Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommertreff i Østfold!?!?

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nesparken er jo foreslått, hva med å ta det der? kl. 16.30?

Men da trenger jeg veiforklaring siden jeg ikke har peiling på hvor det er altså... :wub:

Skrevet
Nesparken er jo foreslått, hva med å ta det der? kl. 16.30?

Men da trenger jeg veiforklaring siden jeg ikke har peiling på hvor det er altså... :(

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D659252...t%26tab%3Droute

Her har du kart. Hvis du kommer fra Våler (er vel det som er kortest), er det bare å fortsette forbi mosseporten og igjen om tunnelen. Etter tunnelen er det vel ca 500 m så er det skiltet til Mossehallen på venstre side. Svinger du inn der ligger nesparken der :wub:

Skrevet

Aha! :( da skal jeg sannsynligvis klare å finne fram vettu! :(

Men kunne ikke en av dere som kan veien sende meg en PM med tlf nr, så ringer jeg dersom jeg skulle være helt ute å kjøre... :wub: Retningssans er en fin ting... :lol:

Skrevet
Aha! :( da skal jeg sannsynligvis klare å finne fram vettu! :(

Men kunne ikke en av dere som kan veien sende meg en PM med tlf nr, så ringer jeg dersom jeg skulle være helt ute å kjøre... :wub: Retningssans er en fin ting... :yes:

Sender deg en PM jeg :lol: Hvordan gikk det forresten med Yakita i går? Diego var så sliten etter leken med Ailo og varmen at vi dro hjem.

Skrevet
Sender deg en PM jeg :( Hvordan gikk det forresten med Yakita i går? Diego var så sliten etter leken med Ailo og varmen at vi dro hjem.

Yakita ble BIR og BIG3! Kjempe fornøyd med frøkna!!! Moro at det går så bra med ho og tina!

Ailo var sliten han og...sov omtrent fra vi kom hjem til morran etter! :wub:

Skrevet

Hmm, ja...eeh...altså...nå har det seg sånn at det er litt krise i familien til jenta vi er avlastningshjem for, så jeg må hente henne søndag mellom 17.00 og 18.00...så da får desverre ikke vi kommet...men håper dere koser dere likevel...hihi...Synd at det ble sånn, men må nesten stille opp her!

Vi lover å komme sterkere tilbake!!!

Skrevet

Dersom det er greit for dere tar jeg gjerne med jenta på treffet jeg...Ho er 6 år, vant til å ha hunder rundt seg så det skal gå fint...:getlost:

Men skal vi bytte dag slik at Eva&Embla får vært med også? Ta det f.eks mandag ettermiddag istede???

eller skal vi fortsatt ha det på søndag, bare litt seinere på dagen?

Skrevet
Dersom det er greit for dere tar jeg gjerne med jenta på treffet jeg...Ho er 6 år, vant til å ha hunder rundt seg så det skal gå fint...:getlost:

Men skal vi bytte dag slik at Eva&Embla får vært med også? Ta det f.eks mandag ettermiddag istede???

eller skal vi fortsatt ha det på søndag, bare litt seinere på dagen?

Jeg jobber hele neste uke, så for min del passer det best litt senere på søndag. Bare ta med jenta :blink:

Skrevet

Hehe...jobber både helga og hele neste uke, jeg...:blink: Men opp til dere altså...søndag er greit det, så dukker vi bare opp dersom vi rekker det...:getlost:

Skrevet

Jeg kan faktisk ike nå på søndag.. veldig flut, men bestis bestemte seg plutselig for å ha 20 års burdsags middag nå på søndag :/ men jeg kanb netse hvis det er et alternativ :getlost:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...