Gå til innhold
Hundesonen.no

Mor/datter på helgetur!


Aya

Recommended Posts

Mammaen min er så snill og spanderer en helgetur på oss i løpet av høsten. Det viktigste er egentlig at vi skal være sammen og bare skravle og kose oss, men vi er litt blanke på hva vi skal gjøre ... Vi har snakket om en storbytur i Europa, men da jeg er skikkelig blakk er det ikke spesielt interessant med en shoppingtur. Sightseeing/kultur og sånt er derimot gøy! Ellers har vi fundert litt på om vi skulle dratt på en weekendtur på hesteryggen her i Norge, eller noe annet morsomt. Hvis dere har noen tips til et koselig reisemål, eller noe morsomt å gjøre en helg i løpet av høsten, enten i Norge eller i Europa- sleng det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på voksen-rideweekend like ved Tønsberg. Det var kjempetrivelig og kjempegod mat.

Ellers sier de at Riga er topp både med shopping og spa. Ikke dyrt heller.

Island med sin kjente blå lagune, det var helt nydelig. Men koster litt ekstra om man vil ha egen "hule" hvor man får servert frukt, kan lage seg te/kaffe. Og har egen skiftestue og dusj. Får SPA der, men det må bestilles på forhånd.

Island har mye å by på, så man burde sjekke på forhånd hva man vi. Ridning er jo en av tingene man kan. Også var det ikke spes å trakte etter ang shopping, syntes hverken jeg eller 19 åringen min ihverfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers sier de at Riga er topp både med shopping og spa. Ikke dyrt heller.

Da vil jeg heller anbefale den sørligste baltiske hovedstaden - Vilnius. Mye vakrere og koseligere, og minst like billig. Vilnius er dessuten Europas kulturby 2009, og Litauen feirer 1000-årsjubileum, så det er mye som skjer i tillegg til flotte severdigheter, sjarmerende gammelby, flott arkitektur og dessuten republikken Uzupio. Samtidig er det bare å ta trolley-bussen noen minutter fra sentrum før man kommer til en helt annen og mye fattigere verden. Det er veldig opplevelsesrikt å bare gå og se, både i det fasade-pyntede sentrum og i de slitne delene av byen, som fremdeles ser ut til å være fra Sovjet-tiden. Her har jeg skrevet litt om min tur til Vilnius, Riga og områdene rundt tidligere i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:D Vi tenker litt på Warsawa eller Krakow, har hørt det kan være veldig fint! Noen som har noen tips? Har lest beskrivelsen din, Ingvild, og det høres også ut som en god mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at Krakow er en helt fantastisk fin by, skulle gjerne reist dit en gang til og vært litt lenger. Var der et par dager på interrail for mange år siden. Da gikk vi faktisk på samme restauranten to dager på rad; denne. Artig at de hadde så fancy nettside :lol: Utrolig god og billig mat. Ellers er jo Mariakirken et must, markedet ved likeså, og så må man rusle en tur til elva og kikke på dragen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble selv veldig fasinert over London, og elsker byen rett og slett. Ja det er masse mennesker og trafikk. Men er så mye å se, og shoppingen er helt genial! :whistle:

Gleder meg til jeg skal tilbake dit altså! Anbefaler å dra i mars, april. Da var vi der, og hadde flott vårtemperatur og det var skikkelig friskt ute.

Ellers skal jeg til Riga en gang om ikke så altfor lenge. Praha skal også være veldig bra på våren har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...