg gi MASSE skryt til Astrid som har trent Kee til å være en drøm å handle!

Bilder kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hadde meldt på begge mine, men var usikker på om jeg skulle stille Lilli - valgte allikevel å gjøre det.

7 påmeldte groenendael 2 hanner og 5 tisper - 1 tispe ikke møtt.

Lilli fikk ck og ble 3. beste tispe.

Noah hadde megakonkurranse - det var MANGE terv, og bare 3 var tisper - resten hannhunder. (2 juniorer - 1 ikke møtt, tre unghunder, 4 i åpen, 4 i champion - 1 ikke møtt). Men hva gjør lillebror - jo han slår først til og vinner unghundklassen og blir den eneste med CK der. Så tutler han inn i beste hannhund klasse som bestod av 1 junior, 1 unghund, 1 åpen og 2 champions - lillebror står og går eksemplarisk og jogger inn til 2. beste hannhund bare slått av en flott champion hanne hvilket betyr at nok ett cert kan hankes inn.

Nå er han stilt 4 ganger, en gang med ck og ellers uplassert - deretter 3 x cert og 2.BHK :)

Jeg kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke meldte han på til Bjerke egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte først en naken Rebus til 2BHK. Beste hannhund var junioren Stitch (bestekompisen til Tibra), samt at Mac som også var med oss ble 4BHK, BIR-veteran OG BIS-veteran. Stitch endte som BIM. Saeta ble 2 i chk og endte som 2BTK. Championtispa ble da altså beste tispe og BIR, og senere BIG men uplassert i BIS.

Tibra var alene og ble BIR med fin kritikk, og senere 2 i gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meldt på begge mine, men var usikker på om jeg skulle stille Lilli - valgte allikevel å gjøre det.

7 påmeldte groenendael 2 hanner og 5 tisper - 1 tispe ikke møtt.

Lilli fikk ck og ble 3. beste tispe.

Noah hadde megakonkurranse - det var MANGE terv, og bare 3 var tisper - resten hannhunder. (2 juniorer - 1 ikke møtt, tre unghunder, 4 i åpen, 4 i champion - 1 ikke møtt). Men hva gjør lillebror - jo han slår først til og vinner unghundklassen og blir den eneste med CK der. Så tutler han inn i beste hannhund klasse som bestod av 1 junior, 1 unghund, 1 åpen og 2 champions - lillebror står og går eksemplarisk og jogger inn til 2. beste hannhund bare slått av en flott champion hanne hvilket betyr at nok ett cert kan hankes inn.

Nå er han stilt 4 ganger, en gang med ck og ellers uplassert - deretter 3 x cert og 2.BHK :)

Jeg kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke meldte han på til Bjerke egentlig.

Er vel ikke forseint. Går ikke fristen ut idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke påstå at jeg er spesielt fornøyd, og det har mer med prestasjonene i ringen å gjøre enn selve resultatet. Null fokus, nesen i bakken to runder, og å løpe var visst litt oppskrytt. Skitflaut er vel ordet.. Det ble 1AUK 1AUKK og HP (som jeg ikke syns var velfortjent etter de rundene der, snill dommer..) med følgende kritikk for Benny Blid von Schedvin:

Mask. hode, bra ører. Tilstr. hals, kort kropp, litt rak vink. Står litt understilt bak. Bra steg når han vil gå, behøver mer ringvane. Bra pels.

Det positive var jo at reisefølget sin ene collie ble BIR, så det var jo knallgøy :(

Så da er det bare å få trent mer med distraksjoner, har en uke på oss til Nesbyen hahaha :wub: Tenker det blir tidlig oppmøte så lillegutt får snust fra seg, så får vi bli flinkere til å trene rundt tisper med løpetid når vi er tilbake i fast rute igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-5069-1248719430_thumb.jpg

Groenendael Moss:

CK, BIR: N.UCh. Sheerena's Waldo Max (Molotov v. Motodrom x Sheerena's Palma) Eier: Aina Rønning

CK, BIM: N.UCh, NV-08 Xantia du Baton Tiroir (imp. Holland) Eier: Aina Rønning /Emte Jahnsen

Cert, 2 BT: Aja Arissa Dakota (imp. Lithauen) Eier: Emte Jahnsen

Bildet er av BIM'en

Vi har ENDELIG oppdatert hjemmesiden etter mange år med svensk webmaster.

Så nå er det bilder av valper og ordnet litt forøvrig. Mer kommer :-)

www.kennel-nangijala.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesle Kee-Kee ble BIR og BIG-2 valp :yes:

Hun fikk en veldig fin kritikk:

"Right size & type. Elegant in gen. apperarence. Exc. dark eyes.

Right ears. Well comp. body. Right topline. Enough shoulder angulation.

Good chest for age. Right movement in sideview, enough paralell.

Righ coat & color.

Very promising.

Dennis ble 1,2, ck, 2 BHK. Dommeren var meget usikker på han og BIR hunden, men det ble nå slik.

Vi er fornøyde med dagen, vi :wub:

Også må jeg gi MASSE skryt til Astrid som har trent Kee til å være en drøm å handle!

Bilder kommer i morgen.

Eeenig! Fliinke Astrid :(:lol:

Grattis! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...