Gå til innhold
Hundesonen.no

Firefox istedet for IE ved åpning av mail


PsychoLynx

Recommended Posts

Når jeg klikker på mailen min på MSN, så åpnes den automatisk i IE. Jeg vil at den skal åpnes i Firefox istedet. Hvordan gjør jeg dette?

Er temmelig sikker på at FF står som hovedbrowser.... Fant iallefall en knapp i går som det stod spørsmål om jeg ville at FF sku være det og jeg trykket da ja :blink:

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF er nok stadig din hovedbrowser. Men Msn/hotmail er ett windows produkt akkurat som IE og derfor samarbeider programmene. Jeg har ikke lyktes i å finne svaret på hvordan jeg legger det over i alt. browser.. håper noen andre har det, men betviler :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så åpnes linker i Firefox... (vanlige nettadresser, i Live messenger)

Jeg har ikke mail fra hotmail...

Men vil tro at det går automatikk i å åpne mail i Explorer ja...

Siden Messenger og Explorer er Microsoft produkter...

bruk en annen msn-klient...

amsn

miranda

pidgin

mercury

eller lignende...

Men da får du heller ikke link til mailen...

Ha heller adressen til mailen din som favoritt/bokmerke/bookmark i firefox når du skal sjekke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så åpnes linker i Firefox... (vanlige nettadresser, i Live messenger)

Jeg har ikke mail fra hotmail...

Men vil tro at det går automatikk i å åpne mail i Explorer ja...

Siden Messenger og Explorer er Microsoft produkter...

bruk en annen msn-klient...

amsn

miranda

pidgin

mercury

eller lignende...

Men da får du heller ikke link til mailen...

Ha heller adressen til mailen din som favoritt/bokmerke/bookmark i firefox når du skal sjekke den...

Ja, den er jo grei nok, men om jeg klikker på linker som er i mailen, så åpnes jo disse også i IE... Ikke FF... Men okai, da vet jeg at det mest sannsynlig ikke er noe å gjøre med.

Men, ANNEN msnklienT?? :ahappy: *blÅnd* ;) Nei, det funker nok dette, sånn ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går å få åpnet mailen i annen nettleser ja, får mailen åpnet i Opera, har ikke prøvd i firefox da.

Det ble sånn når jeg satte opera som hovedbrowser.

Gikk inn på Kontrollpanel -> Alternativer for internett -> programmer -> angi programmer -> angi standardprogrammer

Så velger du bare firefox i listen der og angi dette programmet som standard og ok.

Får meg ikke inn på msn så får ikke sjekket om det funket med firefox, det er verdt et forsøk iallefall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går å få åpnet mailen i annen nettleser ja, får mailen åpnet i Opera, har ikke prøvd i firefox da.

Det ble sånn når jeg satte opera som hovedbrowser.

Gikk inn på Kontrollpanel -> Alternativer for internett -> programmer -> angi programmer -> angi standardprogrammer

Så velger du bare firefox i listen der og angi dette programmet som standard og ok.

Får meg ikke inn på msn så får ikke sjekket om det funket med firefox, det er verdt et forsøk iallefall :ahappy:

Ser at IE står avhuket på tre plasser 2 stk MHTML dokumenter og .url. Disse får jeg IKKE krysset vekk. De er liksom låst. Og tipper vel det er her problemet ligger... hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at IE står avhuket på tre plasser 2 stk MHTML dokumenter og .url. Disse får jeg IKKE krysset vekk. De er liksom låst. Og tipper vel det er her problemet ligger... hmmm...

D var rart, går det ikke når du angir firefox som standard heller?

Det funket her, angidde firefox som standard webleser og trykket på mailen i msn å da åpnet den seg i firefox. Men jeg får heller ikke til å gå innpå å hake av de som er haket av(krokete forklart :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...