Gå til innhold
Hundesonen.no

Våler 4.-5. juli


Iago

Recommended Posts

For oss endte det med en 1.premie i Juniorklassen og 2.premie i Juniorkonkurranseklasse. Var to stk. i juniorklassen, 12 Jack Russell i alt. Vet ikke om alle møtte.

Flere som var der og stilte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tíbrá hadde hvertfall en knallhelg! :whistle:

BIR, BIG og 2BIS lørdag og BIR, BIG og BIS søndag! Vanvittig moro, og hun oppførte seg helt eksemplarisk!

Ellers ble Mac som vi hadde med både BIR og BIR-veteran begge dager, BIG3 lørdag, BIS-veteran pluss BIG og BIS voksen søndag!

Utenom det ble Saeta 4BTK lørdag, 2BTK søndag. Junioren Stitch ble 2BHK med Cert søndag (var 9 mnd. på lørdagen) og Rebus (champ uten pels) 3BHK søndag.

Kan vel virkelig ikke klage? :ahappy:

Bilder kommer straks :ahappy: Fikk kun tatt bilder lørdag pga. batteriet ladet ut, men det får vel holde.

Edit: Bilder

IMG_5051.jpg

IMG_5057.jpg

IMG_5068.jpg

IMG_5078.jpg

IMG_5091.jpg

IMG_5102.jpg

IMG_5104.jpg

IMG_5105.jpg

IMG_5110.jpg

IMG_5115.jpg

IMG_5118.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Caroline! Tibra er bare rålekker, og seierene var vel fortjent!

Vi hadde bare med oss Dennis og Kee-Kee.

På lørdag ble Dennis 2 BHK med knallkritikk, og vesle Kee-Kee ble BIR og BIG-3 valp med følgende kritikk:

"Excellent kvalitet. Fem. med korr. uttrykk. Gode proposisjoner i kropp, korr. haleføring, rør seg utmerket, elegant tispe"

:banana:

På søndag ble Dennis BIM og Kee-Kee BIM valp.

Egentlig gode resultater, men vi var ikke blitt gjort oppmerksom på dommer bytte som var skjedd. Dette så vi først da vi fikk kritikken. Når vi stod og diskuterte dette kom en ung-gutt og hang opp dommerbytte plakater. De fleste i Basenjiringen ble mildt sagt forbanna for dette. Man SKAL få beskjed om dommerbytte på forhånd! Dermed leverte de fleste som stiltte Basenji inn sine kritikker og fikk refundert påmeldingsavgiften og resultatet strøket.

(Dommerbytteplakat ved sekreteriatet ble hengt opp i det vi kom for å klage)

Litt unødvendig kanskje, jeg fikk jo fine resultater, men det var litt prinsipp. Slike feil bør ikke skje.

Bilder og slikt på hjemmesiden :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - Tibrâ ser kjempelekker ut!

Er det noen som fikk med seg resultater på wheaten?

Vet det var noen svenske som skulle dit..

Evt noen som kan sjekke katalogen om hvem som var der?

Aner ikke hvem som ble hva, men her er de som var med.

Juniorklasse Hannhund

Softeng's Yo-Yo

Unghund Klasse Hannhund

Revhibakken's Quality Like Chablis

Åpen Klasse Hannhund

Revhibakken's Orlando

Revhibakken's Quattro

Juniorklasse Tispe

Revhibakken's Sweetly Sophie

Åpen Klasse Tispe

Softy Österlen Bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort grattis til Caroline! Og selvsagt til alle andre som var fornøyde med helgens bravader.

Vi hadde også en langt, langt bedre helg enn man engang turte å drømme om på forhånd..

Lørdag: Stilte valp til en venninne av meg - BIR og BIG.2. Stilte en AK-tispe til samme eier som valpen - hun fikk sitt første cert og ble beste tispe. Min Moses ble champion, fikk BIR'et og ble BIG.2 !

Søndag: Bare kikket på valpene, da en fra mitt oppdrett stilte (ble BIM av 7 valper), AK-tispen fra i går stilte jeg igjen til cert og beste tispe. Moses kapret nok et BIR og igjen BIG.2 !

Så litt regn på søndagen var bare forfriskende...

Et fabelaktig utst.sted - stor plass for biler/camping, nattåpne toaletter, tilgjengelige dusjer, strøm, inngjerdet gedigent område å gå på tur med hundene..

Ok - asfalt i ringen (noen liker ikke dèt), men det funket helt greit for alle de jeg stilte i alle fall..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Eira var med lørdag. Hun ble BIR, fikk cert og kom til gruppefinalen. Hennes første utstilling, mamma var handler (hvis det er det det heter, hehe) og det var hennes første gang som det. Eira oppførte seg over all forventning (:banana:), og gikk da kjempe fint!

Legger bare inn et bilde jeg tok av henne i hagen etter vi kom hjem, med rosettene foran seg og båndene på, ja, utstillingsbåndet.

35hibn6.jpg

Edit; Gratulerer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira var med lørdag. Hun ble BIR, fikk cert og kom til gruppefinalen. Hennes første utstilling, mamma var handler (hvis det er det det heter, hehe) og det var hennes første gang som det. Eira oppførte seg over all forventning (:banana:), og gikk da kjempe fint!

Flott gjort både av Eira og din mor ! Gratulerer så mye :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tíbrá hadde hvertfall en knallhelg! :banana:

BIR, BIG og 2BIS lørdag og BIR, BIG og BIS søndag! Vanvittig moro, og hun oppførte seg helt eksemplarisk!

Gratulerer så mye, Caroline! Tibra er bare rålekker, og seierene var vel fortjent!

Vi hadde bare med oss Dennis og Kee-Kee.

På lørdag ble Dennis 2 BHK med knallkritikk, og vesle Kee-Kee ble BIR og BIG-3 valp med følgende kritikk:

"Excellent kvalitet. Fem. med korr. uttrykk. Gode proposisjoner i kropp, korr. haleføring, rør seg utmerket, elegant tispe"

:o

På søndag ble Dennis BIM og Kee-Kee BIM valp.

Stort grattis til Caroline! Og selvsagt til alle andre som var fornøyde med helgens bravader.

Vi hadde også en langt, langt bedre helg enn man engang turte å drømme om på forhånd..

Lørdag: Stilte valp til en venninne av meg - BIR og BIG.2. Stilte en AK-tispe til samme eier som valpen - hun fikk sitt første cert og ble beste tispe. Min Moses ble champion, fikk BIR'et og ble BIG.2 !

Søndag: Bare kikket på valpene, da en fra mitt oppdrett stilte (ble BIM av 7 valper), AK-tispen fra i går stilte jeg igjen til cert og beste tispe. Moses kapret nok et BIR og igjen BIG.2 !

Gratulerer så mye til dere alle sammen! Kjempebra altså! :o

For vår del gikk det åt skogen i LP2 begge dager dessverre. Lørdag måtte jeg trekke oss på grunn av varmen; hun lå på fellesdekken (hurra! :lol:), gikk en grei fri ved fot, men så gikk det bare nedover. Vi trakk oss etter innkallingen; hun kom travende (og hun pleier å LØPE altså!) og kollapset på føttene mine. Da var dommer og jeg enige om at det var best å si takk for i dag.

Søndag var vi for slitne begge to tror jeg, hodet mitt var i hvert fall ikke fokusert etter øltelt og altfor langt nachspiel natten før :banana: Norma fikk jeg knapt ut av teltet når vi skulle gå opp i ringen, hun var rett og slett utslitt og møkk lei av hele stedet etter en lang og aktiv helg.

Vi hadde et par gode øvelser, men ellers ble det nuller og dårlige karakter. Det "positive" er at vi nullet på problemøvelsene, så jeg har i hvert fall noe konkret å jobbe med :lol:

Vi skal komme sterkere tilbake i august tenker jeg!

Jeg vet forøvrig om en sonis som gjorde det meget bra i LP2 på søndag, det var bare herlig å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som gjorde det bra i helgen :o:lol:

For vår del gikk det også over all forventning. Stilte Lucas på søndag, og håpet inderlig på å bli beste hannhund i 4-6 mnd. klassen av to påmeldte. Den vant vi, og jeg var kjempe glad for det. Men jeg ble riktig så overasket når vi vant mot den beste i 6-9 mnd klassen, og jeg ble enda mer riktig riktig riktig riktig så overasket når han ble BIR, av 10 påmeldte sheltievalper!! Er det mulig, gutten har ikke fylt 5 mnd. enda! :o Så gjett om vi var fornøyde :banana: Og han ble også 4BIG av fem, så det synes vi var kjempe bra :lol::banana: En knalldag rett og slett! Vi fikk t.o.m en pokal :)

Legger ved et bilde av han :)

003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...